Srijeda, 23 srpnja, 2025

Kritika albuma by Anđelo Jurkas: Vesna Pisarović – Poravna

Vesna Pisarović kao pop diva i jazz pjevačica vidi rijetko smislenu paralelku. Brojeći dvije dekade od posljednjih pop melankolija za ljubitelje 'zahtjevnije' glazbe, svako toliko Vesna se zaželi zvuka world musica, etno i jazza

‘Poravna’ je njen indie izlet na teren bosanske sevdalinke. Tamo gdje će pomesti estradno prostituiranje stila glasom likova poput Bože Vreće. Iz berlinskih jazz krugova tokom dva studio sessiona povučeni su Axel Dörner (truba), Tony Buck (perkusije), Greg Cohen (kontrabas) i Noël Akchoté (gitara) ne bi li ponudili drugačija čitanja ‘pjesme poravne’, tradicijskih bosanskih sevdalinki u novom ruhu. Vesna Pisarović će povući slučaj kao inicijalnu iskru prije desetak godina kad je iskapajući radio emisije 60-ih etnomuzikologa Vladimira Miloševića, koji je po selima banjalučkog kraja snimao napjeve, naišla na dotad joj nepoznatu balkansku egzotiku. Povući će i čuti japansku pentatoniku, indijsku ragu, čak i Billie Holiday u toj vrsti sevdaha pjesme dugog daha. 
 

 

U desetminutnim skladbama silno je prostora pušteno improvizacijama klasnih muzičara i dijalogu njena glasa s opisanih melodijskih osnova. I Muje i Fate i Travnika i Vrbas voda i sličnih je toponima u Vesninim interpretacijama prigrljenim od naroda, kroz neka nova čitanja Vesne koja ne mari o komercijalnim potencijalima za artističkim izazovima. A ti su veliki. Potrebni. Izazovni. Poravnani. 

Ocjena: 8/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime