Najgledaniji glazbeni eurovizijski događaj godine, unatoč ratu u Ukrajini, bit će i ove godine izbor za pjesmu Eurosonga. Od večeras do 14. svibnja dvije polufinalne večeri i jedna finalna održava se u Italiji, Torinu na konto lanjske pobjede pseudorock manekena Maneskin pjesmicom “Zitti E Buoni” s catwalka kojom su zaludili eurovizijsku viziju “rocka” i milijune žena lako navučene na pozu našminkanih muškaraca.
No, autentičnost na stranu, poza i forma je ono što već dugi niz godina zadovoljava publiku koja u Eurosong paketu zapravo traži i želi nejasnu estetsku ideju kako bi to zapravo trebalo izgledati i zvučati ne bi li se bilo pamtljivim. Osim autentično. Ili autentično pozerski. Dobro je u oba smjera.
Mixerov izbor ovogodišnjih favorita i najboljih pjesama Eurosonga 2022.
Prva polufinalna večer večeras, a druga u četvrtak dostavit će 20 finalista, za čija mjesta se bore predstavnici 35 država dok su predstavnici Italije, Francuske, Njemačke, Španjolske i UK-a plasirani direktno u finale. Kojim organizacijskim alatima, nevažno. Preslušali smo ovogodišnju ponudu i unatoč klasičnih kladionica na kojima iz geopolitičkih razloga Ukrajina stoji među favoritima, potražili smo što originalnije, autentičnije, posebnije, zanimljivije pjesme i njihovu naročitost među poredali po osjećaju od najboljih prema onim standardno bezličnim i groznim.
Temeljem detaljnih repeticija ovogodišnje polufinalne konkurencije, temeljeno kriterijima isključivo zasnovanim na glazbenom dijelu produkcije, uvažavajući posebnost, klasične skladateljske i interpretatorske kvalitete pojedinih kandidata, ovo je izbor ovogodišnjih favorita i najboljih pjesama Eurosonga 2022., nevezano za kladionice, kuloare, predviđanja.
- KONSTRAKTA – In Corpore Sano (Srbija)
- CORNELIA JACOBS: Hold Me Closer (Švedska)
- CIRCUS MIRCUS: Lock Me In (Gruzija)
- ZDOB SI ZDUB & FRATII ADVAHOV: Trenuletul (Moldavija)
- MONIKA LIU: Sentiment (Litva)
- MARIUS BEAR: Boys Do Cry (Švicarska)
- KALUSH ORCHESTRA: Stefania (Ukraina)
- SYSTUR: Með Hækkandi Sól (Island)
- EMMA MUSCAT: I am What I Am (Malta)
- ALVAN feat AHEZ: Fulenn (Francuska)
IZRAVNI FINALISTI:
-
ALVAN feat AHEZ: Fulenn (Francuska)
Spoj pokušaja tradicionalnih mitoloških napjeva u modernim elektro beatovima donosi kombinaciju ženskog vokalnog trija i elektro producenta, na tragu estradiziranja Lado Electro koncepta. Nota bene, sjajna ideja za izvoz autentike domaće glazbe na Eurosong umjesto raznih trendovskih kopiranja.
OCJENA: 7/10
-
MAMHOOD & BLANCO: Brividi (Italija)
Klasična talijanska klavirom vožena baladna cancona u modernoj vokalnoj produkciji dueta dvojice nježno tetoviranih i stiliziranih muškića koji će na refrenu sklizati u falseto pomirujući nekoliko referentnih punktova i simpatija kuloarski jake eurovizijske LGTB zajednice. Brividi su žmarci inače.
OCJENA: 7/10
-
CHANEL: SloMo (Španjolska)
Jedna od novih verzija J. Lo i Shakire u baila, baila, loco, loco ritmovima i stihovima “boom boom zoom zoom, pa pa pa pa” na kladionicama stoji kao jedna od najinteresantnijih publici. Moderna glazbena produkcija i zgodna chicana nisu dovoljne za oduševljenje. Za ples će biti.
OCJENA: 6/10
-
MALIK HARRIS: Rockstars (Njemačka)
Estradizirano kremasti pokušaj kombiniranja popično balandog boybendovski sterilnog kmektanja modernih dječaćića za pianom s neizbježnom rap dionicom. Izuzetno neautentično i copycat.
OCJENA: 5/10
-
SAM RYDER: Space Man (UK)
Apsolutno je neshvatljivo što se zbiva u Eurosong kontekstu s najmodernijom i najutjecajnijom glazbenom mekom i industrijom koja bi zemlja Beatlesa, Stonesa, The Clasha, Sex Pistolsa, Oasisa, Blura, Radioheada, Coldplaya i tako dalje i šire trebala biti. Količina stereotipnih estradnih kockica u izvedbi dugokosog pop pjevača koji brlja i cviljuga u raskošnom wannabe orkestralnom aranžmanu nešto o tome kako je svemirac, sve je osim dovoljnog od strane zemlje koja iz nekog razloga uvijek slovi za favorita bljedolikim pjesmicama kakve Harry Styles i One Direction pjevaju na zagrijavanjima.
OCJENA: 4/10
PRVO POLUFINALE / 10. SVIBNJA
-
ZDOB SI ZDUB & FRATII ADVAHOV: Trenuletul (Moldavija)
Moldavijska Dubioza Kolektiv meets Red Hot Chili Peppers u namjeri je po, ni sami više ne broje, koji put na natjecanju za Eurosong u skoro tridesetogodišnjoj karijeri. Ovaj puta na road tripu vlakom u hop cup nabrajalici crossovera ramonesoidnog “hey ho let’s go” rock and rolla i armonikaškog folklora, zvuče vrlo poletno i šarmantno.
OCJENA: 9/10
-
MONIKA LIU: Sentiment (Litva)
Odlično instrumentalno zamišljena i vokalno izvedena stvar pomirenja klasičnog francuskog šlageraja u rubnom tango momentu i sentimentalnom raspoloženju. Ako je do izglasavanja samo glazbenih elemenata i šarmiranje dame same na pozornici – ovo je jedna od bitno boljih pjesmica prvog polufinala, ali i favoritkinja cjelokupne manifestacija koja neće odnijeti pobjedu, no kada bi – bilo bi potpuno zasluženo i šarmantno.
OCJENA: 8/10
-
MARIUS BEAR: Boys Do Cry (Švicarska)
Momak koji glasom neodoljivo podsjeća i imitira sjajnog mladog kantautora Georgea Ezru, u baladnoj sentimentalnoj pjesmici o odrastanju spaja sve ugodne old school elemente koji ga iznenađujuće minimalističkim tretmanom aranžmana ističu kao potencijalnog favorita iz sjene.
OCJENA: 8/10
-
KALUSH ORCHESTRA: Stefania (Ukraina)
Folklorni rap spaja tradicionalno i moderno u pjesmi posvećenoj vokalovoj majci. Zgodna kombinatorika izvođača koji su uletjeli nakon što je prvotno izabrana pjesma “Aline Pash” zamijenjena. Ovo u kontekstu normalne situacije u svijetu ne bi kotiralo visoko kako kotira jer će humanitarni kriteriji lako moguće “Stefaniji” dati pobjedu ili bar neko od visokih prvih mjesta u finalu.
OCJENA: 8/10
-
SYSTUR: Með Hækkandi Sól (Island)
Tri sestre Sigga, Beta i Elín nude simpatični gejzirski pop u nordijskim aranžmanima i ABBA-esquastom razvoju vokalnih melodija pjesmice o izlazećem suncu. Minimalizam u ovoj varijanti može zvučati odmaknuto od dominantnih produkcijskih estradnih prepucavanja, pa se tim momentom ističu među ostalom ponudom, međutim zbog samih glazbenih kvaliteta teško da bi mogli zvoniti na vrata favorita.
OCJENA: 7/10
-
ROSA LIN: Snap (Armenija)
Nježna Armenka s akustičnom gitarom naslonjena na Taylor Swift otprilike podjednako kao i naša Mia Dimšić daje istovjetni rezultat. Glazbeno vrlo tečno, školski pismeno i popično, ali podjednako neoriginalno i copycaterski.
OCJENA: 7/10
-
MIA DIMŠIĆ: Guilty Pleasure (Hrvatska)
Pjesmica pisana po modelu Taylor Swift produkcije vrlo je pristojna i bezlična školska vježba, odlične domaće nove srednjestrujaške zvijezde koja u kontakstu ostalih 39 eurovizijskih pjesmica ne iskače ničim posebnim niti pamtljivim osim simpatičnim naslanjanjem na uzore.
OCJENA: 7/10
-
MARO: Saudade, Saudade (Portugal)
Naočita, prelijepa mlada pjevačica u vokalno impostiranoj pjesmici s jakim ženskim backovima pjeva o čežnji na način kako su produkcijski put pokazali Finneas i Billie Eilish. Vrlo solidno i neautentično.
OCJENA: 6/10
-
CITI ZENI: Eat Your Salad (Latvija)
Ako zamislite Spandau Ballet metamorfozu za novi milenij u aranžmanu Brune Marsa te izvedbi dropruskog boy benda kojem je moderno pjevušiti o vegetarijanizmu na white funky način, ovo bi vas moglo i zabaviti.
OCJENA: 6/10
-
AMANDA GEORGIJADI TENFJORD: Die Together (Grčka)
Lorde meets Billie Eilish na ljetovanju u Grčkoj pjeva u trilijardu puta čutim stereotipovima o umiranju ljubavnika zajedno. Moderno – apsolutno, zanimljivo – nimalo. Ništa više od toga, nažalost.
OCJENA: 6/10
-
S10: De Diepte (Nizozemska)
Nizozemska Lorde koja ne bi jako očito imitirala Billie Eilish, u nekim je dubiozama što je duboko u estradnom pop momentu njenog života. Manje-više ništa, ako je suditi po pjesmici rađenoj po sjajnim role modelima, ali nešto manje sjajnoj izvedbi.
OCJENA: 6/10
-
RONELA HAJATI: Sekret (Albanija)
Pokušaj plasmana balkanskog etno vajba u modernu elektro beat i plesnu produkciju, na tragu francuskog koncepta od strane pokušaja autoritativne albanske pjevačice nije ni tajnovit, nit šekretan već onako, pomalo kompromisoran i bez željenog wow efekta.
OCJENA: 6/10
-
LUMIX feat PIA MARIA: Hello (Austrija)
Austrijski DJ radi klasični plesni beat i instrumental koji će vokalno bit izveden u uptempo pumpanju pjevačice na liniji pokušaja dohvaćanja Sie, Lady Gage, Dua Lipe, Rite Ore i sličnih nr. 1 hit zvijezda. Nije im prošlo.
OCJENA: 6/10
-
SUBWOOLFER: Give That Wolf A Banana (Norveška)
Maskirani dance plesni event u karikaži besmislice davanju vuku banane svaki put kad bi dlakavi grcnuo pjevačevu baku, moguće ima publiku u onom moru estradnog besmisla. Da su se potrudili oko glazbe koliko su se oko plesne koreografije moguće bi bili vrijedni spomena. Ovako Residents maske ne rezoniraju s kmečavim danceom.
OCJENA: 5/10
-
LPS: Disco (Slovenija)
Pet mladih u odijelima u gotovo identičnom motivskom funky konceptu poput Latvijaca dostavljaju vrlo pristojnu pjesmicu koja neće ostaviti nikakav, apsolutno nikakav trag i zbog bezličnosti prijeti ispadanjem, tj. neplasiranjem u finale.
OCJENA: 5/10
-
REDDI: The Show (Danska)
Laboratorijski sklepan bend od balade će prijeći do nimalo uzbudljivog rock and roll ritma, pretpostavljajući da je lanjski Maneskin rock model bio pravi model.
OCJENA: 4/10
-
INTELLIGENT MUSIC PROJECT: Intenntion (Bugarska)
Koja god namjera bila bugarske Opće Opasnosti koja zvuči kao cover bend Scorpionsa u pokušaju ponavljanja rock and roll Maneskin pozeraja, nije nimalo inteligentna. Baš suprotno, srednjestrujaški “rock” s viškom solaža i manjkom mozga i mašte je sve što je ponuđeno.
OCJENA: 2/10