Petak, 16 veljače, 2024

Može li dizajn spasiti hrvatsku industriju namještaja?

Očito je da proizvodnja namještaja prolazi kroz snažan uzlet, a na tu temu je Centar kompetencija za razvoj inovativnih drvnih proizvoda, CEKOM SPIN, zajedno sa Spin Valis org organizirao konferenciju pod nazivom 'Potencijali razvoja industrije namještaja

Paviljon 8 na zagrebačkom Velesajmu nedavno je postao ugodno iznenađenje za sve posjetitelje tijekom Zagreb Design Week-a. U ovom paviljonu je predstavljeno najbolje od dizajnerskog namještaja proizvedenog u Hrvatskoj i jugoistočnoj Europi. Značajan dio ovog namještaja je rezultat rada hrvatskih dizajnera, iako većina izlagača na dizajnerskoj sceni djeluje manje od deset godina, njihovi radovi već su osvojili brojne prestižne svjetske nagrade za dizajn.



Očito je da proizvodnja namještaja prolazi kroz snažan uzlet, a na tu temu je Centar kompetencija za razvoj inovativnih drvnih proizvoda, CEKOM SPIN, zajedno sa Spin Valis org organizirao konferenciju pod nazivom ‘Potencijali razvoja industrije namještaja’.

 

Potencijali hrvatske tradicije i dizajna za obnovu industrije namještaja

U prošlosti, industrija namještaja u Hrvatskoj bila je važan gospodarski sektor. Zahvaljujući obilju visokokvalitetnog drva u zemlji, razvila se cjelokupna industrija, koja je rezultirala stvaranjem bogate tradicije. No, danas je proizvodnja namještaja u Hrvatskoj svedena na sporadične inicijative, dok je strateška ponuda vlastitih proizvoda rijetka i prisutna samo u pojedinačnim uspješnim pričama, što je više izuzetak nego pravilo.

Hrvatski proizvođači uglavnom ovise o narudžbama velikih svjetskih distributera koji diktiraju količine i cijene. To rezultira situacijom u kojoj se pokrivaju samo osnovni troškovi materijala i rada, a izostaje pravedno vrednovanje iskorištenih materijalnih, proizvodnih i intelektualnih resursa. Drugim riječima, hrvatski radnici proizvode namještaj od hrvatskog drva prema stranim dizajnima i za strane brendove koji zadržavaju veći dio profita. Sličan scenarij postoji i u tekstilnoj industriji, gdje često kupujemo odjeću poznatih europskih marki, iako je proizvedena u udaljenim zemljama poput Kine.

Prihvaćanje izazova: potencijali, talenti i dizajn

Unatoč izazovima, postoji mogućnost za promjene. Potrebno je prepoznati potencijal bogate tradicije, zaustaviti nepotrebno rasipanje sirovina i ljudskih resursa, te iskoristiti znanja i iskustva koja su nam dostupna. Također je ključno prepoznati talente koji se pojavljuju i poticati njihov razvoj. Održivi razvoj je također ključan, a strateška primjena dizajnerskih metoda u svim aspektima poslovanja ima veliku važnost, jer upravo dizajn može pružiti konkurentske prednosti na tržištu.

Svi ti zaključci proizlaze iz predavanja i panela na kojima su sudjelovali Marija Jelčić iz tvrtke Metoda, Mladen Orešić iz CEKOM SPIN-a, Stipo Jelušić također iz CEKOM SPIN-a, Marko Šilinger iz DYVOLVE-a, Zoran Jedrejčić, dizajner, Damjan Gerber iz Brigada, Marko Baus, također dizajner, i Tatjana Bartaković iz ODA COMMUNICATIONS-a.

Foto: Ivan Buvinić

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime