Upravo su dizajneri muške odjeće oni koji najviše zagovaraju ogoljavanje kože, posebno u Parizu. Odvažna grupa novonastalih imena kroz društvene mreže pokazuje ukus za provokativno odijevanje i zavidan simbiotski odnos sa svojim kupcima.
“Kad dizajniram odjeću, ne razmišljam o spolu. Samo izrađujem odjeću s kojom se nadam da se ljudi mogu povezati i da je mogu slobodno nositi”, rekao je španjolski dizajner Arturo Obegero, koji je debitirao na ovogodišnjem fashion weeku u Parizu. “Nazvati odjeću uniseks samo je stvaranje nove etikete i stavljanje ljudi u kutije.”
Prema povjesničarki mode Florence Müller, kustosici modne i tekstilne umjetnosti u Muzeju umjetnosti u Denveru, toliko seksi emocija proizlazi iz muške odjeće jer se preispituju rodne granice.
Moda koja mnoge ‘uznemiruje’
“Kombinacija muških tijela i ženskih odjevnih predmeta odbija ograničavanja na rod”, rekla je. Temelj za uniseks odijevanje još su šezdesetih godina postavili avangardni dizajneri Pierre Cardin i Rudi Gernreich. Ali put je dug.
“Jeste li vidjeli reakcije na Harryja Stylesa koji je nosio haljinu na naslovnici Voguea ili Lazoschmidlove razbarušene bluze u glazbenom spotu ‘Lights Up’ da biste shvatili koliko su odjevni predmeti simbol predrasuda među spolovima i kako je to većini ljudi uznemirujuće”, upozorava Andrew Groves, profesor modnog dizajna sa Sveučilišta Westminster u Engleskoj.
Iako su dizajneri iz starijih generacija bili nedostupni široj javnosti, zagovornici novog seksi odijevanja pristupačniji su kroz društvene mreže, gdje se često usuđuju objaviti vlastite, pomalo neobične dizajne.
“Dizajneri kao što su de Saint Sernin, Neith Nyer i Burç Akyol u osnovi koriste kožu kao primarnu ‘tkaninu’, tretirajući je kao bilo koji drugi materijal, integrirajući je u svoj dizajn i naglašavajući njezine kvalitete i senzualnu taktilnost”, ističe Groves.
Novinar i savjetnik Philippe Pourhashemi objašnjava da novi seksipil manje izaziva uzbuđenja, a više je ‘alat samopotvrđivanja i odbijanja objektivizacije’.
Ovo su četiri pariška imena koja vraćaju seksi stil u modu
Arturo Obegero
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Odrastajući na sjeveru Španjolske, u obalnom gradu Tapia de Casariego inspiraciju je pronalazio u ideji senzualnog kretanja i ranjivosti. Njegov prepoznatljiv izgled lepršavih hlača s visokim strukom, fluidnih svilenih košulja i kratkih jakni od bolera – predstavlja njegovo španjolsko nasljeđe, preuzeto od plesača flamenka, toreadora…
Prema njegovom mišljenju, seks će se uvijek prodati, ali on više voli ‘nešto manje iskonsko, gdje pokazujete osjećaje, a ne kožu’. Seksi stil je sloboda pokazivanja tko ste. Osoba kojoj se Arturo pak najviše divi jest, primjerice, Antonio Gades, nevjerojatni plesač flamenka koji je tradicionalnom plesu dao suvremenu viziju.
Burç Akyol
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Nakon što je radio u Christian Dioru pod vodstvom Johna Galliana, u Balenciagi pod vodstvom Nicolasa Ghesquièrea i te kod Emanuela Ungara s Estebanom Cortazarom, slijedio je Cortazar gdje je lansirao vlastiti brend. Godine 2019. Akyol je napustio mjesto voditelja kolekcija kako bi stvorio vlastiti uniseks brend.
Pariški dizajner otkrio je da postoji ‘neobičnost u tome da budeš svoj. Biti seksi je zaigrano, samopouzdano, u zoni komfora gdje se stvarno možete igrati s onim što jeste.’
Za njega su izazovna pravila kroz modu način pokretanja promjena. ‘Ako želite mijenjati stvari, ne možete to učiniti izvana. Ne želim ‘spolnu’ odjeću. Radi se o tome da vam treba biti ugodno s onim što nosite. I d amožete odabrati spol: onaj koji želite.’
Spoj koskepila i ‘strogih’ linija Akyolova je omiljena kombinacija, što se vidi u njegovim jaknama od smokinga i u dugim tunikama koje telegrafiraju monašku suzdržanost ili futuristički hedonizam, ovisno o tome kako su stilizirane.
Lazoschmidl
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Prozirna bluza i svilenkasto-elegantne hlače koje je Harry Styles nosio u glazbenom spotu ‘Lights Up’ možda su dovele Lazoschmidla u središtu pozornosti, ali njemačko-švedski dvojac koji su formirali Andreas Schmidl i Josef Lazo istraživali su nebinarnu granicu od pokretanja Lazoschmidla 2017. godine, privlačeći imena poput Miley Cyrus, Keshe, Kylie Jenner i Iggy Azalee.
“Odabir odjevnog predmeta emotivan je izbor koji danas postaje sve važniji. Budući da manje kupujemo, još je važnije razmotriti zašto ovaj proizvod trebate ili želite. Razlike u spolovima manje su važne od onoga kako se osjećate u određenoj odjeći”, rekao je Andreas Schmidl.
Neith Nyer
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Odrastajući u Brazilu okružen ljudima koji su postavljali rodna pitanja o sebi, Francisco Terra uvijek je svoje tijelo doživljavao kao prostor za slobodu i osobno izražavanje, za njega i druge. “Ono što pokušavam raditi od početaka karijere jest dati marginaliziranim zajednicama prostor da se njihovi glasovi čuju, a da ne razgovaraju o njihovim problemima. Jer to je jedini prikladan način da to učinite: razumijevanje svoje privilegije i pronalaženje načina da iskoristite svoje mjesto za otvaranje vrata drugima. Na kraju, to je naša dužnost jermnogi nisu u mogućnosti sami sebi otvoriti ta vrata.”
Smatrajući modu ključnom za promjenu, zbog načina na koji njene slike postaju norma, Terra je od Neitha Nyera stvorio brend koji se fokusira na to da ‘voli sebe i prihvaća ono što društveni kodeksi mogu smatrati nesavršenim, ali ipak nekoga čini privlačnim… Nadam se da će moda i dalje poboljšavati prirodne značajke ljudi bez obzira jesu li norma ili ne’, rekao je. Terra je za Beyoncé dizajnirao nekoliko kostima pod svojim imenom, dok su se komadi Neitha Nyera našli u ormarima Miley Cyrus, M.I.A., i francuskih zvijezda Charlotte Gainsbourg, Isabelle Huppert i Isabelle Adjani.
Naslovna fotografija: Instagram Harry Styles