Nedjelja, 15 prosinca, 2024

Kritika albuma by Anđelo Jurkas: Borna Šercar: Folk Drum

Interpretativna i dokumentaristička vrijednost ovakvog djela je neupitna, konceptualno se naslanja na spomenute prednike HC Boxera i Lado Electro koji su, uz ansambl Lado, već spajali tradicionale i futuru

Tamo gdje su Lado Electro pauzirali svojim electro zvučnim eksperimentima pomirujući tradicionalne vokalno melodijske komade umetnute u nove programirane beatologije, vrhunski bubnjar Borna Šercar nudi nastavak čitanja vrlo sličnog koncepta. 
 
‘Folk Drum’ je većinski kolekcija tradicijskih rearanžmana i reinterpretacija ritmički i bubnjarski istaknutih dionica uz ženski vokalni zbor Harpija kao noseći vokalni stup albuma. Uz ‘Lipu Mare’, ‘Dojdi dragi’, ‘Baranjske suze’, Borna Šercar šverca ponajbolju stvar albuma, autorsku ‘Ulyanik’ uz ‘Konavosku stapalicu’, a pripetalo se placa i za neizostavnu Josipu Lisac u njenoj reinterpretaciji pjesme ‘Make Up’, klasika s albuma ‘Hir, hir, hir’ iz 1980. 
 

 



Interpretativna i dokumentaristička vrijednost ovakvog djela je neupitna, konceptualno se naslanja na spomenute prednike HC Boxera i Lado Electro koji su, uz ansambl Lado, već spajali tradicionale i futuru. Šercar se mjestimično pustio jazz interpolacijama, sax soliranjima kroz ‘Sunny Field’, a povremeno potpuno nepotrebno oslobađao prostora za gitarističke solaže i riff no roll varijacije u ‘Save vode’. 

 

Kulturološki, nikad dosta ovakvih mash upova i crossovera kombinatorikama arhaike i futurizma. Naša je glazba i vokalno i ritmički bogatija nego se to na prvi, drugi i treći pogled može činiti, a modernih elektroničara ili jazzera koji se uz nekad Legen, danas Kries, Tamaru Obrovac ili Dunije hvataju u koštac s tradicionalizmima ovog tipa, nikad dosta. 
 

 

Ocjena: 7.5/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime