Utorak, 21 rujna, 2021

Klara Ivanović: Dizajnira tekstil po održivim standardima – uz personalizirani print

Kad govorimo o kolekcijama odjeće za sezonu u kojoj jesmo ili za iduću sezonu, kad pričamo o 'must have' ili 'statement' komadima kolekcije obavezno spominjemo boje i uzorke. Sve donedavno ti su uzorci bili vrlo industrijski.

Dizajnerica odjeće i tekstila koja je kao malena djevojčica najradije crtala sanjajući kako će jednom postati slikarica, svoj dječji san danas ostvaruje na način koji je tad bio nezamisliv.

Umjesto slika na zidovima, danas oprema kompletne interijere svojim dizajnom. A umjesto oslikavanja jedne haljine bojama za tekstil kao što je činila kad je imala 14 godina, danas ‘oslikava’ metre i metre materijala koji onda započinju novi život na ulicama kao haljine, tunike ili odijela. Potpuno je suvišno pitati Klaru je li ostvarila svoj dječji san. Odgovor na to pitanje svi znamo.

Svatko može imati vlastiti uzorak u kolekciji

Nekad su se uzorci u kolekcijama modnih dizajnera svodili na manje ili veće točkice, najrazličitije varijante kariranih uzoraka ili onaj kojeg spominjemo svakog proljeće – cvjetni uzorak. Ipak, ti su uzorci rađeni u velikim količinama i kad bi naručivali materijale za svoje kolekcije dizajneri nikad nisu mogli biti sigurni hoće li još netko imati uzorak u kolekciji kojeg i oni imaju.

Jedino što su mogli je bilo uzeti sve što je proizvedeno, što je mnogima bilo financijski nemoguće. Stoga je napredak tehnologije i mogućnost ispisa manjih količina materijala u digitalnom tisku otvorilo potpuno novo razdoblje u modnom dizajnu. Sad gotovo svatko može imati vlastiti uzorak u kolekciji. Uzorak koji nećete pronaći niti kod jednog drugog dizajnera.

Personalizirani printevi za žene koje se žele istaknuti

Modna dizajnerica Klara Ivanović među prvima je počela dizajnirati vlastite printeve i od njih izrađivati kolekcije za svoj brend Fosca koja se primarno bavi izradom uzoraka namijenjenih tekstilnoj i modnoj industriji. No, osim što stvara vlastite printeve i svoje kolekcije, Klara surađuje i s drugima – dizajnerima i tvrtkama za koje crta uzorke.

Dizajnerica odjeće i tekstila Klara Ivanović

“Svaka ideja u modnom dizajnu počinje od tkanine i svaki uzorak ima svoju namjenu. Gotova tkanina s definiranim uzorkom dizajnera može ograničiti, osobito kad želi plasirati nešto posebno. Kad dizajner sam crta uzorke, cijeli proces izrade kolekcije traje puno duže. Za jedan uzorak potrebno je 3 do 10 dana ovisno o tome koliko ima elemenata i koliko je zahtjevan”, govori Klara koja trenutno radi uzorke za modnu industriju, ali i dekorativni program u interijerima, poput posteljine, ukrasnih jastučnica, zavjesa, dječje posteljine… Za ovo potonje izrazito je velik interes među vlasnicima boutique hotela, luksuznih vila i kuća za odmor. Zapravo svih onih koji traže dekor koji će personalizirati njihov prostor i po kojemu će se istaknuti.

Klara opisuje i način izrade ‘personaliziranih’ uzoraka. Sve kreće od istraživanja trendova boja i uzoraka. Vrlo je važno znati što je u trendu i pod dvije sezone unaprijed. Ona se osobno drži bar jedne smjernice koja je predstavljena kao trend sezone, a najčešće je to izbor boja. Nakon istraživanja, slijedi crtanje elemenata koji u konačnici čine uzorak. Elemente i motive crta tradicionalnim tehnikama, najčešće akvarel tehnikama koje su joj od malena, otkako je željela biti slikarica, bliske. Smatra kako niti jedan digitalni kist ne može zamijeniti tradicionalni način crtanja – detalje, dubinu, transparentnost, sjene…

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Klara Ivanovic (@foscahr)

Svaki potez kista jedinstveni je i prepoznatljiv otisak umjetnika

“S obzirom na to da više preferiram crtati elemente tradicionalnim tehnikama, svaki element potrebno je digitalizirati i pretvoriti u uzorak. Za to je potrebno dobro poznavanje Adobe programa. Kod slaganja uzorka je, pak, jako je bitno poznavati konstrukciju i pravila šivanja. Proces nastajanja kolekcije kad istovremeno radite i modni i tekstilni dizajn, izrazito je zahtjevan. Pa iako je i zahtjevan i kompliciran, krajnji rezultat kad proizvedem sve što zamislim, uvijek je fantastičan”, objašnjava Klara koja je izuzetno ponosna i na suradnje s drugim brendovima i dizajnerima. Vidjeti na ulici ili u interijeru uzorak koji je ona danima stvarala za nju je posebno priznanje.

EKO MODA: Hit su kreacije od algi, kaktusa, cvijeća, mliječnih proteina…

Kad ju upitate za najdraže uzorke, neodlučna je. Smatra kako svaki potez kista ostavlja jedinstveni otisak prepoznatljiv za svakog umjetnika. Kako bi bila u korak s aktualnim trendovima, ali i kako bi i svoj rad mogla kritički promatrati, Klara svakodnevno prati novosti i sajmove na kojima se predstavljaju uzorci iz cijelog svijeta. Ono što je zadivi u drugim dizajnerskim studijima i njoj samo postaje inspiracija i izazov u osmišljavanju unikatnih printeva.

“Inspiracija ponekad dolazi sama od sebe, ponekad kroz istraživanje, pravila zapravo nema. No i u jednom i u drugom slučaju bitno je konstantno raditi i istraživati nove stvari i tehnike. Onda i zadovoljstvo krajnjim proizvodom i njegov uspjeh ne izostaju”, priča dizajnerica čije su kreacije i entuzijazam prepoznali i izvan granica Hrvatske. S azijskog tržišta kontaktirali su je prije početka pandemije koronavirusa za suradnju. No s obzirom na sve što se dogodilo u 2020. godini, ova priča je na čekanju. Ipak, dizajnerica strpljivo čeka da se svjetska zdravstvena situacija stabilizira kako bi nastavila širiti svoju priču globalno.

Fosca ljeto

02_kolekcija 1

Fosca ljetna kolekcija

02_kolekcija 4

Fosca ljetna kolekcija

02_kolekcija 3

Fosca ljetna kolekcija

02_kolekcija 2

Fosca ljetna kolekcija

02_kolekcija 5

Fosca ljetna kolekcija

02_kolekcija 1 02_kolekcija 4 02_kolekcija 3 02_kolekcija 2 02_kolekcija 5

Ekološki pristup proizvodnji odjeće i tekstila je ‘must have’ 21. stoljeća

“Odjeća koju radim napravljena je po održivim standardima, za kolekciju koristim samo prirodne materijale koji se mogu koristiti u procesu digitalnog tiska. Vrlo mi je važan ekološki pristup proizvodnji tekstila i odjeće. Biram plasirati proizvode razmjerno potražnji na tržištu. U ponudi su trenutno hudice, majice, trenirke i sweatshirti s printevima… Odjeća za kojom je, s obzirom na činjenicu da puno vremena provodimo u vlastitim domovima, najveća potražnja. No, već je spremna i kolekcija za proljeće i ljeto koja obuhvaća i haljine, tunike, odijela i košulje”, otkriva Klara koja je trenutno angažirana u izradi webshopa kako bi svojim kupcima olakšala pronalazak najdražih odjevnih predmeta.

Fotografije: Fosca.com.hr

Pročitajte još...

Romana Matanovac Vučković: Prva žena predsjednica u 200 godina postojanja HGZ-a

Majka i supruga, profesorica i znanstvenica, savjetnica ministrice kulture i volonterka – Romana Matanovac Vučković iznimno vješto miksa sve svoje uloge i u svemu se dobro snalazi

Ana Petričić Gojanović: upoznajte ‘mama-matu’ u PR industriji

Simbolično, ove godine agencija PRiredba slavi 13 godina, a u nikad izazovnijoj godini za cijelu branšu, njezina vlasnica Ana Petričić Gojanović i njezin vrijedni tim objašnjavaju koje poslovne vizije i vrijednosti sada dolaze do izražaja - više nego ikad

Dijana Kropek, studentica sestrinstva: Iskustva s COVID odjela zauvijek će promijeniti naše živote

'80-godišnji pacijent nije uopće znao da mu je supruga bila bolesna, a kamoli da je preminula. Netko mu je trebao reći sve to. Kolegica skuplja hrabrost, slaže riječi i krene. Tišina… Muk... Tada plač, jecaji - plače on, plačemo mi. Suze se slijevaju niz naočale, masku. Samo smo ljudi. Slabi na ljudsku bol i nemoć. Tiho kaže: 'Želim da joj naručite vijenac od 77 crvenih ruža od mene'. Plačemo svi... U tom trenutku on nas tješi i zahvaljuje: Sretan sam što ste bile uz mene.'

Andreja Hlupić: I produktivan konflikt važan je za dobru atmosferu na poslu

Poslovna neslaganja, nezadovoljstva pa čak i sukobi, sastavni su dio poslovnog života. Najgore je biti rezigniran, a ne preuzimati odgovornost. Produktivno rješavanje konflikta korisna je vještina u čemu nam može biti koristan psihološki alat 4 sobe promjene koji se bavi upravo time da prepoznamo trenutak kad smo izgubili zadovoljstvo u poslovnom okruženju

Povezano

Boris Kovaček: WMF širi optimizam i kreativnost u ovim čudnim vremenima!

U nekim zemljama su upravo eventi pokretač pozitivnih promjena, poligoni za istraživanje ili poticaj na cijepljenje, ističe izvršni direktor i producent Weekend Media Festivala, najavljujući bogat program na najiščekivanijem vikendu u godini

8 načina da se zaštitite od raznih prevara tijekom online kupnje

Kako bi izbjegli bilo kakve neugodnosti otkrivamo do kojih problema može doći za vrijeme online kupnje te kako se zaštiti od njih

WOLF kongres: S kakvim se izazovima susreću žene u poslovnom svijetu?

Kad i kako su stisnule ''play'' i napravile korak naprijed, iz prve ruke saznajte od Aleksandre Dojčinović, Tatjane Jurić, Ane Radišić, Nike Turković, Jadranke Islamović i mnogih drugih gošći prvog WOLF Kongresa

Novac vam curi kroz prste? 5 financijskih planova kako ga trošiti – pametno

Financijski plan je neophodan svima, a mi donosimo 5 različitih vrsta proračuna. Na vama je da pronađete onaj koji najbolje odgovara vama i vašem jedinstvenom načinu života i navikama potrošnje

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime