Subota, 23 ožujka, 2024

DORA 2021: Dance, dance, dance iznad svega

Preslušali smo pažljivo svih ovogodišnjih 14 finalista, ne bi li nevezano za kladionice dobili jasnu 'krvnu sliku' ovogodišnjih favorita, kvalitetnih predstavnika, kao i onih bez kojih bi ponuda bila podnošljivija

Ne ulazeći u česte kuloarske lobističke kombinacije domaćih estradnih mahera, koji pokušavaju svoje favorite progurati kao potencijalne pobjednike Dore – nacionalnog predstavnika za izbora za Pjesmu Eurovizije, preslušali smo pažljivo svih ovogodišnjih 14 finalista, ne bi li nevezano za kladionice dobili jasnu ‘krvnu sliku’ ovogodišnjih favorita, kvalitetnih predstavnika, kao i onih bez kojih bi ponuda bila podnošljivija. 



Žiriranje je ovaj puta odrađivao team slijedećih imena: Andrej Babić (HGU, HDS, Markiz), Hrvoje Prskalo (HDS, Bang Bang), Matija Cvek (HGU), Monika Lelas (HRT – HRA) i Uršula Tolj (HRT – HTV) i izabrao 14 pjesama i 4 back upa koje će se 13. veljače 2021. u Opatiji natjecati na Izboru hrvatske pjesme i predstavnika za Pjesmu Eurovizije – Eurosongu 2021. koji će se održati u svibnju u Rotterdamu. 

Mahom poletnije pjesmice dance karaktera

S obzirom na razne nepovezane kombinacije prošlih godina, spomenuta ekipa bar se pokušala držati odrednica neke plesne orijentacije kategorizirajući i puštajući mahom poletnije pjesmice dance karaktera, rukovodeći se s onim kako je retro dance u modi na pop sceni otkad su Dua Lipa, Lady Gaga, Kylie i još pokoje A1 globalno pop ime lani klimnule s dance pop albumima kao hvaljenim proizvodima. 

No, redom ocjena od najboljih prema onim manje dobrima ili pak stvarno nepotrebnima:

1/ ELLA OREŠKOVIĆ – Come This Way

 

Fun fact će htjeti da saznate kako se radi o kćeri bivšeg hrvatskog premijera „mučim se s hrvatskim jei s engleskim vou naglaskom“ Tihomira Oreškovića, ali ono što je puno bitnije je da se radi o kompletnom paketu izvrsne i atraktivne pjevačice s još boljom i trendovskijom dance pjesmom. Teško da će u lobing mašineriji izaći kao pobjednica ali ima daleko najkvalitetniji inozemni dancefloor potencijal

Ocjena: 8.5/10

2/ MIA NEGOVETIĆ – She`s Like A Dream

 

Mlada Riječanka s najboljim dosadašanjim internacionalnim back upom i odlično produciranom 80.-s dance pjesmicom koja zvuči kao bolji komadi džepne Venere Kylie Minogue u dvadesetprvostoljetnoj produkciji. Raspjevali su je u visokim tonalitetima, dali joj mjesta za par finih fraza i ostavili mjesta pjesmi za ples. Jedna od favoritkinja. 

Ocjena: 8/10

3/ ALBINA – Tick Tock 

 

Albina Grčić, splitska novootkrivena pjevačica, putem treće sezona nacionalne varijante The Voicea, osim atraktivnim izgledom, na ovom izboru predstavlja se vrlo pristojnim dance patternom Branimira Mihaljevića i jednom od pjesmica koje bi mogle konkurirati za prvih 5 mjesta. 

Ocjena: 7.5/10

4/ CAMBI – Zaljubljen

 

Harmonični klapski glasovi u estradnom pop aranžmanu zvuče savršeno usklađeno, ali tražili su osim iznimno fino aranžiranog instrumentala, daleko vještije stihove. Zahvalnije i manje banalne kako bi njihov atraktivan izgled ne bio žrtvom prvoloptaških rima.

Ocjena: 7/10

5/ NINA KRALJIĆ (ALKONOST OF BALKAN) – Rijeka

 

Odlično kalkulirana pjesma s dovoljno ezoteričnim kombinacijama višeglasnog ženskog zborskog pjevanja koji bi prizivao od Ladarica do bugarskih vokalnih zborova s keltskim melodioznim motivima, te pjevačicom čije su vokalne mogućnosti neporecive. Osim što se iz svakog takta osjeća skladateljska proračunatost na foru ‘kako bi to dobro moglo zvučati na Eurosongu prema onome kako smo preslušali da je dobro prolazilo prošlih godina od tuđih predstavnika’. Fun fact: dojučerašnji zagrebački alter momak Miki Solus je na neku foru koautor glazbe. 

Ocjena: 7/10

6/ TOMA – Ocean Of Love

 

Mladi televizijski voditelj Tomislav Marić pod izvođačkim akronimom ToMa predstavlja se iznenađujuće solidnom plesnom pop pjesmom kojom apsolutno ravnopravno konkurira većem broju ženskih izvođačica u sličnom stilu. Brzim rewindom od osamdesetih kroz devedesete naovamo linija praćenja njegova stila bi bila na relaciji Jason Donovan – Justin Timberlake.

Ocjena: 7/10

7/ BETA SUDAR – Ma zamisli

 

Kad iza sebe s 21 godinom već imate jedan nastup na Dori i potpis autora Predraga Martinjaka onda se malo toga fraziranja prepušta slučaju. Mlada pjevačica zvuči vrlo sigurno u fraziranju praznog mjesta između Nine Badrićke i Vanne, no pjesma nije jedna od onih koje će raditi kaos u gornjem domu hrvatskog popa. Sezonski može.

Ocjena: 7/10

8/ BERNARDA  – Colors

 

Pristojna plesna pjesmica s višenamjenskim naslanjanjem na lanjsku Lady Gag produkciju pa čak i nekim vokalnim fraziranjem. Ako je cilj bio fino skinuti veliki uzor zadatak je odlično obavljen, ako je bio pobijediti, tu će teško biti prođe pored slične konkurencije. 

Ocjena: 7/10

9/ FILIP RUDAN – Blind

 

Još jedan od domaće varijante The Voice ekstrakata doima se poput popične varijante pop orkestracija Nikole Vranića a ka JR Augusta i kročenja njegova puta. I pritom ne zvuči nimalo loše niti pretjerano pretenciozno, dapače. 

Ocjena: 6.5/10

10/ BRIGITA VUCO – Noći pijane

 

Balkanski najmodernija i najtrendovskija po zvuku koji generički pokazuje trenutno najtraženiji postfolk zvuk Balkana je Vucina mala koja zvuči upravo onako kako srpski kraljevi folk trapa Buba Corelli i Jala Brat diktiraju. Ako se traži autentika tu je čista desetka, ako se traži kvalitet tu je kao i ćaća. Nekom fora nekom noćna mora. Jabuka stablu nije daleko otpala.

Ocjena: 5/10

11/ ERIC – Reci mi

 

Mladi kantautor i pjevač ima još puno prostora za razvijati svoje autorsko izvođačke kvalitete jer sudeći prema prosjeku kojim je propušten finalu Eurovizije poprilično se zažmirilo na njegovu posebnost, a dalo daška vjetra mladosti. 

Ocjena: 5/10

12/ ASHLEY COLBURN & BOJAN JAMBREŠIĆ – Share The Love

 

U moru saharinskih žakovskih pjesmica koje tekstualnim i melodijskim fraziranjima savršeno odgovaraju svakogodišnjem prosjeku koji zaboravljate momentom silaska s pozornice, ovaj duet će svakako odigrati ključnu ulogu u onom ogranku fillera koji bi trebali biti interesantniji po priči simpatične Amerikanke dokumentaristice koja je u Hrvatskoj propjevala kroz show ‘Zvijezde pjevaju’ i njenog pjevačkog partnera koji i nakon desetak ili više godina na sceni još uvijek luta u potrazi za pjesmama i vlastitim pjevačkim identitetom.

Ocjena: 5/10

13/ SANDI CENOV – Kriv

 

Kad su u pitanju pjesmice koje bez poguranca ne bi ušle ni u širi izbor ‘Kriv’ je jedna od takvih. Obzirom na vokalne i autorske limite najdugovječnijeg pretendenta na status domaće pjevačke zvijezde koji je od rockera, Fantoma, dancera, maltene narodnjaka, nema čega se nije dotakao, ovaj će obrazac doživjeti sudbinu desetaka tipskih ’emotivnih’ balada čija je emocija otprilike gazirana kao boce s Coelhovim porukama i citatima, a znate kad su one izašle iz mode.

Ocjena: 4/10

14/ KIKI RAHIMOVSKI & TONY CETINSKI – Zapjevaj, sloboda je

 

Maltene se nađete iznenađenim je li to neka od B stvari grupe Europe iz ‘Final Countdown’ ere, prearanžirana na glasove ovog čudnog dua mužjačkih grla. Od kojih je jedan vječno etiketiran kao mali Akijev, a drugi kao emo ordinarijus za ove koji beru savjete iz njegovih životnih lifecoachinga u smjeru ‘mislite svojom glavom tako što se nećete cijepiti i glasat ćete za Trumpa’. Vokalne mogućnosti neupitne, autorske pobude mlađeg Rahimovskog u ideji zasigurno vrlo čiste, no staromodna realizacija i potreba za revolucionarnim pjesmama ovog tipa na manifestaciji ovog tipa doima se više nego krivom ladicom. No, opet, znajući navike tuzemnih glasača koji nekim čudom i Opću Opasnost smatraju autentičnim rock bendom, a ne koronavirusom pobjeglim iz Whitesnake laboratorija, njihov vapaj za slobodom moguće ponikne neke estradne revolucije na tragu onih buntovnih eskapada kada bi im kolega Jeronim Marić iz Adastre revolucionarno lupao gitare na plastičnim pozornicama Zagrebačkog festivala. Rock je mrtav, srećom, znaju svi koji su osvijestili da žive u 21. stoljeću. 

Ocjena: 4/10

Naslovna foto: HRT

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime