Modni trendovi se mijenjaju velikom brzinom i ponekad ih je teško pratiti. I dok su nekada modni dizajneri i njihove revije bili ti koji su “određivali” trendove, situacija je promijenila. Sada su slavne osobe, manekeni i influenceri ti koji diktiraju trendove, a dizajneri kroje prema njima. Nije uvijek to slučaj, ali često je.
Baš zbog toga, često možemo čuti pitanje: “Tko kaže da je to u trendu?”, kao i nadovezivanje s pitanjima tko su te osobe koje kroje trendove. Sada su stanovnici trinaest Europskih država imali priliku reći koju su po njima najveći trendovi koji nas očekuju u ljeto pred nama.
Trendovi su znanstveno istraženi
Ispitivanje pod imenom “Fashion (Re)Search” je jedino ispitivanje posvećeno modnom segmentu, po kojem je moguće pratiti i snimiti trenutne trendove u trinaest Europskih država. Jedna od tih trinaest država je ujedno i Hrvatska, gdje je ispitivanje provedeno na uzorku od gotovo 2200 ispitanika, a sudjelovali su muškarci i žene.
Dvije najzastupljenije dobne skupine, koje su sudjelovale u ispitivanju su 35 do 44 i od 45 do 54 godine. U njihovim odgovorima, ispitanici su otkrili kako reagiraju na razvoj tržišta i koje trendove preferiraju, samo par mjeseci prije prvog ljeta bez korona virusa, nakon gotovo tri godine. Istraživanje je provela Europska modna tražilica GLAMI.
Shopping navike Hrvatskih potrošača
Nakon gotovo dvije i pol godine pandemije, Europa se pronašla usred financijske nestabilnosti obilježene inflacijom, koja značajno utječe na raznolike segmente naših svakodnevnica, pa tako i na potrošačke navike. GLAMI ispitivanje je otkrilo da unatoč tome što je više od pola ispitanika (72%) izjavilo da mali, ali uočljiv porast cijena odjeće i obuće, još uvijek ne predstavlja značajan “problem” za njihovu “shopping” košaricu.
Također, čak 66% Hrvata izjavilo je da ovu godinu planiraju potrošiti istu, pa i veću svotu novca na modu, u usporedbi sa 2021. godinom. Od onih koji su najavili veću potrošnju ove godine, 36% je reklo da će to postići kupnjom više komada odjeće po istim cijenama ili kupnjom skupljih odjevnih predmeta.
Međutim, neki ispitanici planiraju potrošiti manje u usporedbi s prošlom godinom (27%). Oni koji planiraju manje potrošiti će kupovati generalno manje proizvoda (70%). Hrvati nisu imuni ni na situaciju u Ukrajini, više od pola ispitanika je spomenulo kako je rat utjecao na njihove potrošačke navike, te objašnjavaju kako planiraju potrošiti manje i uštedjeti više novca u slučaju da se situacija dodatno razvije ili eskalira.
Ženski trendovi koji će obilježiti ovo ljeto
Uz potrošačke navike i što utječe na kupovinu odjeće, obuće i ostalih odjevnih predmeta, ispitanike smo pitali da izaberu koje trendove će pratiti ovog ljeta. Sudeći prema odgovorima, polovina žena (52%) je izabralo trend sportske i udobne odjeće, kao njihov prvi izbor za ovo ljeto. Drugi najčešći odgovor bio je elegantna i romantična odjeća. Gotovo, dvije trećine ispitanika je odgovorilo da više preferiraju nositi udobnu odjeću i cipele, nego elegantnu, za vrijeme ljetnih praznika.
A koja boja će prevladavati ovog ljeta, odgovor je također vidljiv u rezultatima, ispitanici su odabrali meke, pastelne boje, kao što su bež i svijetlije nijanse plave i ružičaste boje. Čak 66% ispitanika je potvrdilo da imaju običaj prepakirati kofere za ljetne praznike, no unatoč tome uvijek nose istu odjeću.
Muški trendovi koji će dominirati ovog ljeta
Muškarci, baš kao i žene, po svojim odgovorima su izabrali udobnu odjeću, kao što su majice kratkih rukava, kratke hlače i tenisice, kao njihovu modnu preferenciju ovog ljeta. Oko 54% muškaraca je izjavilo da baš kao i žene, nose više odjeće na ljetovanje nego što im je potrebno, te su izjavili da ni ne nose veći dio odjeće spakiran za tu prigodu. Zaključujemo, dakle da žene i muškarci više preferiraju udobnu i ležernu odjeću, pored elegantne i profinjene odjeće u ljetnim izdanjima, uostalom tko ne bi preferirao udobnost na ljetovanju.