Kao i svake godine dosad, pretpremijerno smo preslušali netom objavljenu aktualnu ponudu ovogodišnjih kandidata za predstavnicu domaće pjesme na izboru za Eurosong. Mimo klasičnih polariziranja javnosti koja seže od ogorčenih, razočaranih i dežurnih pljuvača do nekritički oduševljenih preslušali smo svih 14 pjesama i istaknuli one kvalitativno najbolje.
Nikakve kladioničke prognoze ne dajemo s obzirom na tradiciju neuspjeha domaćih predstavnika na Eurosongu, ali i na činjenicu da realno kvalitetne pjesme poput lanjske predstavnice Albine i “Tik tok” nisu nikakav jamac prolaska. U našem presjeku koncentrirali smo se isključivo na sadržaj, ne formu.
Uz forsiranje engleskog kao izražajnog jezika, te podjednak omjer balada i dinamičnijih numera, ove je godine izrazita dominacija kvalitetnih ženskih predstavnica koje su ostavile vrlo malo mjesta muškarcima na podiju. Uvažavajući standarde i kriterije skladanja kvalitetnih i autohotnih eurovizijskih pjesama, donosimo poredak od najbolje prema najmanje dobroj i izglednoj za plasman.
Dora, izbor nacionalnog predstavnika za Eurosong, održava se 19. veljače u Opatiji. Dotad, prvu polovicu pjesama možete sasvim zasluženo stavljati na repeat bilo kojeg playera. Zaslužile su.
01. ELIS LOVRIĆ – No War
Elis Lovrić daleko je najkvalitetnija kantautorica i kompletna autorska persona ovogodišnje Dore. Umjesto svog dosadašnjeg kantanja nudi bilingualnu englesko-hrvatsku intimno protestnu pjesmu. U sadržajnom i kompozitorskom smislu radi se o najbolje napisanoj i otpjevanoj, te najoriginalnijoj i najkompletnijoj pjesmi ovogodišnjeg izbora. Na žalost, bojim se da u konkurenciji ostalih mlađih kolegica kvaliteta pjesme neće biti dovoljna za pobjedu.
OCJENA: 9/10
02. MIA DIMŠIĆ – Guilty Pleasure
Izvrsna, ritmički poletna i jednostavno aranžirana pjesma sa string slojevima vokalno ‘catchy’ melodična i otpjevana na savršenom engleskom pjesma je koju izvodi Mia Dimšić. U tečnom power pop stilu sjajno korespondira s modernim tokovima u povlaci od Olivie Rodrigo do Taylor Swift. Najbolja pjesma ovogodišnje konkurencije bez iznimke.
OCJENA: 8/10
03. MIA NEGOVETIĆ – Forgive me/Oprosti
Balada sjajne mlade riječke pjevačice atmosferski najviše odgovara pretpostavci “tipske eurovizijske pjesme”. Otpjevana bazno engleskim s povremenim interpolacijama prijevoda “oprosti” računa na raskošna refrenska proširenja i izvrstan razvoj melodije. U vrlo pamtljivom i potencijalno zaraznom aranžmanu ovo je jedna od rijetko pismenih pjesama koje osvajaju na prvo slušanje.
OCJENA: 8/10
04. TINA VUKOV – Hideout
Još jedna Riječanka fantastičnih vokalnih sposobnosti i s višegodišnjim pop pedigreom kreće se terenom izvrsne minimalističke piano balade. Nešto manje raspjevanog vokalnog refrenskog dijela od mlađe joj sugrađanke Mie odigrat će bitnu ulogu u popunjavanju gornjeg doma ovogodišnje ljestvice. Nema se što skrivati, dapače. No za pobjedu, osim sjajne pjesme i interpretacije, eurovoteri traže X faktor koji ovoj singl baladi izmiče.
OCJENA: 7.5/10
05. BERNARDA – Here For Love
Znalački napisana plesna pjesma s fino oslobođenim prostorom za raspjevavanje i showing off raskošnih visina mlade pjevačice. S gospelovskim pripjevom ima joj mjesta među prvih nekoliko pjesama, a može funkcionirati i kao favorit iz sjene.
OCJENA: 7.5/10
06. ELLA – If You Walk Away
Lanjska ponavljačica iznimno je atraktivna “mala premijerka” Ella Orešković čija je aktualna plesna stvar gotovo organski nastavak sjajne, ali zanemarene prošlogodišnje plesne stvari “Come This Way”. Unatoč podjednakoj kvaliteti ovogodišnje, za vjerovati je kako je čeka lanjska sudbina što se tiče plasmana i recepcije još jedne vrlo solidne dance numere.
OCJENA: 7/10
07. ZDENKA KOVAČIČEK – Stay On The Brightside
Šarmantni ‘oldschoolerski’ potpis jedne soulful “mačke” klasično je ispunjivanje očekivanja i školski vrlo točno postavljena premisa i stilska vježba. Optimizam na koji računa širi sličnim krilima poput pjevački bitno inferiornije kolegice Elegović. Zdenkin glas bi služeći se onim klasičnim poredbama zvučao zanimljivo i da pjeva telefonski imenik.
OCJENA: 7/10
08. JESSA – My Next Mistake
Zanatski i pjevački neupitna stilska plesna vježba, izvedena je po svim brit dance pravilima producentske struke. Jessica djeluje kao mlađa sestrična Nike Turković u potrazi za hookovima u pjesmi koji je neće svrstavati u redove i armije tragača za Dua Lipa vibeom.
OCJENA: 7/10
09. ERIC VIDOVIĆ – I Found You
Svakom novom pjesmom sve bolji mladi pjevač iznimno ugodnog vokala, u ovom slučaju i kantautor, raspisao je stereotipnu i šarmantnu, ali ničim posebnu pop pjesmicu koja bi u kontekstu albuma završavala na B1 poziciji. Uz šarmantni instrumental valjalo bi shvatiti da je rad na boljim pjesmama bitniji od naglasaka na pažljivo dotjeranom i istaknutom imidžu.
OCJENA: 7/10
10. TOMA – In The Darkness
Još jedan oku ugodni i naočiti mladić lijepe boje vokala s potrebom prepjevavanja kao izražajnog sredstva u nedostatku jače vokalne melodije utopit će se u donjem domu ovogodišnje ponude. Unatoč više nego dobrom instrumentalnom predlošku.
OCJENA: 6.5/10
11. ROKO VUŠKOVIĆ – Malo kasnije
Ajme, uzdasi u ženskom dijelu publike neće se stišati dugo nakon nastupa novog šarmera domaće glazbene scene. “Lep ko greh” pop estradni momak silno ugodne boje glasa i vrlo pristojno aranžirane klasične ljubavne pjesme trebao je poraditi na nešto manje stereotipnim lirskim i poetskim rješenjima da bi iskočio do gornjeg doma ovogodišnje Dore.
OCJENA: 6/10
12. MARKO BOŠNJAK – Moli za nas
Ed Sheeran na aparatima, mladi Bošnjak na koljenima. Odličan instrumental je trebao malo manje ambicioznih poetskih zaleta i želje za prepjevavanjem u ideji potresne molitvene pjesme. Duša bi raj, alo, hej, kaj?
OCJENA: 6/10
13. TIA – Voli me do neba
Pristojno skladana i otpjevana, moderno producirana pjesmica s vokalnim aranžmanom naslonjenim na vrlo popularne i trendi srpske vokalne harme, neće se isticati kao favorit ove godine. No, nije izgledan ni podbačaj. Solidan začetak i launch jedne nove pop karijere mlade pjevačice Tie Miljanović.
OCJENA: 6/10
14. MILA ELEGOVIĆ – Ljubav
Hm. Instrumentalno zanatski daleko tečnija nego lirski i pjevački izvedena, optimistično i naivno slavljenje prave ljubavi, jedne je od tisuću sedam stotina pedeset i šest sličnih i dosad čutih pjesama kojima jednostavnost, na žalost, neće biti smatrana dovoljnom vrlinom.
OCJENA: 6/10
Naslovna fotografija: Instagram @tina_vukov