Influnecer scena u Hrvatskoj se sve više i više širi, a nove generacije su polako Instagram i fotogrfaiju zamijenile video sadržajem i TikTokom. Jedan od predvodnika mlade generacije, koja stvara sadržaj na čijoj kvaliteti bi mu pozavidjela i najveća svjetska imena je Janko Janić. Aktivan je na nekoliko društvenih mreža, a svoje ime i brend razvija posljendjih nekoliko godina, i moramo primjetiti da je poprilično uspješan.
Osim što kreira originalan sadržaj, Janko nam je privukao pažnju i svojim zanimljivim modnim kombinacijama i okom za estetiku. Predvodnik nove generacije, u razgovoru nam je otkrio kako je izgledao njegov put od samih početaka do sada, nekoliko savjeta za sve one koji se tek žele okušati u svijetu društvenih mreža, ali i svoje planove za budućnost.
Posao mi kreće od samog jutra i ponekad ne prestaje cijeli dan
Kako biste se predstavili onima koji još nisu čuli za Vas?
Hm… predstavio bih se kao mladi kreativac koji voli biznis, modu i uvijek gleda i razmišlja izvan okvira, bez obzira na druge.
Kako izgleda Vaš radni dan? Je li svaki dan isti, imate li neku rutinu?
Kako sam osoba koja voli promjene i nove stvari, još uvijek nisam pronašao rutinu koja mi odgovara i koje se striktno mogu držati. Neki bi rekli da je to loša stvar – čak bi se i složio djelomično (shvaćam da mi nedostaje organiziranosti za još bolje rezultate), no zbog tempa života koji se mijenja ovisno o projektima i stvarima koje trenutno radim, spontanost mi se sviđa. Već preko 5 godina, miješam privatni i poslovni život, pojavom i aktivnosti na društvenim mrežama, te uključivanjem publike i fokusiranjem na izgradnji raznih biznisa na tim istim mrežama. Upravo zbog toga, cijeli dan, i fizički, i mentalno – vrti mi se oko posla kojeg volim, pa i nemam osjećaj kao da prisiljeno radim.
Od jutra sam, ili u editingu, planiranju, managingu projekata, snimanju, ili samo kreativi koja dolazi dok radim bilo što. Razmišljam o poslu i dok spavam, i dok sam na wc-u, i dok jedem s prijateljima – a dani zaista variraju. Kako sam često u produkcijama za proizvode drugih brendova, par dana prije snimanja su gotovo 99% svedeni na planiranje i brainstorming, dok je dan snimanja projekta isključivo rezerviran za to – od jutra do mraka. Nakon toga slijedi dan/dva/tri editinga, i onda se vraćam u “normalu” s privatnim projektima i standardnim poslovnim odnosima s klijentima.
View this post on Instagram
Zbog onih koji nisu vjerovali u mene sam tu gdje jesam
Puno ljudi društvene mrež, ali i ljude koji se time bave ne shvaćaju ozbiljno. Što biste njima poručili?
Osoba sam koja dolazi iz kruga ljudi iz kojeg većina nije vjerovala u mene, te je moj početak smatrala neozbiljnim i često se šalila na moj račun s istim. Upravo zato, od malena sam okružen ljudima koji ne shvaćaju, te loše komentiraju moj rad i trud, a upravo zbog njih, danas sam na mentalnoj razini gdje savršeno shvaćam svaki komentar, te iste gledam s najvećom dozom empatije i razumijevanja psihologije ljudi. Ne volim ljudima dokazivati suprotno, i uvjeravati ih “zašto je moj posao ozbiljan i dobar”, baš zato što smatram da su akcija i primjer najvažniji.
Pogledom u statistike doprinosa društvenih mreža općenito, uspjehe svjetskih brendova, ali i same profile i rezultate pojedinaca – dobijamo čisti dokaz da iste djeluju, te stvaraju nove prilike baš i toj osobi koja društvene mreže ne gleda kao nešto “ozbiljno”.
Često ljudima uživo dajem primjer kako jedna suradnja na društvenim mrežama otvara nova radna mjesta, gdje će baš netko zbog “influencera”, dobiti posao skladištara i prehraniti obitelj. Isto tako vrijedi i suprotno – da nema skladištara, ne bi bilo brenda na višoj razini, te samim time ni potrebe za marketingom kojim se pretežito na društvenim mrežama bavimo. Sve je jedan veliki krug, a mreže su tu kao spoj kulture i širenje trendova, stvaranje brenda, te sredstvo komunikacije.
View this post on Instagram
Ljudi u svakoj branši rade svoj posao dobro i loše
Mišljenje mnogih je da biti influencer nije pravi posao. Kako bite opisali Vaš posao na društvenim mrežama, što sve on uključuje?
U svakom poslu postoje istupanja, i ljudi koji svoj posao rade dobro i loše – pa tako i ovdje. Totalno mi je jasno zbog čega i kako nastaje to mišljenje, a ja se nažalost neću složiti s tim mišljenjem. Smatram da posao stvaraš sam, i posao može biti što god ti zamislio, ako dovoljno dugo radiš na tome, i usput se prilagodiš tržištu. Tipičan influencer gledan je kao osoba koja kreira sadržaj za društvene mreže (photo/video) te dokumentira svoje dane i “ništa ne radi”. Osobno, od početka svog dolaska na društvene mreže, razmišljao sam izvan okvira, te nisam htio biti stavljen “u koš” s ostalima. Vjerujem da je najveću ulogu ovdje igrao DNA, te baš svog svoje poduzetne i kreativne prirode, foto i video sadržaj gledao sam kao nešto više.
Sve je počelo dokumentiranjem svojih dana i izdvajanjem najboljih trenutaka, gdje sam bio fokusiran na modu, i modne videe i fotke. Osim istraživanja poza, product placementa, psihologije ljudi, i montiranja, skupljanjem iskustva u “prosječnim” fotkama i objavama, širio sam znanje i ulagao sav novac u kreiranje prvih proizvoda pa sam tako započeo i svoj brend odjeće. Bez iskustva, 2 godine radio sam na krojevima, proizvodnji pakiranja u tvornicama, kreativi, pakiranju, učenju ugovora s dobavljačima, odvjetnicima itd… Osim brenda odjeće, započeo sam i brend nakita, web stranicu s digitalnom prodajom mojih segmenata edita fotki/videa, salon u Zagrebu, a i razne druge stvari koje nisam javno isticao. Baš time, posložio sam da većina posla kojeg radim, bude korisna i fokusirana na meni, a bazirana na isključivo mojoj kreativi i kreaciji koja nije pod ničijim utjecajem. Time sam gradio autentičnost, a nakon veće pauze s brendovima, od nedavno sam svim znanjem otvorio i svoju content production agenciju koja oduzima 40% mog posla trenutno.
Moj posao na društvenim mrežama trenutno uključuje kreiranje i konzistenciju privatnog sadržaja te 24/7 povezivanje s publikom koja me prati – bilo to kroz privatne poruke, ili javne komentare, emailove, … Osim privatnog, tu postoji i sponzorirani sadržaj gdje u svakodnevni život ubacujem brendove te iste prezentiram publici kroz najprirodniji mogući način, a nakon svega, zadnji segment mog online posla je upravo produkcija, gdje znanjem i trenutnom ekipom – produciram photo/video/audio sadržaj brendovima koji plasiraju nove proizvode na tržište.
Donosio sam nove trendove i gradio svoj stil
Uvijek ste bili autentični i išli izvan okvira. Mislite li da Vam je to više pomoglo ili odmoglo u poslu kojim se bavite?
Jako mi se sviđa ovo pitanje i natjeralo me na razmišljanje. Oduvijek sam bio osoba koja nije dozvolila drugima da utječu na moja razmišljanja i moj proces, te sam baš takav većinski bio u na društvenim mrežama (a i još uvijek sam). Donosio sam nove trendove i gradio svoj stil koji nije bio popularan na našim prostorima, te sam time odbijao mnogo ljudi gdje je istima bilo teško povezati se s nečim totalno nepoznatim. Od stilova editinga (koji je danas standard), do muzike, mode, i načina rada.
Tek sada, kad sam u svoj rad ubacio nekoliko segmenata kojima dozvoljavam da se publika još više povezuje sa mnom (i uz to prati moj stil nenametljivo) – rekao bih da je sve krenulo u dobrom smjeru. Izgleda da je na kraju ta autentičnost jedino što te odvaja od ostalih, i što će izgraditi tvoj brend na čvrstim temeljima, a samim time dozvoliti dugoročniju karijeru.
@jankojanic Kasnim tjedan-dva sa svime jer umirem u editu koliko dugo traje! Haha. Ajmo na videe iz Zg, sto sam radio tijekom ovih praznika, pa se vratimo na par najcescih pitanja sa putovanja u NY. Btw check outajte intervju, nadam se da je cool. #fyp ♬ original sound – jankojanic
Točno znam što želim, što ne – i zašto!
Bavite se fotografijom. Kako se rodila ta ljubav i kako ste kvalitetu Vaših fotografija doveli do ovog nivoa na kojemu je danas?
Iskreno nikada nisam volio pitanje “od kud ljubav prema nečemu” i “što me inspirira” jer na ista ne bih znao kako odgovoriti. Ne volim biti neprirodan, pa ću biti iskren i reći da ne znam. Ne postoji trenutak u kojem sam “kao mali pokazao interes za fotografiju uzimajući tatinu kameru” ili “fotografirao grafit na zidu i shvatio da je to ono čime se želim baviti”. Od kraja osnovne škole modu i američku pop kulturu pratim intenzivnije, dok sam do tog perioda sav doticaj s istom imao kroz slušanje muzike i live koncerata artista poput jay-z-a i sličnih s mamom u dnevnom boravku.
Uvijek sam imao čvrst stav oko svega – sviđa mi se / ne sviđa mi se. Tako je na red došao i vizual kroz praćenje pop kulture, pa prve fotografije mobitelom, pa kamerom… i to je bilo to. Shvatio sam da kreativu koju sam kroz djetinjstvo iznosio brušenjem drva i kreiranjem radnog stola za svoju sobu od panjeva koje sam pronašao u garaži – sada mogu projicirati kroz vizual tj. fotku, video, audio i tekst. Počeo sam fotkati vrt, sobu, parfeme, lampe, objekte, sebe, itd… dok nisam naišao na društvo kojem se svidjela modna fotografija. Fotkao sam i njih, te shvatio da u svemu ovome postoji nešto ozbiljnije i luksuznije.
Tako sam godinama nastavio raditi i kroz iskustvo učiti svjetlo, svoju estetiku i svoj stil. Došao sam do razine, gdje točno znam što želim, što ne – i zašto! A na ovoj “kvaliteti” zahvalio bi se jednoj jedinoj stvari – ponavljanju tj. praksi i sebi koji sam mjesece proveo ispred laptopa, i iza/ispred kamere u pravom svijetu. Dapače, svaki dan naučim nešto novo, i vidim beskonačan prostor za napredak u svemu – ne postoji veći kritičar mene, od samog sebe.
Najčešći kometar koji čujem je: Nisam mislio/la da si ovakav uživo
Na društvenim mrežama Vas prati skoro 100 tisuća ljudi, ako zbrojimo publiku na Tiktoku i Instagramu. Kako se nosite s kritikama? Koliko Vam je teško odvojiti stvarni svijet i online?
Prvi put na brojku gledam ovako i čini mi se iskreno nerealna. Kao što sam ranije i napomenuo, kritike uvijek gledam s najvećom dozom empatije i ljudske psihologije. Nemam problema s lošim komentarima (iako nas sve diraju), a toliko sam fokusiran na sebe i svoj rad, da od ljudi koji nisu “uspješniji od mene”, ne prihvaćam ni konstruktivne kritike. Volim svoj stil, svoj mir i svoje životne greške na kojima jedinima učimo biti bolji.
Što se tiče odvajanja stvarnog svijeta i istog online, tu dolazimo do zanimljivog dijela što se mene kao osobe tiče. Jedan od najčešćih (u većini slučajeva prvi) komentara svake osobe koja me upozna je “nisam mislio/la da si ovakav uživo!”. Osoba sam koja je uvijek ista i prirodna u svim situacijama, no na društvenim mrežama pokazujem tek dio sebe, i to veoma mali dio. Kad bi morao staviti u brojku, rekao bih možda 30%. Vrlo držim do privatnosti i općenito sam najotvorenija osoba za šalu i pozitivnu energiju s ljudima oko sebe. Vodim se humorom, dobrotom, uspjehom, kreativom i pomaganju drugima, a na društvenim mrežama pokazujem samo mali dio.
Baš time, ljudima koji me prvi put vide i koji me ne znaju, dajem dojam “umišljene” osobe, no rekao bih da je to moj obrambeni mehanizam koji je tu prirodno kako bi zaštitio svoj privatni dio karaktera i života. Dapače, kroz društvene mreže plasiram modu i sebe kao brend isticajući najbolje vrijednosti i estetiku, no unatoč svemu, “umišljenost” nikada nije cilj. Komentari uživo zaista znaju biti smiješni, a meni kao osobi, uvijek je drago privatno popričati, nasmijati se, ili pomoći svakome s kime stupim u kontakt.
Kako na svoje društvene mreže gledam kao na jedan velik portfolio i skup svojih najboljih radova, pazim što plasiram, i želim najbolje i najkvalitetnije utjecati na publiku, a privatni život tj. stvarni svijet zadržati privatnim.
@jankojanic Nema bolje stvari nego kad radis 24/7 i drugima i sebi priustis stvari i iskustva koja si kao mali samo sanjao! Fashion guy all the way⚡️ #fyp ♬ original sound – jankojanic
Posao koji zahtjeva mnogo vremena
Često Vas brendovi angažiraju za snimanje reklame nekog proizvoda. Gdje pronalazite inspiraciju za takve videouratke i koliko traje sami proces snimanja?
Snimanja zaista ovise od klijenta do klijenta, te naravno o samom proizvodu/usluzi za kojeg se radi produkcija. Kroz cijeli život, našu scenu pokušavam pratiti minimalno, baš zato što kreativa i stil nastaju inspiriranjem nečime što vidiš kroz svakodnevicu. Okružen sam pop kulturom i vanjskim trendovima, i odgovara mi njihov način rada, njihova inovativnost te količina sadržaja koju npr. u jednoj Americi možemo pronaći. Praćenjem njihove kulture, nesvjesno sam pod utjecajem iste, a dodatkom svoje prirodnosti i mog stila, dobivam kreativu koja je trenutno vidljiva na mojim radovima.
Dapače, vrlo je bitno biti u skladu s našim prostorima, i pratiti našu kulturu, kako bi procijenili tržište i usmjerili proizvod i finalni rezultat traženom od strane klijenta, no ponavljam – u većini slučajeva, inspiracija je moja kreativa, Influencanja Amerikom i njihovom pop kulturom.
Snimanja u slučaju videa znaju trajati nekoliko dana, a kad na to dodamo proces kreative, okupljanja ljudi, produkcije i post produkcije – u prosjeku bi izdvojio 2-3 puna dana po projektu. Neke projekte planiram dok jedem, dok se tuširam, i danima ne mogu doći do kreative koju želim ispuniti, stoga se proces zna razvući na tjedan-dva-tri. Kreativu mogu forsirati, ali ako imamo prostora, najbolja je da dođe spontano, s vremenom. Nakon kreative slijedi produkcija, koja u većini slučajeva traje jedan ili dva cijela dana (bilo je projekata koji su trajali 2 mjeseca ukupno). Na kraju svega dolazi editing tj. post-produkcija s kojom sam iskusniji, i traje par dana, ili više, ovisno o promjenama i kompleksnosti projekta.
@jankojanic Jel ovo najjaci put u Pariz do sad? Baci lajk i objavim jos par kul videa gdje smo bili i sto smo radili⚡️ #fyp ♬ original sound – jankojanic
Često nemam miran san
Postoji li nešto što biste promijenili u svom radu?
Trenutno radim na boljoj organiziranosti i automatizaciji svih stvari kojima se bavim. Velik sam perfekcionist, i najveća težina u poslu mi je mentalna, gdje često nemam miran san zbog ideja i problema koje non stop u glavi rješavam. Ne dozvoljavam nikome da ima veći utjecaj na bilo koji dio procesa, od mene, te nekad zbog toga dođem do preopterećenja. Često znam govoriti, da u životu, sve što radim je rješavam probleme. Zadovoljan sam trenutno, ali imam taj osjećaj, da su automatizacija posla i prepuštanje nekih segmenata istog, u sigurne ruke drugih, sljedeći korak. Iskreno, teško – no vidjet ćemo, haha.
Osim što vodite vlastite profile na društvenim mrežama, radite li za neke klijente i može li Vas se angažirati za rad?
Naravno, godinama sam gradio svoje brendove, a od nedavno veći fokus stavljam na svoju agenciju i vođenje brendova/produkcija za ostale klijente. Kreiranje i pružanje vrijednosti i kvalitete uvijek je cilj, tako da sam uvijek tu za dobre projekte.
View this post on Instagram
Budite svoji i trudite se graditi svoj brend
S obzirom na to da u Hrvatskoj na influencerskoj sceni prevladavaju žene i malo je muškaraca, imate li neki savjet za dečke kako postići prve velike brojke?
Haha, istina!
Iskreno, ne bi odvajao spolove, već bi iskreno svima rekao da isključivo budu svoji, i izgrade svoj stil kroz rad i trud. Za sve je potrebna praksa, a uz malo mozganja i prilagođavanja putem kako ćeš napredovati, možeš ostvariti sve. Nemoj biti fokusiran na brojke, jer će isto kao i novci, doći sami od sebe, kad ih ne stavljaš na prvo mjesto. Trendovi su tu da se prate, i super su stvar – ali praćenjem istih, ne stvaraš zajednicu ljudi koja te prati zbog tebe, nego zbog trendova. I kad trend ode, “odeš”i ti. Poprati trend, ali ga izvedi u svom stilu koji nitko nije vidio, i time garantiraj da će te publika pratiti zbog trenda, ali i zbog tvog stila. Baš time, sljedeći video/fotka/pjesma/članak koji napišeš – ekipa će jedva čekati pročitati, jer će zavoljeti tvoj stil.
Sve je u pružanju vrijednosti i isticanju u moru ostalih kreatora. Ono čime težim je biti što ne zamjenjiviji, tako da preporučujem svima da rade ono što vole, i to dotjeraju do gotovo savršenstva. Nije lako, tu su mjeseci i godine rada i truda, suza, odricanja – ali svaki trud nosi rezultate, kad tad.
U budućnosti sam fokusiran na izgradnju brenda
Imate li neki savjet koji biste dali mladima koji se također razmatraju baviti fotografijom, ali možda imaju nekih nedoumica?
Naravno. Opet kao i za društvene mreže – probaj i kreni – odmah. Sad. Nema ali, i izgovora. Što god u životu želiš, kreni raditi odmah sad. Pojavom mobitela sa toliko dobrom kvalitetom kamere, većinu suradnji i ja dan danas radim istim – tako da preporučujem da ne stavljate foto opremu na prvo mjesto. Oprema je tu kako bi olakšala i ubrzala proces kad budete još bolji, a u početku je sve u volji, želji, trudu i ideji. Fotografija je po meni jedna od najcool stvari, jer više ne moraš biti “fotograf koji kamerom kreira umjetnost na livadi punoj cvijeća”, već doslovno uzimajući mobitel u ruke, fotkaš tenisice koje nosiš u ogledalu s cool pozom, i gradiš svoj stil oko stvari koje nosiš/voliš.
View this post on Instagram
Koji su Vam ciljevi za budućnost? Imate li neku neostvarenu želju kada je u pitanju fotografija?
Iskreno, nisam “nabrijan” za fotografiju kao i u početku, te od iste više ne osjećam dozu zadovoljstva kao i prije. Kad radim veće projekte, gdje zaista radimo targetirano kvalitetne stvari – pogotovo video – tu sam sretan. Smatram da sam svoj fotografski dio ostvario do razine koje sam htio (skoro), te sam sad fokusiran na biznis dio stvari. Već godinama sam behind-the-scenes sa svim solo i zajedničkim projektima, i biznis strana stvari (financije, izgradnja brenda, prodaja, komunikacija, kreativa, legalne stvari,…) je ta koja me čini sretnim i gura dalje.
U budućnosti sam fokusiran na izgradnju brenda, kao i mojih tako i tuđih, te ulazak u dugoročnije i ozbiljnije biznise poput još lokacija za npr. restoran, kafić, pop-up shopove, a i nekretnine što prije! Manje priče, više rada kao i uvijek i uvijek i to je to! 🙂
Naslovna fotografija: jankojanic