Ako je itko ikada sumnjao da Queens of the Stone Age još uvijek imaju goriva u motorima, prvi sold out zagrebački koncert 22. srpnja 2025. na Šalati bio je goropadni odgovor razuvjeravanja u obliku riffova, ritmova i karizme. Pred oko 5.000–6.000 ljudi, Josh Homme i njegova revitalizirana ekipa odradili su jedan od najkonkretnijih, najkompaktnijih i najnabijenijih nastupa svoje ‘hrvatske’ povijesti. I bez previše pompe, vatrometa i bez potrebe za uvijanjem u vizualne efekte, ponuđena je samo sirova moć rock’n’rolla koja je poderala prisutne i vjerne štovatelje zvuka.
View this post on Instagram
Setlista pažljivo odmjerava mješavinu klasika i svježijih stvari. Od uvoda pulsirajuće Regular John, koja ne gubi svoj 1998. drive, bend je uspostavio dinamiku groovea, distorzija, energije. Najveći hit karijere stavljen na bonus intro poziciju No One Knows, neizostavni moment katarske ekstaze, zvučat će školski precizno usvirano i monumentalno, kao da ga čuješ prvi put, pretvorena u Smooth Sailing nosi funky moment među stoner blokove. Ne radi se nužno o ‘greatest hits’ povlačenju, već o proživljenom, odmjerenom, ali nikad mlakom rocku. U čemu i leži snaga QOTSA uživo: bez obzira znaš li svaki takt napamet, uvijek se čini da će te pregaziti kao prvi susret s teškom mašinerijom. Ma koliko rukavaca i zavoja te zvučnih eksperimenata karijere odvezli, od stoner rock baza i korijena preko eksperimenata s plesnijim momentima, preko angažmana i suradnje s producentom, na direktnom koncertnom megdanu s fanovima ostaju silno kompaktna i moćna gitaristička mašina.
View this post on Instagram
Josh Homme ne glumi frajera. On to jest
Josh Homme je i dalje neosporni alfa. Ne zato što to pokušava biti, već što je poza ‘act coola’ izgrađena kroz konstitutivne godine postala identitetnom bazom i usvojena na sličan način kao i Gallaghera, zato što on to jest. Bilo da stoji ukočeno i šutke reže publiku gitarom, ili se s prvim redovima prepire zbog korištenja mobitela, njegovo prisustvo puni prostor. Incident s gledateljem kojem poručuje da prestane prčkat po mobitelu mogao je eskalirati u neugodu, ali je zapravo dodatno utvrdio njegovu auru tough guya starog kova – onog koji ne tolerira polovične angažmane te se istovremeno doimao i simpatičnim i nepotrebnim. Homme ipak nije Jack White. U suprotnom, pričali bi o razbijenom i prekršajnim, to jest kaznenim prijavama.
View this post on Instagram
Usporedimo li sinoćnji s prethodnim nastupima QOTSA u Zagrebu (Velesajam s hororom razglasa, Velika Gorica open air s bendom u prijelaznoj fazi, In Music prije korona godina), Šalata 2025. stoji kao betonski dokaz sazrijevanja benda. Ovo nije bio povratak forme, nego kulminacija konkretnog. Redukcija na esenciju. Rock bez šećera i bez isprika. Zvuk je balansiran, moćan, valjajući; bas i bubnjevi bildaju tajfunsku ritmičku matricu koja bi nosila sve pred sobom, dotle twang i međuigra tri gitare angažira ljetnu sparinu točno onako kako fanovi žele. Bend je u top formi, bez slabih karika. Svaka stvar djeluje precizno, ali ne sterilno, naprotiv prirodno, živo, sirovo.
Nema poza, nema efekata – samo čisti rock i pozdrav Ozzyju
Nepredviđeni moment je ujedno i emo vrhunac u kojem smrt Ozzyja Osbournea, objavljena svega nekoliko sati prije koncerta, nije prošla neopaženo. Homme je, prije nego što će izvesti Long Slow Goodbye, posvetio pjesmu ‘legendarnom warrioru koji je pokazao da se heavy može biti i s dušom’. Prebrojite li ostatak setliste; Sick Sick Sic, I Sat By The Ocean, Make It With Chu, Little Sister, The Lost Art Of Keeping A Secret, izgubite nažalost You Think I Aint Worth A Dollar But I Feel Like A Millionaire, sve do klimaksa tutnjavom Song for the Dead, QOTSA su zaključili prvu od dvije večeri pjesmom koja sublimira sve ono što dotični bend jest i što će, sudeći po ovoj večeri, još dugo ostati: tvrd, psihodeličan, ritmičan i nezaustavljiv.
View this post on Instagram
Queens Of The Stone Age pružaju ono što je rock publici sve teže i teže dobiti: iskren, nepatvoren, strastven koncert bez efekata, bez predigre, bez poziranja. Samo sirova snaga glazbe koja udara iznutra i izvana. Nakon skoro dva sata, bez bisova koji mole za pažnju i bez udvorničkih zahvala, Josh Homme i bend pokazali su zašto ih i dalje zovemo najkulerskijim bendom rocka.
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube