Četvrtak, 22 svibnja, 2025

MIXER JEDNOG IMIDŽA: Phoebe Gates – nepo baby ili uspješna inovatorica?

Phoebe Gates dobila je 'karte' u životu koje za sada uspješno koristi, a kroz medijsku promociju i priču o sebi i brendu gradi vlastitu scenu postojanja u poslovnom svijetu

Phoebe Gates, najmlađa kćer Billa i Melinde Gates lansirala je 24. travnja aplikaciju Phia koja korisnicima omogućuje usporedbu cijena modnih artikala, kako novih, tako i rabljenih. Cilj je promicanje održive potrošnje, a aplikaciju je osmislila zajedno s bivšom cimericom s faksa, Sophiom Kianni. Prema pisanju New York Posta, aplikacija funkcionira poput Google Flightsa, samo za modu (nypost.com). No dok sam čitala tekst o aplikaciji i Phoebe Gates, razmišljala sam o tome koliko će ljudi prvo pomisliti: uz takvu obiteljsku (čitaj: novčanu) pozadinu lako je biti inovator.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Phoebe Gates (@phoebegates)



Je li to stereotipna predrasuda?

Sigurno jest. No jednim dijelom to je i istina. Phoebe Gates dobila je ‘karte’ u životu koje za sada uspješno koristi, a kroz medijsku promociju i priču o sebi i brendu gradi vlastitu scenu postojanja u poslovnom svijetu. Meni je taj aspekt njezine priče puno zanimljiviji od same aplikacije, jer samopredstavljanje kao dio promocije katkad je jednako važno kao i sam proizvod. Posebno kada nosite prezime jednog od najbogatijih ljudi na svijetu. Ukratko – Phoebe Gates, najmlađa kći Billa Gatesa i Melinde French Gates, suosnivačica je novog alata za online kupovinu koji je lansiran dakle prošli tjedan. Njezina priča i priča o aplikacija dobila je puno prostora u medijima, pa je tako i tema profila u The New York Timesu, s detaljima o poduzetničkim ambicijama i jedinstvenom odrastanju.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Phoebe Gates (@phoebegates)

Aplikacija za žene koje žele kupovati genijalno 

Ime aplikacije Phia nastalo je spajanjem imena Phoebe i Sophie. Phia nije bila dio nekog
velikog plana, aplikacija je nastala gotovo slučajno, tijekom smišljanja projekta za prijavu na kolegij poduzetništva na Stanfordu. Phoebe Gates tijekom studija zamišljala je karijeru u području ženskog zdravlja, a Sophia Kianni u području prava zaštite okoliša. Prvo su razmišljale o drugim inovaciji, npr. o pametnom tamponu s Bluetooth vezom koji bi pratio
hormone i razine željeza ili o ‘Gen Z verziji LinkedIna’. No ubrzo su shvatile da najbolje ideje često dolaze upravo iz osobnih potreba, pa su krenule tim putem. Skoro pa filmski. Phoebe se, naime, prisjetila kako je jednom kupila haljinu brenda Area za 500 dolara, a kasnije otkrila da se ista ta haljina na RealRealu prodaje za samo 150 dolara. Osjećala se glupo, kao da je nasjela na previsoku cijenu jer nije dovoljno istražila. Vjerojatno je bilo još takvih trenutaka i sve u svemu, shvatile su da nisu jedine koje traže pametnije, brže i odgovornije načine kupovine. I to je kao bio taj starting point za posao. Publika aplikacije bi trebale biti ‘pametne djevojke, između 25 i 30 godina, koje žele kupovati genijalno i pronaći najbolju cijenu jednim klikom.’

Prezime koje otvara brojna vrata

Phia je, dakle, besplatna aplikacija za iOS i proširenje za Google Chrome koja koristi umjetnu inteligenciju kako bi korisnicima pomogla u pronalaženju najboljih cijena za modne artikle. Aplikacija omogućuje usporedbu cijena novih i rabljenih proizvoda s više od 40.000 maloprodajnih i second-hand web stranica. Ideja je zaživjela, aplikacija je lansirana, a rezultat će pokazati mogu li se uspješno zadržati na tržištu kao relevantne i tražene. Prezime Gates je zlatan ključ u taj svijet i sumnjam da im je odmoglo. U tekstu The New York Timesa, koji, budimo iskreni, vjerojatno ne bi dobila neka anonimna djevojka na početku poslovnog puta, Phoebe komentira kako njezino prezime nosi i unaprijed formirana očekivanja. ‘Odrastajući, shvatila sam da će ljudi uvijek imati mišljenje o meni,’ kaže ona u toj priči (nytimes.com). ‘Ako posao uspije, reći će kako je to zbog njezine obitelji.’ Doduše, dijelom se i sama slaže s tim, jer ‘nikada ne bih imala priliku studirati na Stanfordu, odrastati u takvom okruženju ili osjećati toliku unutarnju potrebu da nešto stvorim, da nije bilo mojih roditelja.’ Ali, osjeća i taj unutarnji pritisak da uspije, upravo zbog kritika da je ‘nepo baby’. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Viachaslau Makshun (@slava_makshun)

Je li njezin poslovni plan ipak primarno uspješan zato što je ‘nepo baby’? Sama Phoebe kaže kako očekuje da će mnogi komentirati kako joj je upravo slavno prezime omogućilo pristup ulagačima, uključujući fondove rizičnog kapitala, te mreži mentora poput reality zvijezde Kris Jenner, Sare Blakely ili Joanne Bradford. Također, Alex Cooper, voditeljica popularnog podcasta Call Her Daddy, pristala je uključiti Phoebe i Sophiju u svoju novu produkcijsku kuću, pa su njih dvije pokrenule podcast The Burnouts with Phoebe and Sophia, u kojem otvoreno govore o izazovima poduzetništva u dvadesetima.

Priča je često moćnija od samog proizvoda 

Phoebe bi, vjerojatno radije da njihovu priču publika vidi kao priču običnih cimerica koje se
svađaju oko odjeće i pretražuju stranice u potrazi za povoljnim ponudama. Američki san, ali na bogataški način, dodali bi pritom mnogi. Teško je ne povjerovati da je upravo prezime otvorilo vrata prema svijetu uspjeha. No opstati u tom svijetu ipak zahtijeva rad, trud i izdržljivost, osobito u vremenu stalnih promjena tržišnih trendova. I tu je njihova stvarna prilika: pokazati što i kako mogu. Koliko će ljudi uspjeti privući i zadržati? Koliko će doista ‘pametnih djevojaka, između 25 i 30 godina, koje žele kupovati genijalno i pronaći
najbolju cijenu jednim klikom’, ostati lojalno aplikaciji? Odgovori na ta pitanja pokazat će jesu li uspješne ili su samo uspješno lansirane u medijsko polje. Phia je besplatna i vjerujem da će pravim zaljubljenicima u modni shopping biti zanimljivija nego meni. Moj prvi istraživački obilazak trajao je otprilike deset minuta, priča oko aplikacije i sve ono što je prati sada mi je mnogo zanimljivije od same funkcionalnosti proizvoda. Jer uistinu živimo u vremenu u kojem su dojam i priča često moćniji od samog proizvoda, posebno kada je ta priča isprepletena s bogatstvom i slavom. Barem zasad.

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime