Tržište influencera u svijetu raste nezaustavljivo svaki dan, a influencerski marketing jedna je od najpopularnijh poduzetničkih grana. No, mnogi brendovi sve teže pronalaze načine kako u moru influencera otkriti baš one koji zastupaju njihove vrijednosti, koji su autentični i drugačiji.
Zato mikro influenceri, oni koje prati od 1000 do 50 tisuća pratitelja, sve više dobivaju na važnosti – jer imaju velik utjecaj na publiku u niši zbog svoje stručnosti ili lokacije. Oni su često usko specijalizirani za određenu industriju ili stil života i upravo im ta specijaliziranost daje na važnosti i kredibilitetu.
Kompanije sve više traže mikro influencere
Kompanije u svijetu sve više biraju raditi upravo s mikro influencerima, baš zato što imaju određenu ciljnu skupinu koja im odgovara, a i broj pregleda prilikom analitike često ide u njihovu korist, više čak i od influencera koji imaju i po nekoliko stotina tisuća pratitelja.
I u Hrvatskoj raste scena mikro influencera, a mi smo popričali s četiri imena čiji se profili cijene i rado prate. Andrea Pančur, Monika Smiljanić, Petra Bulić i Stjepan Cutvarić uživaju u svom poslu, ali se i slažu kako se tržište mikro influencera kod nas tek treba razviti da bi se od toga moglo pristojno zarađivati, pa je za sada većini njih to tek dodatni izvor prihoda.
Andrea Pančur
View this post on Instagram
Ova 32-godišnjakinja već se osam godina bavi marketingom, a od prošle godine vlasnica je marketinške agencije te je pokrenula vlastiti blog s, kako kaže, malo drukčijim pristupom. Andrea piše o vinima i gastro sceni preko koje je dobila priliku raditi kampanje za naše i strane vinare.
“Radila sam nekoliko kampanja, bila je to uglavnom kompenzacija ali upravo na takav način upoznaješ nove ljude i sklapaš prijateljstva. Obično se javi agencija koja prati razne profile na tržištu i pošalje mail za suradnju. Ili vam se direktno jave vinari i restorani te ponude suradnju. Nedavno mi se, primjerice, javio jedan talijanski vinar koji želi da mu pomognem ‘izaći’ na hrvatsko tržište”, priča nam Andrea te dodaje kako se kroz rad s influencerima u korporaciji i proučavanje njihovih statistika i izračuna procjena, uvijek pokazalo da su manji influenceri – autentičniji, imaju bolji sadržaj i ono najbitnije – čak i bolje brojke.
View this post on Instagram
“Vjerujem kako je hrvatsko tržište povoljno za mikro influencere – možda ne toliko u financijskom smislu, nego više kao ulaznica na razne projekte. Meni je, dakle, upravo moj profil otvorio vrata te sam pozvana da se priključim projektu koji je vezan za vinare i ugostitelje po cijeloj Hrvatskoj”, objašnjava nam.
Monika Smiljanić
View this post on Instagram
Monika Smiljanić, studentica poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu te DJ pod umjetničkim imenom MON SAI, a profil na Instagramu otvorila je zbog ljubavi prema fotografiji i modi preko kojih se nastojala izraziti.
“Nova sam DJ-ica na sceni, karijeru sam započela 2018., a nastup na EXIT festivalu 2019. godine izdvojila bih kao najdraži nastup u karijeri. Sa svoja dva prijatelja (DJ Danniel Zimon i DJ Percassi) osnovala sam organizaciju za evente”, priča nam Monika koja se pored toga uspješno bavi i influencingom.
Na Instagramu je prati skoro 8000 ljudi, a profil je definitivno autentičan, drugačiji i poseban te odiše pozitivnom energijom – što njeni pratitelji svakako prepoznaju i cijene.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
“Jedna od najdražih suradnji mi je ona s Cocktom, primjerice, do koje je došlo vrlo spontano. Dobila sam poruku u Instagram DM od direktorice agencije za marketing koja je rekla da im se sviđa to što sam neobična, otvorena i drugačija, te da bih ja bila idealna za predstavljanje branda. I eto, tako je sve počelo”, priča nam Monika i dodaje kako smatra da je naše tržište idealno za mikro influencere jer većina kompanija na našim prostorima može dosegnuti svoje ciljano tržište kroz nekolicinu mikro influencera.
Stjepan Cutvarić
View this post on Instagram
Njegov profil vrišti od pozitivne energije koju svojim pratiteljima prenosi putem plesa kojim se bavi već 15 godina, kao i yogom i fitnessom. On svoj Instagram koristi spontano, a upravo mu je to i donijelo neke od najboljih plesnih nastupa i projekata na kojima je radio.
Među njima su svakako nastup na Eurosongu u pratećoj plesnoj grupi uz Albinu, nastup u emisijama ‘Tvoje Lice Zvuči Poznato’, ‘Ples sa Zvijezdama’ i ‘Supertalent’ te nastup u komediji u mjuziklu Aida, također i sadašnje stalno zaposlenje dobio je upravo zahvaljujući svom Instagram profilu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
“Instagram koristim kao svojevrsni dnevnik pa se rado prisjetim gdje sam sve bio, što sam sve radio, a često u opisu slike stavim i trenutačni tok misli koji mi super dođe kao podsjetnik u budućnosti”, priča nam Stivi te dodaje kako smatra da će se tržište mikro influencera kod nas još više razvijati i postati sve utjecajnije.
Petra Bulić
View this post on Instagram
Petra je studentica Pomorskog fakulteta na Sveučilištu u Splitu te veliki zaljubljenik u modu i beauty proizvode, pa je iz te ljubavi proizašao i njen današnji Instagram profil.
“Na Instagramu je sve krenulo spontano, oduvijek sam voljela pratiti modu i trendove te sam na nagovor rodice, koja je također beauty influencer postala aktivnija i krenula objavljivati fotografije svojih outfita i beauty rutine”, priča nam Petra.
Dodaje kako su joj prve ponude za suradnju stigle već nakon nekoliko mjeseci od pokretanja profila.
“Neke suradnje su dogovorene na dulji vremenski period, primjerice, po jedna objava mjesečno, neke su kraće, a većinu ponuda dobijem putem Instagram directa ili maila. Za mene je Instagram prije svega hobi i nisam se nadala da bih od toga mogla imati bilo kakvu korist. I dalje smatram da se samo od Instagrama kod nas još uvijek ne može živjeti, ali se razvijamo”, zaključuje Petra.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Naslovna fotografija: @stivi_