Prioriteti tržišta njege kose posljednjih su godina doživjeli preobrazbu pa su sada njega i preparativa na prvom mjestu. Raduje nas što se kultura ovog tržišta dubinski mijenja, ali ono je i dalje preplavljeno proizvodima koji ne ispunjavaju dana obećanja. Kako izabrati onaj pravi?
Kada je riječ o njezi kose, revoluciju je pokrenuo inovativni brend K18. Uporište K18 je u znanosti – inspiriran je biomimetikom, znanstvenim pristupom koji proučava strukture i funkcije bioloških sustava, odnosno prirode, i te modele preslikava u tehnologiji. Patentirani peptid K18 prodire u najdublje slojeve vlasi kose te tamo ponovno povezuje oštećene keratinske lance jačajući ih. Zasad su dostupna dva K18 preparata: profesionalni mist i maska za kosu. Osim znanosti, brend njeguje načelo održivosti i princip „manje je više” (u većini slučajeva dovoljno je nanijeti svega 1 ml maske) uz rezultate vidljive nakon četiri minute.
Cilj je informirati potrošače o proizvodima koje koriste kako bi se suzbilo kolanje netočnih informacija. Upravo zato K18 ulaže velike napore u razbijanje mitova o njezi kose, od kojih vam predstavljamo sljedeće.
MIT 1: Regenerator obnavlja oštećenu kosu
Preskakanje regeneratora čini se nemogućim jer smo naučene na to da nakon šamponiranja nanesemo regenerator. Međutim, znamo li zapravo što regeneratori rade našoj kosi? Rečeno je da obnavljaju vlasi čineći kosu glatkom, podatnom i elastičnom. I zaista, naša je kosa na dodir mekša i lakše ju je raščešljati nakon što smo nanijele regenerator. Problem leži u tome što regenerator zapravo djeluje kao kratkoročno rješenje problema izvana, ali ne njeguje vlas kose iznutra.
Glavni sastojak regeneratora su emolijenti – tvari koje su zaslužne za zaglađeni izgled naše kose. Dugoročno korištenje regeneratora otvara začarani krug u kojem se korisne nuspojave ispiru svakim pranjem i naša kosa traži još. Važno je znati da je pH kose zapravo blago kiseli, a pH regeneratora često nije prilagođen onom našeg tjemena pa uništava njegovu prirodnu ravnotežu zbog čega nam se čini da je kosa oštećena i njome postaje teško rukovati, pa problem pokušavamo riješiti nanošenjem još regeneratora.
MIT 2: Svaki alkohol, loš je alkohol
U kemiji se riječju alkohol opisuje široki spektar organskih spojeva. Najčešće se namrštimo kad uočimo alkohol na popisu sastojaka beauty proizvoda, međutim alkoholi imaju različite funkcije i uloge. Tako se u K18 preparatima nalaze denaturirani, izopropilni, cetearil te benzilni alkohol. Denaturirani alkohol je iznimno koristan jer otvara poroznu strukturu keratina i pomaže u provođenju peptida na oštećena mjesta vlasi.
Izopropilni alkohol u formuli K18 sadržan je u vrlo maloj količini (oko 0,5%) i on je dio mješavine sastojaka, ali se ne dodaje izravno u proizvod. Djeluje kao otapalo koje povezuje sredstva za regeneriranje kose. Cetearil alkohol masni je alkohol konzistencije slične vosku i često se koristi u formulama za njegu kose zbog svojih svojstava zaglađivanja i omekšavanja te ne sadrži etanol. Benzilni alkohol aromatični je alkohol koji djeluje kao konzervans i koristi ga se u vrlo niskom udjelu (0,5%), također bez prisustva etanola.
MIT 3: Više proizvoda – bolja kosa
Kosa nije zamišljena kao prazno platno na koje u slojevima dodajemo gomilu proizvoda. Mnogi proizvodi nemaju optimalni pH za našu kosu, što u konačnici opterećuje vlasište i folikule te kosu čini sve zahtjevnijom za održavanje. Korteks kose (koji je odgovoran za jačinu, snagu i oblik), te stanice kutikule (koje štite unutarnju strukturu kose) mogu se oštetiti, zbog čega isprobavamo razne proizvode, najčešće u velikim količinama, u nadi da će oštećenje nestati.
Stoga, kratki podsjetnik: tradicionalni proizvodi za njegu kose kratkoročno pružaju svilenkasti, glatki osjećaj, ali da bismo kosu dubinski obnovile proizvod mora popraviti oštećene keratinske lance na molekularnoj razini. Također, taloženjem proizvoda na kosi stvara se osjećaj težine i neurednosti, što dovodi do začaranog kruga – učestalog pranja i isušivanja. Upravo zato je savršen onaj proizvod koji prodire u vlas kose te djeluje po načelu “manje je više”.