Njihova popularnost posebno je narasla posljednjih nekoliko godina. Gucci trenirke i majice s logom, kao i Balenciagine ‘Triple S’ tenisice prevladale su društvenim mrežama i ulicama. Ovaj put su se odlučili spojiti, a u kolekciji naravno ne nedostaje logotipa.
Alessandro Michele obilježio je nedavnu Guccijevu 100. godišnjicu s daškom Balenciage – i kolekcijom koja je do temelja pojasnila njegovu vlastitu viziju.
Revija je obilježila Guccijevu 100. godišnjicu
Prvu kolekciju za Guccijev stoti rođendan ove godine mogli ste pogledati kao turneju Re-Invention Alessandra Michelea. Kolekcija pod nazivom Aria, u skladu s njegovom opernom senzacionalnošću – ponovno je posjetila na hiperreferenciranje koje je utjelovilo njegovih šest godina u Gucciju, ali je ova revija prikazala najkristalniju kolekciju do sada. Kroz priču o prvih 100 godina modne kuće – od Guccia Guccija do Toma Forda – i u budućnost koju je stvorila suradnja s timom Balenciage, Michele je htio prikazati preporod brenda.
View this post on Instagram
Bila je to oda Guccijevoj ikonografiji
“Želio sam nešto što svi mogu razumjeti, pa sam odabrao najpopularniji modni format: modnu pistu”, reklo je Michele opisujući film u režiji Florije Sigismondi koji je predstavljao tajni klub s pistom okuženom vintage kamerama. Bljeskovi su predstavljali stari hollywoodski dio Guccijevog stoljeća života.
“Kako bih ispričao priču, pokušao sam pronaći odjeću izvornih oblika”, objasnio je. Monogramski platneni kaputi presvučeni kožom karakterizirali su početke modne kuće koja je bila usmjerena na prtljagu za koju je Guccio Gucci crpio inspiraciju iz vremena kad je radio kao zvonar u Savoyu u Londonu. Jahaće jakne, čizme i kacige slavile su Guccijeve konjaničke korijene, kojima je Michele dodao remenje i bičeve.
View this post on Instagram
Alessandro Michele odao je počast i Tomu Fordu
Gucci nije definiran vizualnim svemirom koji je stvorio dizajner osnivač, već je kuća koja različitim ljudima znači različite stvari. Mnogima Gucci znači Tom Ford. Michele je odao počast Fordovom Gucciju u nizu odijela koja su podsjećala na krojeve njegova bivšeg šefa, uz dodatak fetiš opreme, i tako je dočarao visoku erotsku kulturu koju je Ford stvorio u Gucciju.
“Tom je prvi shvatio da je Gucci imao tu kultnu moć: moć simbola, svojevrsni magnetizam, moć mjesta koje opisujem kao klub”, rekao je Michele te dodao: “Ljudi vode ljubav s modnim predmetima. Moda nosi ljubav, senzualnost i mnoge druge stvari jer smo strastveni.”
Te ideje nikada nisu bile izraženije nego kroz logo-maniju našeg vremena, kao kroz zvijezde koji su sinonimi za Gucci i Gen Z, poput Billie Eilish, koja obožava ovaj logo.
View this post on Instagram
Balenciagin “hack”
Modne revije pretvaraju se u blockbuster filmove u doba pandemije, postaju li dizajneri i brendovi nove holivudske zvijezde? Michele je usporedio Hollywood s “Olympusom koji proizvodi supermene koji su dio vrlo posebnog svijeta”.
Kad su se modeli počeli pojavljivati na reviji, odmah se vidio stil Balenciaginog kretivnog direktora Demne Gvasalia – nakrivljeni svileni gornji dio, odjeća s cvjetnim grafitima uparena s čizmama do bedara – bilo je to poput gledanja filma Spider-Man gdje se iznenada pojavi Iron Man.
Kad se pojavila odjeća na kojoj se nalazio Guccijev dvostruki G monogram s Balenciaginim dijagonalnim logom, križanje je to koje se može usporediti s Avengersima.
Spajanjem dvaju divova koji obožavaju logotipe, Michele je možda stvorio najviše uočljivu odjeću u modnoj eri vođenoj društvenim mrežama. Bio je to sastanak dizajnera superheroja.
View this post on Instagram
Nova kolekcija označava ‘novo buđenje’
Guccijev film prikazuje modele u rajskom vrtu, gdje se bajkoviti bijeli konji, paunovi i kakadui šetaju među modelima. Veliki dio Micheleova osobnog nasljeđa u Gucciju njegova je socijalna osvještenost: sloboda identiteta i seksualnosti, sloboda izbora, zaštita klime, okoliša.
“Za mene to nije samo revija, već je zora nečeg novog. Mislim da ćemo se opet sresti na novom mjestu”, zaključio je za kraj.