Modna kuća Jean-Paula Gaultiera 2021. je odabrala gostujućeg dizajnera koji će dati svoj pečat njihovom prepoznatljivom zavodljivom stilu. Ove sezone ta čast je pripala kreativnom direktoru Balmaina, Olivieru Rousteingu koji je preuzeo vodstvo nakon vrlo hvaljene revije Glenna Martensa. Prvi model je bio muškarac, a nosio je prugasti patchwork i srebrni nakit na licu, nakon njega je uslijedilo trinaest muških modela, a svi su nosili reinterpretirane printove s revolucionarne revije Jean-Paula Gaultiera jesen/zima 1994./1995.
Rousteing je odabrao ove specifične uzorke i nakit za svoj couture debi iz vrlo osobnog razloga. “Etiopskog sam podrijetla”, objasnio je u intervjuu ranije ovog tjedna. “I kao dijete, bio sam tako, tako sretan što netko može govoriti o mojoj zemlji i kulturi.” Nastavio je: “Ono što osjećam o Jean-Paulu jest da je bio ispred svog vremena. Danas govorimo o tome da nema granica, govorimo o različitim oblicima, govorimo o inkluzivnosti, raznolikosti, ali Jean je bio prvi koji se zapravo zalagao za ono za što se danas borimo.”
Spoj dva brenda je seksi i odvažan
Ono što je uslijedilo bio je očaravajući spoj Gaultierovih ikoničnih komada i Rousteingovih prepoznatljivih streetwear stil. Pretjerano široke traperice stapaju se s perjem koje se uzdiže u visinu iz steznika, dok je klasični prugasti top pretvoren u haljine i pelerine od perja. Steznici u obliku srca bili su prekriveni velikim couture iglama ili su imali oblik prošivenih ramena s rascvjetanim krinolinama. Masivna haljina koja je izgledala kao da je u cijelosti izrađena od pšenice izmamila je uzdahe. A duo manekenki koje su nosile oblikovane steznike u obliku trudničkih trbuščića su šokirale publiku.
Spajanje velikih dizajnera je rijetkost, ali izgleda tako dobro
Tri sezone Gaultierovog programa dovođenja dizajnera promijenile su razgovor o modi, dovodeći svježa nova imena i stvarajući nove komade (prije Martensa, Chitose Abe iz Sacaija bio je debitantski gostujući dizajner). Ali Rousteing je bio prvi gostujući dizajner koji također radi za veliku francusku modnu kuću, bilo je nešto do sada neviđeno. Strani mediji pišu kako je tijekom revije postojao osjećaj nacionalnog ponosa koji je inspirirao pljesak, vrištanje i zviždanje za svaki pojedini izgled koji je izašao na pistu.
Rousteing je proveo četiri mjeseca istražujući i stvarajući svaki komad – od kojih je za izradu mnogih bilo potrebno od 400 do 600 sati. “Odabrao sam poglavlje za koje mislim da mi je najviše odjeknulo i poguralo Gaultiera”, rekao je Rousteing o arhivskim referencama koje je odlučio obraditi, poput Madonne, jer je ona “bila legenda i ikona je slobode žena”.
Osjećaj ženskog oslobođenja bio je odmah prepoznatljiv u naglašenim grudnjacima s Balmain dodirom, podsjećajući na Gaultierove komplete koje je Madonna nosila na svojoj turneji Blonde Ambition Tour 1990. “Možete vidjeti referencu na Madonninu haljinu iz ranih 1990-ih”, istaknuo je. “Ona je tada mogla pokazati bradavice, a u 2022., ne možemo pustiti ženu da bude slobodna onoliko koliko je bila. Vrijeme je da pustimo žene da budu slobodne koliko žele, u svim pogledima”.