Subota, 12 listopada, 2024

Martina Mršić: ‘Bizzcoaching’ je šlag na torti marketinške komunikacije

Eter nam je toksičan i zatrovan, ljudi su letargični i negativni; netko može reći da se borim s vjetrenjačama, no ja vjerujem u rast, razvoj, edukaciju i furam tu priču u svom poslu, ističe poduzetnica

“Vjerujem u ljude i njihove poslovne vizije. Moja je uloga da tu viziju pretvorim u riječi”, ističe Martina Mršić iza koje je 15 godina iskustva u medijima, 12 godina iskustva u odnosima s javnošću te 7 godina iskustva kao voditeljica marketinga. Nakon završenog Fakulteta političkih znanosti, počela je pisati za studentski portal Studentnet, a svoj prvi intervju napravila je sa 19 godina s Predragom Raosom.



No, nakon novinarske karijere Martina se okrenula PR-u, a potom i coachingu te danas ima tvrtku znakovita imena ‘Imam riječ‘. S Martinom razgovaramo o njezinoj karijeri, situaciji na tržištu, komunikacijima…

PR je ‘just the top of the iceberg’

Kako ste od novinarke početnice, koju je zanimala vanjska politika, stigli do bizzcoachinga? Možete li nam otkriti razvoj vašeg poslovnog puta?

Tada me jako zanimala vanjska politika i diplomirala sam na geopolitici: Narančasta revolucija – demokracija kao izvozni proizvod. Moja omiljena emisija kao djetetu bila je ‘Televizija o Televiziji’, stoga ne čudi da sam s kolegicom sama došla na Z1 i tražila posao. Uskoro sam prešla na RTL, pa sam tamo prvo radila kao novinar-istraživač, pa novinar i na kraju, vidjevši da imam i da uživam u organizacijskim aktivnostima, producent vijesti.

Prešla sam u PR vode iz financijskih razloga i jer mi se smučilo vidjeti mozak nekog motorista na fasadi i snimati tijelo izgorene žene na Badnjak. Divim se svim svojim kolegama s faksa koji su uspješni novinari danas, a ima ih mnogo s moje godine. To su ljudine!

Nakon toga sam krenula u korporativne vode. Bila sam dobra u PR-u kao bivša novinarka i imala sam dobre PR transfere, sve dok me ‘nije kupila’ privatna tvrtka da im vodim cjelokupni marketing jer sam to već i radila u agenciji. To iskustvo nikad ne bih mijenjala jer PR je ‘just the top of the iceberg’. Tamo sam naučila razmišljati strateški, razumjeti cjelokupno poslovanje, imaš ispod sebe cca 25 dućana, nacionalne kampanje, izgradila sam brand i to digitalno, a bila je tek 2012./2013. Na to sam posebno ponosna. Bilo je izazovno i vrijedno raditi tamo 5 godina.

Također, tamo me zaintrigirala korporativna kultura i osobni razvoj menadžera, pa sam uvidjela koliko imam prostora za rad, shvatila gdje ja griješim i koliko je bitno to neopipljivo u svakoj tvrtki a to su ljudi te kako i zašto ljudi rade. Dala sam otkaz, nešto kratko ‘raduckala’ po raznim tvrtkama kao marketing menadžer dok mi u glavi nije sazrela ideja da mogu sama i da mogu otvoriti vlastitu tvrtku. Istodobno sam se tri godine obrazovala za mastera NLP-a a potom i poslovnog trenera, putem gutala hrpu knjiga i prošla ‘brdo’ radionica. Osobni razvoj postao je moj životni put!

S obzirom na dosadašnja iskustva u segmentu PR-a, marketinga, novinarstva, koja vam je od dosadašnjih pozicija najviše godila?

Ne mogu to odvojiti jer je to za mene sve jedna slika od puzzli. Sve je to komunikacija. Neki mi znaju reći joj ti si svestrana – radiš i marketing i PR i pišeš i treniraš, ma sve stane u jednu riječ – Komunikacija. Sve je to jedna kapa. Komunikacija – tržišna. Komunikacija – interna. Komunikacija – s medijima. Komunikacija – sa (svojom) javnošću. Komunikacija – sam sa sobom. Novinara nekako ne možeš iz sebe izbaciti, on živi u meni, on je znatiželjan, vidi slikom, voli priče, zna što pitati, vidi ljude… No, nisam sigurna ni koliko je to novinar ili jednostavno moja osobnost!

Šlag na torti marketinške komunikacije

Koja je misija vaše tvrtke ‘Imam riječ’. Ako sam dobro shvatio, u poziciji ste svojevrsnog bizzcoachera i kroz video segmente postavljate edukacijski element i savjetovanja… ili?

Moja misija je da pomažem ljudima koji ne znaju s riječima, koji se ne znaju izraziti i verbalizirati svoje poslovne ideje. Odnosno da ih pretoče u riječi i strateški se tržišno prezentiraju. To vrlo često nije lak proces i u svemu tome im treba podrška i motivacija jer često sumnjaju, izgubljeni su, raspršeni, gube se u prioritetima… Stoga je bizzcoachanje kao šlag na torti marketinške komunikacije i to se pokazalo kao odličan spoj.

Možemo reći da je to moja posebnost na tržištu. Jer klijentima ne nudim samo marketing, nego i vođenje, podršku, samopouzdanje i feel good factor. Sretna sam što radim većinom preko preporuka i putem social networkinga. Ako su mi klijenti zadovoljni, to mi je najveća reklama. Radim ljudima strategije komunikacije, savjetujem ih o PR-u i marketingu kao konzultant i kao poslovni trener, držim edukacije kako da budu malo kreativniji a ne sterilni i dosadni prema medijima te snimam podcaste na temu marketinga i osobnog razvoja za male poduzetnike. Usmjerena sam na projekte/klijente koje stvaraju impact i educiraju. 

Bizzcoachanje je kao šlag na torti marketinške komunikacije i to se pokazalo kao odličan spoj. Možemo reći da je to moja posebnost na tržištu. Jer klijentima ne nudim samo marketing, nego i vođenje, podršku, samopouzdanje i feel good factor

Iz vaše perspektive rada kako vidite domaći poslovni teren na kojemu se može pronaći doslovno sve i svašta – u presjeku od vrlo kurentnih imitacija Zapada do “dones’ janjet’ne ženo”…

Da, ima svašta. No, kako rasteš i mijenjaš se i posložiš se iznutra, manja je vjerojatnost  da imaš posla s ‘budalašima’ ili ako već imaš, drugačije na njih reagiraš. Bila sam jednom na obavijesnom razgovoru u policiji ni kriva ni dužna, guralo mi se svašta ispod stola, jedan se ‘klijent’ derao na mene ‘Tiho budi, dobra ćeš biti’…

Komentiralo se kako izgledam, a ne što sam pripremila za sastanak u prostoriji punoj muškaraca, nije mi se vjerovalo jer, hvala Bogu na maminoj genetici, izgledam mlađe, pa kao ‘kaj bu ova mala u sakaču nama rekla’… Nemaš druge, stavljaš masku. Ulaziš u mušku energiju da preživiš. To zna iscrpiti. Vidim da je dosta žena još u takvim problematikama i treba puno raditi na edukaciji, na ravnoteži da unesu svoju divnu diplomatsku, njegujuću energiju u poslovni svijet.

Mijenja se to, no ide polako. Mentalitet je mentalitet, ne možeš mijenjati samo tako ‘buđu’ i balkanska posla. No, poštuješ svakoga i ideš svojim putem. Imaš slobodu izbora. Kao što i svi drugi imaju svoj modus operandi i svoj izbor. Ti stvaraš u glavi sliku svog idealnog klijenta, suradnika, radiš na tome s kim želiš raditi, kakvi su to ljudi – i na kraju tako i bude.

 

Na vašoj društvenoj stranici stoji ‘Pišem, dakle jesam’. Koliko je preformulacija Descartesa vaš poslovni pečat?

Nije poslovni pečat. To je moj pečat kao Martine. Nisam poslovna i privatna Martina, nego cjelovita osoba, nazovimo to pomodarski ‘holistički pristup’. Pišem kratke priče, pjesme, crtice, osvrte, pokušavam se ne sputavati formom, očekivanjima, mišljenjima drugih, cilj je jedino da riječi izađu van i da žive. Nekoga uvijek dotaknu i to je taj drive i to je to dizanje iz kreveta.

Trenutačno prolazim kroz jako bolno i intenzivno razdoblje u životu i shvatila sam: ‘Kad se brod nagne na hero, vidiš za što se primaš. Ja pišem – da nema pisanja, utopila bih se. Znala sam da imam riječ, no nisam znala da je trebam’. Baš idem na neke art radionice i … vjerujem u umjetnost. To je sve. To mi je vrh. 

Poduzetništvo podrazumijeva osobni razvoj

Općenito koji je vaš osvrt na zadano poslovno okruženje u Republici Hrvatskoj. Je li vjerna preslika društveno političke situacije ili ostavlja prostor specifičnostima? Primjerice, kad razgovaram s predstavnicima bilo kojeg segmenta našeg društva – ne postoji ni jedno područje – od sudstva, zdravstva, ekonomije, kulture, medija – koji nisu duboko polarizirani na par kružoka – ispolitizirane lijeve i desne ili strukovne interesne sfere. Nažalost, ne s pozicije tipičnog i u ekonomskim sferama dopuštenog lobiranja, već onog klasičnog – stranački uvjetovanog pogodovanja pripadnicima istomišljenika i klanova…

Ja sam promatrač. Klonim se bilo kakvih žučnih rasprava i općenito stvari na koje ne mogu utjecati. Usmjerena sam na edukaciju i na stvaranje pozitivnih afirmativnih priča u medijima i na tržištu, jer imam te vještine, mogućnost, znanje, iskustvo i prilike. Vjerujem da je to odgovornost svakog komunikacijskog stručnjaka, pa čak i pojedinca kad se javno izražava.

Eter nam je toksičan i zatrovan, ljudi su letargični i negativni, netko može reći da se borim s vjetrenjačama, no ja vjerujem u rast, razvoj, edukaciju i furam tu priču u svom poslu. Radim sa svojim klijentima da takve priče više dolaze do svijesti ljudi i da korak po korak na taj način radimo promjene u društvu. To je ono što je u mojoj moći i na što imam fokus. 

Usmjerena sam na edukaciju i na stvaranje pozitivnih afirmativnih priča u medijima i na tržištu, jer imam te vještine, mogućnost, znanje, iskustvo i prilike. Vjerujem da je to odgovornost svakog komunikacijskog stručnjaka

Koje su odlike uspješnog poduzetnika na domaćem terenu? Umreženost poslova s državom? Pozitivni saldo dionica na burzi? Usmjerenost kriptovalutama i budućnosti? Ili isključivo težina na bank računima? Ili je ona spika prezentnosti i ostavljanja dojma jednako bitna?

To treba pitati one koje tako žive već godinama. Iz svojih cipela mogu reći da je preduvjet da prihvatiš da si ti proizvod. Tvoji stavovi, uvjerenja, stav prema poslu, novcu, radne navike, tvoje želje, sve to postaje ono od čega živiš. Stoga je put u poduzetništvo jednako osobni razvoj i moraš peglat’ po sebi i razvijat’ se da bi uspio. Izlaziti iz toplih šlapa i komfor zone, učiti, razmišljati strateški, biti fleksibilan, prilagođavati se, vrednovati, poštivati, unapređivati… Nije to zezancija.

Najveći projekt si sam sebi. Umrežavanje, naravno. Napravi SWOTICU (analiza snage, slabosti, prilika i prijetnji, op.a.) sam za sebe i vidi koja ti je snaga, što najbolje znaš, što ti ide od ruke i što bi radio za džabe. I onda udri po tome, imaj jasnu strategiju i namjeru i prepusti se. Jer ide gore, dole… 😊 Svaki dan učiš nešto novo. 

Treba biti medijski pismen i kritički promišljati

Koliko je na našem terenu i na poslovnim utakmicama omjer istinski uspješnih poduzetnika, a koliko je prodavača magle?

Teško mogu dati neki matematički omjer. Ima fejkera, naravno, tj. onih kratkog trajanja. Vrijeme kristalizira i filtrira. To je kao neka poslovna evolucija i prirodna selekcija. Mislim da je to OK i normalan proces. Sa strane potrošača i konzumenta treba biti medijski pismen i kritički promišljati. 

Koja je projekcija tvoje budućnosti i poslovnih planova? Imate li jasnu viziju u kojem smjeru ćete tijekom i nakon korona godina..?

Imam dva smjera – socijalno poduzetništvo, jer i sada imam većinom takve klijente. Dakle, vodim se impactom. Komunikacija za društveno odgovorno poslovanje i projekti takve prirode te broj 2 –  daljnja produkcija sadržaja. S time mislim na sve forme. Pišem, stvaram, dakle jesam!

Fotografije: Sandra Šimunović/Pixell

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime