ZGDW modna revija započela je kao projekt studenata Tekstilno-tehnološkog fakulteta, no s vremenom je prerasla studentske okvire i postala platforma otvorena za sve dizajnere, bez obzira na njihovo iskustvo. Danas je to mjesto koje potiče nove ideje i predstavlja najbolje dizajnere mladih generacija, kao i modne kreativce koji donose svjež pristup i estetiku. Cilj ZGDW modne revije je prepoznati takve talente i predstaviti ih široj publici, a ove nas godine u Jadran filmu, u četvrtak 11. rujna s početkom u 20 sati očekuje njih sedam.
Vlaaz, suvremeni modni brend ukorijenjen u klasičnom dizajnu, iza kojeg stoji Lana Ćirić na ZGDW-u će predstaviti novu proto kolekciju za proljeće ljeto 2026. Fokus kolekcije su štampana svila i nježni prirodni materijali, tipičnim rukopisom koji prevodi klasične elemente mode u današnji duh i suvremenu estetiku. Lana Ćirić Vlaaz je osnovala 2021. godine u Zagrebu, nakon što je godinama radila u europskim modnim kućama premium, high end i luksuznog segmenta.
Kolekcije koje pomiču granice mode
U fokusu kolekcije Synthex 2.0, dizajnerice Helen Kelen je ručni rad, eksperiment s tkaninama te održiva praksa kroz upcycling i reworking. Proces je izrazito manualan, bez korištenja digitalnih alata, što svaki komad čini unikatnim i vremenski zahtjevnim, a sama stilizacija odmiče kolekciju od klasičnog runway prikaza prema više klupskom, brutalističkom i cyberwear izričaju, dok komadi funkcioniraju kao avangardni streetwear.
After us, Moss, postapokaliptična kapsulna kolekcija brenda Morell istražuje svijet u kojem priroda ponovno zauzima svoj prostor, a moda postaje fosil. Kolekcija je izrađena kombinacijom novo šivanih komada i rekonstruiranih modela iz prethodnih kolekcija i odbačenih projekata. Materijali su prvenstveno second hand ili reciklirane tkanine, a odjevni predmeti progresivno su prekriveni umjetnom mahovinom, stvarajući vizualni jezik koji sugerira propadanje, rast i transformaciju. Andrea Morell je hrvatska dizajnerica usmjerena na eksperimentalnu i održivu modu. Njena kolekcija iz 2025. Wrath of Hecate predstavljena je na Tjednu mode u New Yorku pod oznakom CroPride.
Tu su i zanimljive kolekcije od baby alpakine vune
Kolekcija Neo50’s, Matee creative studija predstavlja nostalgično putovanje kroz modne epohe, s naglaskom na eleganciju i ženstvenost 1950-ih godina. Inspiracija je pronađena u bezvremenskim siluetama tog razdoblja, naglašenim strukovima, punim suknjama i sofisticiranim detaljima koji slave figuru i profinjenost, ali ova kolekcija nije samo hommage prošlosti, već reinterpretacija i dijalog između tada i sada. Spajajući vintage estetiku s elementima suvremenog odijevanja, kolekcija donosi moderan pogled na klasiku.
Norgäte, modni brend nastao između Anda u Peruu i srca Europe predstavit će kolekciju Timeless Treasures – profinjenu proslavu naslijeđa, prirode i elegancije. Kolekcija, izrađena od baby alpakine vune i plemenitih mješavina vlakana, odaje počast peruanskom umijeću kroz čiste linije, suptilne detalje i svestranu toplinu. Svaki komad osmišljen je da traje kroz godišnja doba i generacije, nudeći nježan, duhovan zagrljaj.
Kolekcija inspirirana Slavonijom prikazana je kroz održivi pristup
Kolekcija Slavonika, modnog brenda Dada i Dunda inspirirana kulturom i baštinom Slavonije, daje novi život zaboravljenoj tradiciji. Kroz održivi pristup i sporu modu, zaboravljeni ručni rad naših pretkinja pretvoren je u nove predmete te tako čuva uspomenu na našu bogatu baštinu. Svi predmeti u kolekciji su prenamijenjeni od ručno rađenih stolnjaka, slavonskih ručnika, deka i prostirki.
Kolekcija Primary Skin brenda Salicula istražuje odnos između identiteta, odjeće i društvene percepcije, polazeći od ideje da odijelo čini čovjeka. Estetski, kolekcija je okarakterizirana jarkim bojama, uzorcima brokata i presijavajućim materijalima koji stvaraju vizualni efekt mimikrije, nalik kameleonu koji se uklapa u šarenilo prirode. Ova druga koža ne skriva, već paradoksalno razotkriva koliko daleko idemo u pokušaju da se izrazimo, a pritom se još dublje skrivamo.
U okviru modnog dana na ZGDW-u, imate priliku pogledati i film, ‘Thom Browne, The Man Who Tailors Dreams’, redatelja Reinera Holzemera. Dokumentarac je portret Thoma Browna, američkog modnog dizajnera koji je svoju karijeru izgradio na reinterpretaciji konvencionalnog, po mjeri šivanog sivog odijela, u novim i neočekivanim proporcijama. Thom Browne, The Man Who Tailors Dreams prati američkog dizajnera tijekom dvije godine počevši od prve nakon Covida i završavajući s prvim pariškim Haute Couture revijama u svibnju 2023. Film se osvrće i na dizajnerove revolucionarne rodno neutralne kolekcije, kao i na njegovu prisutnost na Met Gali. Projekcija će se održati s početkom u 18 sati.
Predstavit će se i osam brendova koji kroz inovativnost i vrhunsku izradu oslikavaju sadašnjost i budućnost dizajna namještaja
Novoosnovani hrvatski brend ELEMENTI predstavit će svoju kolekciju re:gal, koja je rezultat redizajna sustava klasičnih arhivskih polica s idejom proširivanja mogućnosti korištenja. Proizvod je maksimalno iskren i jednostavan u svojoj pojavnosti te kao takav može biti u funkciji uredskog te radioničkog sustava pohrane ili pak namještaja za dom i trgovine. Misija brenda ELEMENTI je jasna – promišljati svakodnevne predmete s ciljem stvaranja nečeg zanimljivog iz detalja od kojih se to ne očekuje. Okov, prihvat ili spoj, često skriveni i zanemareni elementi dizajnom postaju središte koje određuje identitet cijelog proizvoda.
ARTISAN, brend izgrađen na tradiciji majstorske izrade drva i ove će godine na ZGDW-u predstaviti svoj bezvremenski namještaj oblikovan s autentičnošću i preciznošću. ARTISAN surađuje s vizionarskim dizajnerima kako bi se istražili nove oblike, poštujući pritom integritet tradicionalnih tehnika obrade drva. Ova spoj inovacija i baštine rezultira namještajem koji nije samo estetski rafinirano, već je i to da traje generacijama.
Dizajn koji spaja prirodu, tradiciju i suvremeni izričaj
Kolekcija MIENA posvećena je riječnom hrastu – tisućama godina konzerviranom drvu izvađenom iz korita Save. Njegova tamna boja i čvrsta struktura rezultat su milenijske reakcije tanina iz drva i željeza prisutnog u vodi. U suradnji sa švicarskom dizajnericom Stefanie Girsberger, kao baza je dodan materijal istog porijekla – zemlja u kojoj je drvo stoljećima ‘počivalo’, pretočena u sjajnu keramiku. Tako nastaje snažan kontrast između glatke, blistave površine keramike i rustikalnosti starog hrasta. Svaki MIENA komad je jedinstven – autentičan spoj vremena, prirode i zanatske obrade.
Kvalitetne, bezvremenske komade NUNC, namještaja osmislili su autori iz šire regije, pretočivši svoje dizajnerske ideje u djela koristeći neprocjenjiv prirodni resurs slavonskog kraja – drvo. Tradicionalni život i kultura svakodnevice te dizajn uporabnih predmeta reinterpretirani su suvremenim jezikom i kombinirani s modernom tehnologijom. NUNC će na ZGDW premijerno predstaviti stolicu Knap, dizajn renomiranog studija Neisako.
Na ZGDW-u će svoje novitete i ove godine predstaviti TVIN, najveći proizvođač masivnog namještaja u Hrvatskoj i regiji. Već 150 godina TVIN oblikuje prostore – od hotela i poslovnih zgrada do domova. Danas brend obuhvaća 5 tvornica i 17 radionica, u kojima svakodnevno nastaje 545 komada namještaja. Svaki komad izrađen je od stabala iz hrvatskih šuma, s fokusom na slavonsku hrastovinu poznatoj po čvrstoći, trajnosti i bezvremenskoj ljepoti.
Dizajnerske inovacije i klasike donose TOKIO, THEMELIA i SIXINCH
TOKIO, suvremeni dizajnerski brend inspiriran japanskom estetikom, naglašene profinjenosti, jednostavnosti i pedantne razrade detalja, predstavit će upečatljiv komad koji utjelovljuje vrijednosti i viziju brenda. Podna svjetiljka Totem utjelovljuje futuristički pristup brenda. Njezin elegantni dizajn i inovativna rasvjetna tehnologija stvaraju ambijentalnu atmosferu, čineći je vrhunskim primjerom spajanja forme i funkcije, elegancije i tehnologije. Posjetitelji će na ZGDW-u imati priliku istražiti i instalaciju brenda TOKIO izloženu u kompleksu Jadran filma.
THEMELIA, kultni zagrebački showroom namještaja, na Zagreb Design Weeku će s talijanskom tvrtkom Zanotta, jednom od najutjecajnijih imena u povijesti industrijskog dizajna, predstaviti neke od njihovih klasika dizajna. Themelia već više od 30 godina stoji iza nekih od najpoznatijih i najinovativnijih interijera, a kroz suradnje s vodećim svjetskim brendovima i hrvatskim arhitektima u Hrvatsku. Kroz ovo izlaganje ovoga puta Themelia donosi priliku da se posjetitelji Design Weeka iz prve ruke upoznaju s predmetima koji su oblikovali svjetsku povijest dizajna i još uvijek postavljaju mjerila suvremenim kreativcima.
Na ZGDW-u će se predstaviti i SIXINCH, brend specijaliziran za izradu namještaj od meke pjene za javne, komercijalne i dječje prostore. Posebna im tehnologija omogućuje stvaranje trajnog namještaja i predmeta bilo kojeg oblika, veličine i boje. Redefiniranjem presvlake pomiču granice dizajna i funkcionalnosti namještaja, stvarajući izvanredne proizvode koji nadahnjuju i transformiraju svaki prostor.
Dnevna ulaznica za program u Jadran filmu iznosi 2 €.
Fotografije: Press