Ponekad zaboravljamo koliko ljepota, prirodnih dragulja i gastronomskih delicija skriva naša domovina. Hrvatska gastronomska i vinska scena posebno ima što za ponuditi, a nerijetko nedovoljno iskorištavamo taj potencijal da se u svijetu predstavimo kao posebni i jedinstveni – što i jesmo.
Hrvatski proizvodi oblikovani su tradicijom, strašću i iskustvom što im daje posebnu draž, a turisti posebno cijene upravo to. Upravo iz ideje da se Hrvatska pozicionira kao jedna od najzanimljivijih i najboljih gastronomskih i vinskih destinacija nastao je projekt Croatia Revealed, a osmislio ga je prije nekoliko godina, još kao student, sommelier Ante Palac.
Uz rad i stjecanje iskustva
Lani se udružio s Markom Biondićem, najvećim istarskim distributerom vina, piva, destilata i maslinovog ulja te suvlasnikom istarske craft pive ‘San Servolo’, nakon čega us pokrenuli web shop s vinima iz cijele Hrvatske, maslinovim uljima, destilatim, tartufima i craft pivom.
“Od šesnaeste godine sam kroz različite sezonske poslove prikupljao znanje i iskustvo u ugostiteljstvu, s naglaskom na vinima. Radio sam uz studij, a 2017. sam se odlučio u potpunosti posvetiti ugostiteljstvu i svijetu vina. Svo slobodno vrijeme i zarađeni novac ulagao sam u daljnje edukacije. Sparivanje hrane uz odgovarajuća vina, cigare i žestoka pića, kroz rasprave i druženja, jedna je nova dimenzija koju jako volim. Kasnije sam uz prvi stupanj sommelierstva u Hrvatskom sommelierskom klubu završio i WSET Level 2. Upoznavajući različite vrste vina čovjek krene drugačije promatrati svakog vinara i njegov uloženi trud i brigu”, ističe Ante.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Projekt Croatia Revealed prvo je krenuo s ekskluzivnim vinskim turama po hrvatskoj obali koje su turistima bile vrlo zanimljive.
Od vinskih tura s jedinstvenim iskustvo do web shopa
“Croatia Revealed vinske ture bile su zamišljene kao jednodnevni izleti brodom na atraktivne lokacije po našoj obali. Kako bismo u potpunosti pružili jedinstveno iskustvo, sparili smo ljepotu Jadranske obale s odgovarajućim vinskim okusima. Na turama smo degustirali vina različitih proizvođača, pričajući njihovu priču o podrijetlu, identitetu i specifičnosti svakog vinara i njegovog vina. I nakon pokretanja Croatia Revealed online trgovine plan je bio nastaviti s vinskim turama pa čak ih proširiti na kontinentalni dio Hrvatske. Nažalost, zbog trenutne situacije morali smo to staviti na ‘hold’. Svakako ćemo ga oživiti čim nam situacija to dopusti”, objašnjava Ante.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Brend posebno želi istaknuti i predstaviti Hrvatsku i njeno bogatstvo u svijetu, ali i osvijestiti ljude u Hrvatskoj da se imaju čime ponositi.
“Zastupamo i velike i male poljoprivrednike, vinare, craft pivare, destilere, maslinare, tartufare, i druge proizvođače autohtonih delicija. Ambicija je postići da se u restoranima prilikom otvaranja ili serviranja hrvatskog vina ili maslinovog ulja napokon krenemo hvaliti da je hrvatsko, jednako kao što je trenutno čast počastiti se s nekim francuskim Chateauom ili talijanskim maslinovim uljem. Ideja je pokrenuti ljude da više konzumiraju hrvatsko, da na vinskim listama u našim restoranima bude čast imati što više Hrvata, uz Francuze, Talijane i druge velikane iz svijeta vina. Želimo biti začetnici pokreta koji će učiniti da se na Hrvatsku gleda kao na visoko pozicioniranu vinsku regiju u svijetu. Pogledajte samo raznolikost svega što hrvatska vinska scena nudi. Marko i ja vjerujemo da Hrvatska to zaslužuje, da zaslužujemo da kada se spominje hrvatsko vino, maslinovo ulje, pelinkovac, teranino, pivo i tartufi da je to s ponosom i osmijehom na licu. Kada se internacionalna tržišta upoznaju s nama, tada ćemo moći reći da smo uspjeli”, s ponosom ističe Ante.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pandemija kao izazov i poticaj na pokretanje privatnog biznisa
Pokrenuti posao i novi brend u izazovna vremena pandemije i svjetske ekonomske krize bio je hrabar potez.
“Definitivno su pandemija i trenutna globalna situacija jako utjecale na naš početak. Brojne smo planirane aktivnosti morali odgoditi dok se situacija barem malo ne promjeni na bolje. No isto tako, da je bilo drugačije, možda ne bih ovako intenzivno i luđački ušao u ovaj projekt. U situaciji u kojoj je epidemija protresla cijelu ugostiteljsku scenu, došlo je vrijeme da ljubav i strast usmjerim na nešto svoje”, objašnjava naš sugovornik.
Osim vina, Ante ima još jednu veliku ljubav, a to su cigare. Član je Association of Cigar Sommeliers – međunarodne udruge sommeliera za cigare, jedne od najvažnijih organizacija po pitanju edukacije u svijetu cigara, uz Habanno sommeliere te Davidoff akademiju.
“To je jako dobra investicija za svakoga tko uživa u cigarama ili se u poslovanju susreće s njima. Temeljito prolazi edukaciju – od povijesti do posluživanja i sparivanja cigara. Što je postalo izuzetno važno u situaciji u kojoj su cigare postale jako bitan dodatak ako razgovaramo o luksuznim i visoko pozicioniranim restoranima i hotelima. A kada iza toga postoji i strast i ljubav kao kod mene, posao i užitak su svedeni na istu stvar”, s osmijehom zaključuje.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.