Nova pseudo eksperimentalna drama visokobudžetnog i nagrađivanog, Hollywoodom omiljenog Roberta Zemeckisa, Here (Ovdje)u ideji je ambiciozno djelo koje odaje počast ljudskoj povijesti i trajnosti prostora i veza ostvarenih u čestici iskonske zajednice i obitelji kao jezgre iste. Eksperimentalan pristup snimanju u stilu jedne kontinuirane scene (‘one-shot’), naglašava ideju trajnosti mjesta nasuprot prolaznosti ljudskih života.
Iako, kao i većina njegovih filmova, želi biti tehnički impresivnim, ‘Here’ pati od podosta nedostataka poput čvršće razrade predloška istoimene grafičke mape Richarda Maguirea (samo 6 stranica), što ga u konačnici čini manje dojmljivim od najboljih Zemeckisovih radova. Uspoređujući ga s recentnim eksperimentalnim radovima, poput ratne drametine ‘1917’ koji je također načelno koristio tehniku jednog kadra, ‘Here’ ne uspijeva postići istu razinu emotivnog angažmana. Međutim, pohvalno je što pokušava iznova redefinirati narativne granice mainstream kinematografije, makar neuspješnim outcomeom.
View this post on Instagram
Vizualno impresivna, ali emotivno prazna vremenska odiseja
Premda ponovno okuplja Toma Hanksa i Robin Wright istražujući prolazak vremena i emocija kroz nelinearnu priču smještenu na jednoj lokaciji, komadiću zemlje u Pennsylvaniji gdje radnja presijeca različite epohe, od prapovijesti do budućnosti, film ne iskorištava odlično zamišljen pitch. Hanks i Wright glume supružnike iz sredine 20. stoljeća, čije se sudbine prepliću s generacijama koje su prije njih živjele na istom prostoru. Priča je fragmentarna, oslanjajući se na kratke scene koje ilustriraju svakodnevicu različitih povijesnih razdoblja. Međutim, nedostatak dubinskog razvoja likova i često nagle promjene vremenskih okvira otežavaju emotivnu povezanost s pričom i likovima.
Iako su Hanks i Wright iskusni, njihove izvedbe ograničene su zbog formalnih limita narativa. Iako redatelj želi naglasiti emotivnu srž priče sličnu onoj iz Forresta Gumpa u kojem su mainstreamaški Hanks i Wright također briljirali — ‘Here’ ne dostiže istu razinu narativne kohezije, pa čak niti aludirajući na ranija djela Back to the Future ili Flight koja su balansirala inovativnu tehnologiju i emotivnu snagu likova. ‘Here’ često preteže prema tehničkoj demonstraciji na račun sadržaja.
Zemeckisov eksperiment s jednim kadrom vizualno je interesantan, no korištenje CGI tehnologije za prikaz starenja i pomlađivanja likova nedovoljno je uvjerljivo, osobito u scenama s jakim osvjetljenjem, pa se dozivaju Scorseseovi ‘Irishman’ hi budget high risk momenti s De Nirom i Pacinom te njihovim postarivanjima nauštrb uvjerljivosti. Uz jaču PR mašinu možda bi prošli bitno ozbiljnije shvaćeni, no čini se da ‘Here’ neće biti upamćen kao uspješna igračka nti u jednoj od karijera spomenutih. Doduše niti kao pompozna katastrofa Coppolina ‘Metropolis’ razmjera, ali koliko je to utjeha – ostaje otvoreno pitanje.
Ocjena: 6/10
Naslovna fotografija: Screenshot Youtube