Četvrtak, 21 ožujka, 2024

Dora 2024. / prvo polufinale: Loša produkcija, grozan zvuk i dominacija Leta 3 i Severine

Kako je moguće da produkcija, koja je u stanju korektno odraditi franšizu The Voicea, može dopustiti onakvo amatersko i kardinalno poigravanje zvukom i kadriranjem nečega što bi trebalo imati neki audio vizualni dignitet?

Nakon prve polufinalne večeri Dore, hrvatskog izbora za pjesmu Eurovizije, osim činjenice da sve veći broj ljudi ima bizarnu potrebu pratiti taj većinski downfall domaće estrade, o samo se tri stvari priča po medijima i društvenim mrežama.



Lakše je spomenuti one koji nisu prošli

Prvo, kako je moguće da produkcija koja je u stanju korektno odraditi franšizu The Voicea može dopustiti onakvo amatersko i kardinalno poigravanje zvukom i kadriranjem nečega što bi trebalo imati neki audio vizualni dignitet. Drugo je onaj out of tune falsetto Saše Lozara i nekolicine drugih mladih no nameova. I treće je naravno, ukazanje estradne kraljice majke Severine s ružičastim mekanim batom na pijedestalu nastupa Leta 3 prilikom izvođenja njihove “Babaroge”. Čime im je vratila “uslugu” za njihovo pojavljivanje u njenom eurosongovskom pokušaju i video spotu “Moja štikla” kad su se nijemo ukazali u onome što im je Gonzo montirao i snimio.

Od 12 polufinalnih pjesama prolazilo je 8, dakle taktikom zadovoljiti većinu, formalizira se onaj prag tolerancije i popustljivosti, po kojem je lakše spomenuti one koji nisu prošli nego one koji jesu. Dakle teže je bilo ispasti nego proći, ne samo po postotnom računu. Tako nakon prvog polufinala ispadaju Erna s kantautorski najboljom pjesmom i refrenom ovogodišnje Dore “How Do You Love Me”, istarska arty kantautorica Barbara Munjas, svojevrsna Noelle i još svojevrsniji Misha čiji maskirani vizual nije impresionirao glasače, tko je već glasao i kako.

Užasno patetični Eugen

U finale prolaze očekivano gospodari cringea, pilećih krilaca i bataka, do krajnosti iskarikirani Let 3, više nego solidni retro orijentirani ABBA-esqovski novofosilski Pavel čija Tonka ima daleko najljepši glas od svih predstavljenih, jednako bajkovito baladno korektno Vinko koji je izgubio nekomercijalno prezime po eurosongovskom putu, ali mogao je biti i Wineko obzirom da pjeva engleski radi full commercial value efekta. Njihove biste pjesme mogli zapamtiti i nakon Dorasonga. Ostatak družbe koja je prošla: užasno patetični Eugen, karikirano nepotrebni i duhoviti Battifiaca i Ferlin, B verzija Nine Badrić – Stefany, već spomenuti George Michael našeg prostora i Lana  Mandarić, koja nije Jurčević, ne treba kladionica da zapnu već na prvim minutama po završetku finalne večeri.

Nema tu glazbe, ima odglazbljivanja. No, druga večer a ni finale ne nude bitnu utjehu. Pokazao je to i nastup francuskog pjevača Slimanea, pobjednika njihovog izbora za pjesmu Eurovizije, jedan od njihovih Voiceovaca koji je suptilno trebao pokazati školski primjer razlike između estrade sa smislom i one naše.

Međutim, mimo korektnog baladiranja,  sav je taj mainstreamaško estradni metrosex, poprilično dosadan, isti i glazbeno nematerijalan.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime