“Samo je jedna Elizabeta poput mene, a to je kraljica”, izjavila je Elizabeth Arden. Bila je kreativna vizionarka, poslovna žena koja je stvorila kozmetičko carstvo i promijenila dotadašnje poimanje ljepote. Bila je žena ispred svog vremena.
Stvorila je kozmetički koncept “potpune ljepote” govoreći da ljepota započinje zdravom i prekrasnom kožom te njegom lica protiv starenja kože. Bila je uvjerena da svaka žena rođenjem stječe pravo da bude lijepa i prirodna. Upravo je ona zaslužna za demistificiranje šminke koja se dotad vezala samo uz žene upitnog morala. Šminka je sredovječne žene pretvarala u dame, imala je makeover efekt. U svojim salonima Elizabeth Arden učila je žene kako da se našminkaju te kako da kombiniraju boje, a svoje je savjete o ljepoti prodavala i snimljene na gramofonske ploče za slušanje kod kuće.
Tko je žena koja stoji iza brenda?
Prije nego što je postala uspješna poslovna žena iza slavnog kozmetičkog carstva, Elizabeth je bila siromašna djevojka imena Florence Nightingale Graham rođena na kanadskoj farmi. Kao izučena medicinska sestra, uvidjela je da kreme za opekline i melemi nisu samo lijekovi, već da imaju potencijal postati kreme za njegu kože i losioni. Počela je sama istraživati. U kuhinji je napravila laboratorij u kojem je eksperimentirala s različitim sastojcima. Htjela je stvoriti savršenu kremu za ljepotu kože. Uvijek je imala u vidu svoj san – poslovni plan kako stvoriti kozmetičku korporaciju.
S 30 godina otišla je u New York – bila je to ljubav na prvi pogled. Odlučila je da mora uspjeti u tom gradu. Počela je s istraživanjima koja su vodila budućoj “kremi za ljepotu kože”, do tada nepoznatom pojmu, a istovremeno je radila u kozmetičkom salonu, specijalizirajući umjetnost masaže lica. Konačno, 1910. počela je ostvarivati svoj san – otvorila je salon ljepote Red Door na Petoj aveniji s prepoznatljivim crvenim vratima u koji su dolazile žene iz svih društvenih slojeva po proizvode te na tretmane ljepote.
Arden je uskoro postala prva dama industrije ljepote u New Yorku, njezina je kozmetika postala omiljena među ženama iz visokih društvenih slojeva, a Elizabeth se družila s Jacqueline Kennedy, Marlene Dietrich i Marilyn Monroe. Upravo tada počinje i rivalstvo s Helenom Rubinstein, još jednom pionirkom moderne kozmetike, i borba za klijente iz visokog društva, ali i za “obične” žene kojima su zapravo i Helena i Elizabeth bile posvećene.
Prvakinja u brojnim stvarima u svijetu ljepote
Kako se posao širio, s druge strane originalnog salona na poznatoj Petoj Avenue, Arden je zadržala prestižan imidž stvarajući proizvode koji su bili dostupni samo na najekskluzivnijim prodajnim mjestima širom svijeta. Ona je bila prva u kozmetičkom svijetu koja je imala svoje “izaslanice ljepote”, preteče današnjih savjetnica koje nalazimo u salonima i parfumerijama. Arden je po mnogo čemu bila revolucionarka.
Prva je uvela putna kozmetička pakiranja, začetnica je spa centara u Americi, a kreirala je parfeme. Bila je predana sufražetkinja. Sudjelovala je 1912. godine u maršu za ženska prava uz bok 15.000 sufražetkinja koje su sve do jedne nosile crveni ruž brenda Elizabeth Arden, a razvila je i posebnu liniju kozmetike za žene koje služe u vojsci.
No, nisu ni parfemi ni ruževi perjanica njezine kozmetičke kuće. Kultni proizvod Elizabeth Arden je njezina “čudotvorna” krema Eight Hour koju je predstavila 1930. godine, a koja je i danas njezin zaštitni znak. Naime, svakih 30 sekundi negdje u svijetu proda se jedna tuba Eight Hour kreme, a među kasnijim uspješnicama su njegujuće kapsule s ceramidima i kozmetički brend Prevage.
Arden je bila jedna od prvih žena koja se pojavila na naslovnici magazina Time, 1946. godine, no razlog tome nije bio njen poslovni uspjeh već uspjehu u dominantno muškom svijetu utrke konja. Arden je poslovno bogatstvo uložila u farmu trkaćih konja, Maine Chance. Obožavala je svoje konje, čak ih je sama i njegovala, a oni su zauzvrat osvajali nagrade.
Uz naporan rad i ulaganja, Arden je svoju tvrtku pretvorila u jedan od najpoznatijih i najuspješnijih brendova na svijetu. “Postoje samo tri američka imena koja su poznata u svakom kutku svijeta: Singer strojevi za šivanje, Coca Cola i Elizabeth Arden”, uobičavala je reći Elizabeth. Od 2016. kozmetička kuća je u potpunom vlasništvu tvrtke Revlon Inc., a procijenjena vrijednost veća je od 1,3 milijarde dolara.
EIGHT HOUR CREAM – Neka broj osam bude sretan broj vaše kože
Blagotvoran melem boje marelice, Eight Hour Cream Skin protectant već gotovo 90 godina liječi sve boljke. Pomaže u zaštiti kože od različitih elemenata iz okoline, oblikuje obrve, revitalizira i daje sjaj, umiruje kožu na rukama, noktima, koljenima, zglobovima, stopalima… “Elizabeth Arden Eight Hour Cream je kao magična mast, za zanoktice, za sve”, rekla je glumica Amanda Peet jedna od brojnih slavnih obožavateljica ove jedinstvene kreme koja pomaže liječenju suhe kože i ostavlja vlažnost u koži.
Ono što originalnu Eight Hour kremu čini toliko efikasnom je kombinacija petrolatuma, umirujući na koži beta-hidroksid, koji se prvi put tada koristio u kozmetičke svrhe, i vitamin E. Ova kombinacija čarobno djeluje na kožu – hidratizira, umiruje, štiti i pomaže u zacjeljivanju oštećenog područja na koje se nanosi, i sve to u samo osam sati.
Krema je dobila ime po svojem brzom i efikasnom djelovanju – kupci su kremom njegovali dječju kožu na koljenima, a potom su bili očarani jer je samo “8 sati kasnije” koža izgledala puno bolje. Poznato je da je Arden koristila kremu kako bi umirila i olakšala noge svog poznatog, čistokrvnog konja.
Eight Hour Cream jedna je od najpoznatijih i najtraženijih krema danas u svijetu, a od ove legendarne kreme nastala je istoimena linija u kojoj se mogu pronaći posebne varijante samo za usne, ruke, tijelo ili lice.