Četvrtak, 24 srpnja, 2025

POP COOLTURA: Coldplayed – Rasprodaja benda za prevare

Coldplay više nije bend, Coldplay je cirkuski jukebox. Njihovi koncerti izgledaju kao fuzija festivala svjetla, sponzoriranog sadržaja i terapije za parove u krizi

Nekoć davno…iza sedam brda i sedam gora. U doba kad je Coldplay bio sinonim za melankoliju dostojnu kišnog londonskog prozora, a ne pozadina za neon-kič cirkus sa svjetlećim narukvicama za odrasle s TikToka. Kad su debi Parachutes, nasljednici A Rush of Blood to the Head, pa čak i X&Y bile ploče koje su mirisale na melodiozni i harmonijski točni pop rock, emo lomove i refrene koji su se mogli pustiti bez srama, pa i na vjenčanjima, ako zatreba. Danas se Coldplay pretvorio u rasvjetnu stadionsku dance instalaciju s glazbenim podlogama. U ‘live karaoke’ za razvedene CEO-e i influensere u pokušaju.

A tu su i društvene mreže koje žive od naslađivanja 

Posljednji čin ovog spektakla pod reflektorima nije nova pjesma (hvala nebesima), nego preljubnički ‘kiss cam’ skandal. Dok Chris Martin plješće po bini tražeći ljubavne žrtve, kamera hvata Andya Byrona, direktora multimilijarderske kompanije Astronomer sa ženom Kristin Cabot koja, kako se ispostavilo, nije njegova supruga Megan Kerrigan Byron, već HR managerica njegove firme. Oni se puštaju zagrljaja u trenu kad shvate da su oncam, on čučne a ona okreće leđa. Kao klinci shoplifteri ulovljeni u krađi. A baš su mislili proć lišo. Koliko tipskije sapuničarski može? Naravno, koncert se odmah pretvara u epizodu ‘Supruga ne zna, ali ne zna tko sve zna’. 
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by HALKEKMAG (@halkekmag)

Slijedeće na potezu su društvene mreže koje žive od ruganja i naslade tuđim ‘momentom’. Memeovi postaju hitom dana i nenadani PR trenuci ne samo bendu, već ljudima istih imena poput preljubnika postaju biznis dealovi poput lanjskog ‘hawk tua’ curetka. I ništa ne bi bilo čudno da nije riječ o bendu koji se svojedobno kitio glazbenim integritetom, emocijom i dostojanstvom pjesama, dočim sada i nemetaforički poslužuje kao pozornica za sapunice visokog kompani društva.

 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Brittany Paige (@britty_paige)



Uopće nije teško zamisliti Chris Martina kako u backstageu s ledenim smoothijem u ruci govori: ‘Well, as long as they’re feeling love, it’s alright?’ 

Kako drugačije opravdati činjenicu da je glazbeni identitet Coldplaya već godinama u otvorenoj vezi s trendovima? Da je bend koji je nekad izvodio The Scientist, Fix You, Yellow, Trouble i slične lijepe pop komade, danas bend koji radi kolaboracije s BTS-om i piše pjesme za reklame za IKEA lampe?
 

Na njihovim koncertima nema više emocija, samo plastika, svjetla i moralne mrlje 

Coldplay više nije bend, Coldplay je cirkuski jukebox za influencerice i medija likove. Tamo im čitaju emocije i prepoznaju ljubav. Njihovi koncerti izgledaju kao fuzija festivala svjetla, sponzoriranog sadržaja i terapije za parove u krizi. Fluorescentne narukvice, konfeti, veganski catering, briga za ekologiju svijeta i kitove po oblacima, sve je tu. Samo fali glazba koja ne zvuči kao soundtrack reklame za zubne implantate.
 
 
Možda zato i nije čudo da se baš na njihovim svirkama ljudi ljube s pogrešnima. Nema tu više ni tuge ni gorčine, ni Fix You boli, ima samo My Universe euforije, komad plastike što svijetli na ruci i moralne mrlje što sjaje jače od lasera.
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Coldplay (@coldplay)

Coldplayed, indeed. Od Yellow do Yikes.

Od refleksije do reflektora. Od umjetnosti do afere. U svakom slučaju, s Coldplayom danas, ako ne prevarite partnera, bar prevarite očekivanja, a oni imaju savršeni PR tag i transparent iz naslova. Coldplay. Bend za prevare.
 
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime