Utorak, 14 siječnja, 2025

DORA 2025: Pregled i recenzije svih pjesama – Tugo, hrvatska estrada ti je ime

Vrijeme je za nasljednika, nasljednice ili nasljednicu Bejbe Lazanje. Let 3 se nije odlučio kvalificirati. Nije se ni Kedžo, a ni Nina Kraljić. Onih preostalih koji jesu su 24 izvođača odabranih među 200-injak prijava

HRT-ov sedmeročlani žiri u sastavu Željen Klašterka (glazbenik i skladatelj), Tihomir Preradović (skladatelj i glazbeni producent), Monika Lelas (voditeljica i urednica na Drugom programu Hrvatskoga radija), Ivan Pešut (glazbenik, glazbeni producent, skladatelj i gitarist), Jelena Balent (glazbena urednica na Hrvatskom radiju i pjevačica), Davor Medaković (glazbeni urednik na Hrvatskom radiju i autor glazbenih emisija) i Luka Grgić (redatelj, redatelj scenskog nastupa Baby Lasagne na Eurosongu) odabrali su 24 pjesme koje će se boriti za titulu predstavnice Hrvatske na Eurosongu te četiri rezervne u slučaju nemogućnosti nastupa ili odustajanja finalista.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Dora HRT (@dora.hrt)



U međuvremenu je došlo do odustajanja i diskvalifikacije pa osluškujući prošlost te će izvođače odmah gledati kao favorite iz sjene. Odustali su LSQ feat. Lara, umjesto kojih su priliku dobili Swingers s pjesmom Ful Kul, a diskvalificirana je i Natalie Balmix, umjesto koje je upao projekt Fenksta. Natalie je uložila žalbu pa se do odluke još vijeća o krucijalnom pitanju hoće li ovim PR spinom Balmix ove godine postati favoritkinjom.

Preslušali smo cijelu konkurenciju dodjelivši im procjenu (ne)uspjeha na domaćem izboru Dora 2025. nakon polufinala i finala.

01. Jelena Radan – Salut

Što dalje od hrvatskog, to smislenije zvuči. Glas Jelene Radan jedna je od konstanti boljeg doma domaće pop scene. Na francusko-šlageraškom terenu dodala je drame izvedbi i uspjela zazvučati eurosongovski smisleno. Svi koji krenu prigovarat portugalsko i hrvatski naglasak francuskog mogu biti u pravu oko logike Hrvatice koja nije krenula engleskim već francuskim, ali rezultatno ovo je red veličine Tereza Kesovija novog milenija sa svim svojim utezima i kvalitetama, daleko najbolja pjesma i vokalna izvedba moćne pjevačice. (8/10)

02. FENKSTA – Ekstra

Rapper koji srećom ne zvuči kao Grše, Kukus ni Hiljson Mandela, već je dovoljan razlog za pljesak i two thumbs up reakciju. Simpatična i nimalo iritantna pjesmica brbljavca na old school move up beat u nedostatku kvalitetnijih predstavnika žanra, zvuči kao da se Dino Tremens vratio i latio opet mikrofona. Obzirom da je upao kao druga zamjena, pobjeda je skoro pa sigurna. 😉 (7.5/10)

03. Marko Bošnjak – Posion Cake

Angažman inozemnih autora donosi svakako u produkcijskom smislu daleko bogatije i potencijalno interesantnije uptempo komade čiji će bange i breakbeat momenti uz nabrajalica pjesmicu činiti da stvar zazvuči modernije nego većina ostalih ponuđenih. (7.5/10)

04. MAGAZIN – AaAaAa

Huljićevska manufaktura (Ivan stihovi, ćaća glazba) u Shakirasto orkestriranoj nabijačini na engleskom kao pjevnom jeziku gađaju u uptempu i catchy refrenu stvar, koja po svim predumišljajima ima full eurosongovskog smisla. Nova pjevačica Lorena više nego smisleno odrađuje pjevačke zadatke. (7.5/10)

05. Luka Nižetić – Južina

Uz sve apriorne skepse, pod stvar je kantautorski potpisan sam Nižetić, a uz njegove klasične dalmoš veseljačke pocupkice dalo se tragati bregovićizmima kao modelu pripetavanja Eurosong publici koja će znati osluškivati primorski melos s hop cup poskočicama i tempo x-changeovima. Ima šarma i u estradnim kategorijama i natruha smisla. Osobito uz vizualno najsmislenije pakiranje i SF generiran spot Frane Pamića. (7/10)

06. LELEK – The Soul Of My Soul

Kad bi Ladarice, Jeke Primorja, Putokazice i slične ženske zborne glasačice sjajnih glasova i pjesama naslonjenih na etno motive bile kompilirane u jednu, zvučale bi ovako nekako. Lelek su izvedbeno sigurne, tehnički bez prigovora, jedino im moment originalnosti ozbiljno nedostaje. (7/10)

07. SWINGERS – Ful kul (Full cool)

Retro swingeraj Roberta Marekovića ima opuštenog šarma i više fantomskog smisla, nego dobar dio pretencioznih svinjarija i teženja velikom pop artu. Nema pobjednički potencijal ali ‘Dnevnik velikog Perice’ je hit i svi ga gledaju s puno simpatija. (7/10)

08. OGENJ – Daj daj

Etno elementi u rock and rollu na irsko folkerski način i drmanja po tamburama u Dora okruženju zvuče podosta drugačije za koprivničke folk rock tradicionaliste. Na eurosongovskim pozornicama mogli bi kuriti ognje na konto tih tradicionalističkih motiva, ali bez ozbiljnih mogućnosti i nade u pobjedu. (7/10)

09. Nipple People – Znak

I da nije bilo ‘Frke’ Zdenke Kovačićek NP-ima nitko ne bi mogao oduzeti autorski modernizam i više nego urbanu dance produkciju. O pjesmama za pamćenje i eurosongovske stageove bi se dalo raspravljati kad eliminirate ‘Sutra’. (7/10)

10. FILOMENA – Strong

Više nego korektno raspisana, aranžmanski i vokalno melodijski slagana uplifting pjesmica u prvi plan ističe lijep Filomenin glas i anglo stremljenja. Da je umjesto Puljiz u glazbenom smislu išla u smjeru prezimena Cunk, bila bi bliže eventualnoj pobjednici. Ovako dotiče solidni gornji dom ovogodišnje ponude. (6.5/10)

11. ANANDA – Lies Lay Cold

Ovogodišnja titula najprepjevavanja godine ide na adresu djevojke vrsnog vokala i pozadine angažmana inozemnih autora kojima će, jelte, Nordija posvjedočiti kako je to što pišu klasno. Ah, sindromi malih sredina i uslužničkog mentaliteta. (6/10)

12. Marin Jurić Čivro – Gorjelo je

Kad Vatreni D(j)ečak piše pjesme s aluzijama Vatre momku koji pjeva poput njega pjesmicu nastalu na barikadama estradnih parnovaljkastih 80-ih, rezultat je copy pasteanje simpatično nostalgično romansiranog refrena. I ništa puno više. (6/10)

13. Marko Tolja – Through The Dark

Mia Dimšić je pomogla pjevaču Tolji zazvučati emotivnije na engleskom originu prilikom opjevavanja jedne od stotinu johnnyloganovskih piano driven balada u kojima je naglasak na čist vokal i orkestraciju aranžmana. Solidnost je stala na pola puta od Michaela Bublea do Saše Lozara. (6/10)

14. NATALLI – Dom si srcu mom

Kad ti Alka Vuica piše tekstove i imaš ovoliko prelijep glas i stas, valjalo je modernizirati produkciju i aranžman posložiti orkestralno bogatije i pompoznije kako bi popratili njen emotivni poj. Šteta obzirom da je pjesmom bolja od Balmix i vokalno jača od Dizdar te je prostora za bolji plasman bilo više od ponuđenog. (6/10)

15. Marko Škugor – Šta da Boga molim ja

Da je Thompson nježan i da je pjevao u klapi koja obrađuje pjesme Petra Graše, zvučao bi ovako potresno i ljubavno. Nije, nažalost. (6/10)

16. Irma – Enigma

Kad Nika Turković ne bi imala PR team i mašineriju ali bi glas, zvučala bi baladično cca  ovako. Irma pak ima glas, ali joj nedostaje push engine i manje bezlična i stereotipna pjesma. Pjesma čije lice i naličje traje koliko traje izvedba, unatoč solidnim idejnim obrascima. (6/10)

17. EoT – Bye Bye Bye

Promptovska AI ououou muzika koja je htjela zvučat najbliže Bejbe Lazanji ostaje tek bezlični ooooo prompt moment vokalno snažne djevojke, koja je mogla zvučat i kao nova Linkin Park chic, ali je zapela u dance patternima. (5/10)

18. LAURAKOJAPJEVA – NPC

Glazbeno i vokalno tanašna i lirski dovoljno benigno autoironična da ne zasmrdi ambicioznošću koja joj na hnca hnca ritmiku ne bi pristajala, Laurakojapjeva je i glazbeno doista Non Playable Charachter. (5/10)

19. Matt Shaft – Welcome To The Circus

Lik koji piše pjesme s Lauromkojapjeva pokušao je reciklirati Bejbe Lazanju uz kakti kuženje autoironičnog i cirkuskog pristupa s još jednom ‘vooooououuu’ modelu bildanja refrena i pokušaju sklizavanja violinama u narodski štih. Maštovito, nema što. (5/10)

20. Martha May – Running To The Light

Na žalost nije glazbena rođaka Mary May, već djevojka kojoj su uvalili ideju kako bi ona ove godine trebala nositi crno perje mistike. Dotle trčkara zidinama grada dok ne dosegne obalu u video spotu, kojem su videići Darka Domjana kad se grči na dalmatinskim plažama više nego jasni uzor. (5/10)

21. Supersonic Trio – Animal

Nimalo zvjerska produkcija ovogodišnje ‘rockačine’ ponude zastala je na pola puta između onoga kako bi danas zvučao Dado Topić provučen kroz Whitesnake i Hard Time filtere ljudi bitno manje dojmljivog vokala. Promuknuo je to mu ne možete oduzeti. (5/10)

22. IVXN – Monopol

Uzmite Žaka i oduzmite mu kile, Luku Nižetića i uzmite mu boje, Božu Vreću i uzmite mu ženskost, potom još nekoliko neznanih hnca hnca pjevača kojima je ideja refrena ‘voooooooooooo’ dovoljan razlog za refren, dobit ćete momka zaključanog između haljine koja tek du mu ne pukne na guzi od naprezanja ne bi li ispao pamtljivim. Teško. (4/10)

23. Petar Brkljačić – Kraj

Ajoj. Zamislite onog popularnog pjevača koji nije Marko Škugor, ima bradicu i reklamira naočale i hodao je prije s Nikom Turković, ali onda više ne, pa je s drugom dobio dijete, e toga kojem se ne možete sjetiti ni imena ni hita. Ovaj Petar je kao taj, ali što kažu, siromašna verzija. Stravično pseudoemotivna quasielegija je sigurna kandidatkinja za najojkanje izbora. (3/10)

24. TEENAH – Aurora

Operetna mitologija s još jednom inozemno nordijskim paketom autora zalokotili su mladu pjevačicu u prilično generički prompt music i još teže probavljivi lyrics i vokalni aranžman. (3/10)

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime