Utorak, 29 listopada, 2024

Kritika pjesme by Anđelo Jurkas: Oliver Dragojević: Vrime je

'Trag u beskraju' je od Oliverove interpretacije istoimene pjesme posthumno postala tradicionalna manifestacija unutar koje mimo slavlja Oliverova glasa i pjesme podsjeća i na neobjavljenu ostavštinu te se u koristi kao premijerni poligon za predstavljanje doslovnih tragova u beskraju legendarnog Velolučana

‘Vrime je’ je još jedn pjesma sa zaostatkom. Pjesma potpuno puštena i pametno podređena njegovom glasu. Pjesma namjenski skladana da odradi prisjećanje na soundtrack nježnosti, topline, zalaska sunca, mirisa mora i beskrajnog respekra prema ženi koju pjevač voli. Toliko da motiv iste bude prepoznat, kao i kod Dedića ponekad, savjetom kako je bolje odvojiti se od njega, nego uživati ljubavi koje nije bio vrijedan. 



Pjesma koja kao da posuđuje od autorskog opusa Lee Dekleve pisane za Olivera iz vremena njihove intenzivne autorsko izvedbene suradnje s albuma ‘Vridilo je’. Pjesa čija interpretacija daje najbolje od Olivera i podsjeća na njega ranjivog, nježnog, sjetnog, svjesnog činjenice kako tek disanje pjesme znači pravi život pjesme i njenu valjanu interpretaciju. Ulaženje u savršenu ulogu u kojoj maniri i autopilot ne postaje manom već prednosti. Ono što i kako su radili od Franka Sinatre do Johna Legenda vrsni vokali, interpreti, autori ili ne. 

Glazbeno putovanje kroz čežnju i sjetu

Vrlo suptilno i čeznutljivo autor glazbe Tomo Mrduljaš prilazi prostranstvu i zvonkosti Oliverove rašpe, dok u lirskom segmentu uz supotpis Marjana Bana zadržava zvonkost nostalgije pažljivo ne prelazeći u pretjeranu patetiku.

Taj će segment odraditi u sjajno zamišljenom ali pretjerano podcrtanom i emo prenaglašenom video spotu čije kadrove autor Toni Mijač vidi kao prisjećanje žene na momnente nestajanja sebe bezbrižne i sretne. Pa s dozom sjete i kopanja po memorijama uz rub suza i rub uzdaha ona preživljava život bez njegove dlakave ruke za tipkama klavira. Pored njene, naravno. I maskom za oči približenom očima. Eyes Wide Shut. Ali doslovno.

Interesantno je kako autori vizuala obasjani emocijama rijetko pribjegnu modifikaciji minimalizma i krunskog pravila da ‘manje je više’ te ne puste predivnoj ženi i glumici Andrei Mladinić da odveze svoju vožnju u jednom kadru i mikrofaciologijom crta lica ispriča dodatno i proživi prekrasnu Oliverovu interpretaciju te nježne ljubavi i čežnje. A trebalo je i moglo se samo popratiti doslovno zvuk i boju Olijeva glasa. Ona je pričala i pisala cijeli scenarij. Vidljiv na krupnom planu lica žene kojoj je poručeno da vrime je. 

Ocjena: 9/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime