Posljednja kompletna i zanimljiva audio vizualna instalacija zagrebačkih Haustora novog milenija ljetna je laid back shema koja, uz nedavni singl/spot Paradoks, predstavlja vrhunac njihove muzikalnosti. I najavljuje za jesen novi album Minimum, čiji bi maksimum kreativnosti trebale nositi upravo takve stvari. Autorski vibrantne, svirački kompetentne, izvedbeno svježe.
Motorika kreativnog dvojca Crnić / Klemenčić pulsira višenamjenski
Audio aranžmanski dynamic duo se sjajno nadopunjuje slažući zvučne lego kockice u harmonijski i melodično catchy stvar, pjevušenje koje nećete zaobilaziti ovog ljeta. Lirski su se snašli pametnim fonetskim slagalicama rima i riječi kao što su bazenu/dilemu, katakombe/popodne, spužva/gužva, nebo/ego, nadam/padam, zaratustra/odustat. To su spojili u cjelinu koja ne zvuči ni dadaistički ni besmisleno, dapače Duhovi i Radnička klasa odlazi u raj su dobile djecu.
Što se tiče produkcije spota, Crnić je multipliciran kao redatelj, koscenarist i montažer Gužve. Taktika je nizanje simpatičnih kadrova/skica vezanim ponavljanjem militarističkih motiva, čime udaraju zdravu protutežu hipodromiziranoj glazbenoj sceni.
Kao i Urbanova intoniranja himne i njegove crnine u haljama, tako i Porto Morto militarizam predstavlja super zdravu protutežu kič estetici dronovskim instalacijama.
I nakon što kriknu ‘Bože čuvaj Jeboton!’ pri kraju gužvanja, chant smjera njihove zdrave glazbene trupe čini rijetko smislenu scensku postavu zdravijih vajbova domaće scene.
Ocjena: 9/10
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube