Ponedjeljak, 14 listopada, 2024

Lana Rosandić: Tvrtke će razvijati vlastite virtualne influencere i odbacivati celebrityje koji promoviraju sve i svašta

Vlasnica agencije Alert otkriva koji su trendovi u svijetu influencera, koje su društvene mreže preuzele primat te što klijenti doista traže

Lana Bedeković Rosandić sa svojom je full service marketinškom agencijom Alert i prije korone ‘vladala’ digitalnim medijima, no tijekom korone, preko noći, uz cijeli dijapazon usluga koje nude svojim klijentima, agencija se pretvorila gotovo isključivo u digitalnu agenciju.



Osim toga, pojavio se velik broj novih klijenata koji su sramežljivo investirali u digitalno oglašavanje prije korone i to s punim povjerenjem tako da se Alert većinom bavio novim vizualnim identitetima, repozicioniranjima, brendiranjem – tj. strategijama, što im je i najdraže jer je preduvjet svake marketinške komunikacije dobra ‘baza’, tj. posložena strategija.

Navike potrošača, ali i potrebe klijenata se jako mijenjaju

Alert je pokrenut još 2004. upravo iz razloga što je Lana uvidjela da je ispred nas sasvim novo doba oglašavanja i da će ubrzani razvoj tehnologije, novih medija i društvenih mreža zahtijevati nova znanja, drugačiju agencijsku strukturu i veću brzinu i fleksibilnost, što velike, međunarodne agencije nisu mogle pratiti.

Upravo u tome je tajna uspjeha agencije Alert – razumijevanje potrebe klijenata i njihovog biznisa te s druge strane, potrošača, čije se navike, ne samo u konzumaciji medija, već općenito i životne navike i lifestyle mijenjaju.

Koliko je globalna pandemija koronavirusa ubrzala procese preuzimanja medijskog primata od strane društvenih mreža i weba prema tzv. oldshool medijima (tisak, TV, Radio) prošlog milenija?

Trebalo bi pogledati istraživanja i vidjeti kakve su zaista brojke za svaki pojedini medij jer ne mislim da se TV gleda manje ili da se radio manje sluša. Naravno, kada su ljudi bili zatvoreni u kućama, nisu imali pristup tiskanim medijima pa je taj medij rapidno pao jer su se mnogi okrenuli drugim medijima. Isto tako, vanjsko oglašavanje u vrijeme totalnog lockdowna nije imalo puno smisla za oglašivače.

Činjenica je da su društvene mreže i portali bilježili eksponencijalni rast i prije korone, neki više, a neki manje uspješno. Kao netko tko se bavi oglašavanjem mogu reći da su investicije o oglašavanje na društvenim mrežama, tražilicama i portalima naglo i znatno rasle od pojave pandemije i mislim da se to neće skoro mijenjati – takav je trend u Hrvatskoj, ali i u svijetu.

Vaša agencija Alert krajem prošle godine dovela je na naše tržište Webfluential franšizu. Kakva su vaša iskustva i možete li usporediti kako ona funkcionira vani i kod nas, s obzirom da smo malo tržište? Pratimo li trendove ili više imitiramo ozbiljna tržišta?

Webfluential je najveća baza influencera u Hrvatskoj i alat za planiranje i praćenje influencer kampanja, no i agencija specijalizirana za osmišljavanje kreativnih kampanja na svakoj od društvenih mreža. Možemo svakodnevno vidjeti da gotovo ne postoji tvrtka u Hrvatskoj koja ne surađuje s influencerima – od restorana pa do velikih korporacija, no još uvijek imamo rijetke slučajeve gdje se klijent pojavi sa zahtjevom da mu se osmisli cjelovita kampanja – od kreative, postavljanja KPI-ova pa do evaluacije. Kampanje s influencerima na stranim tržištima ne svode se više na nekoliko influencera s par postova ili reelsa – to je stvar prošlosti, riječ je o velikim i ozbiljnim, pomno planiranim kampanjama s ozbiljnim budžetima.

Važno je da rezultat bude iznad svih očekivanja klijenta

Koji su modaliteti i principi rada Alerta i Webfluentiala s klijentima?

Sve što radimo, radimo temeljito i vrlo ‘školski’ – od postavljanja ciljeva, istraživanja (bilo da se naručuju ili ih radi agencija), definiranja ciljnih skupina, ključnih poruka do evaluacija. Dugo smo u ovom poslu, ključni ljudi u agenciji imaju veliko iskustvo u radu u međunarodnim agencijama te imamo jasnu viziju kako treba izgledati odnos agencija-klijent i znamo koja je naša uloga i odgovornost koju preuzimamo kod planiranja i realizacije kampanje. Izuzetno nam je važan feedback klijenta u tijeku i na kraju kampanje te naravno konačni rezultat. Iako uvijek tvrdim da svaka investicija u oglašavanje donosi rezultat, nama je važno da taj rezultat bude iznad svih očekivanja klijenta.

Kako stoji Hrvatska u usporedbi sa zemljama u regiji u smislu razvoja influencerskog marketinga?

Mislim da znanje o influencer marketingu nema veze sa zemljopisom – više ima veze sa pojedinim klijentom. Strane korporacije koje imaju iskustva s velikih tržišta brže implementiraju trendove, a kako uglavnom posluju regionalno, onda to rade u svim zemljama u regiji paralelno. Nekada mi je žao, s obzirom da imamo pristup know-howu velikih, ali i kroz Webfluential network da domaće tvrtke ne koriste isti dovoljno nego se zatvorene samo u sebe.

Koje su društvene mreže ili platforme, osim TikToka i Instagrama, trenutačno vodeće kad je u pitanju digitalni marketing? 

Instagram u Hrvatskoj i dalje vodi, TikTok polako, ali sigurno raste, FB je drastično pao. Vidjet ćemo kako će se stvari odvijati u budućnosti.

Kako objašnjavate da se marketing consumeri vežu upravo za te vizualno komunikativne platforme? TikTok se, naime, doima tek kao upgradeana verzija Vinea koji je ugašen nakon nekoliko godina eksploatacije video shortova…

Mislim da je upravo popularnost TikToka potvrdila da je danas teško biti prorok što se tiče novih platformi pa time i oglašavanja. Ono što je sigurno jest da već dugo vremena trendovi idu u prilog entertainmenta – pogledajmo primjerice ludu popularnost gaminga.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by LANA • B. ROSANDIĆ (@alertadvertising)

Kolike su svote pratitelja i lajkova/srca već ovisno o platformi dostatne za neki marketinški učinak i mjerenje nečije društvenomrežne snage i utjecaja? Stotine tisuća ili i manje na našim terenima?

Kod influencer marketinga je nemoguće generalizirati – jako je važno što komunicirate i koji je krajnji cilj. Isto tako, važno je i o kojem se proizvodu radi. Kad klijent prvi put kreće u suradnju s influencerima, predlažemo mu da testira i postavi benchmark – to je jedini ispravni put.

Marketinška popularnost Facebooka osjetno pada

Je li Facebook marketinški, tj. influencerski mrtav?

Facebook i dalje nije mrtav, posebice u jednoj određenoj ciljnoj skupini, no činjenica je da mu marketinški popularnost jako pada.

U Hrvatskoj se i dalje više koriste influenceri koji su zapravo celebrityji – celebrity endorsement postoji vjerojatno otkada postoji i samo oglašavanje. Poznatima ljudi vjeruju i žele njihov lifestyle, to je očito nešto što se ne mijenja

Tko su najveće influencerice/influenceri ovih terena? Ella Dvornik, Doris Pinčić…? 

Imamo već velik broj influencera koji su utjecajni u određenim područjima. Vi ste naveli samo neke koji imaju jako veliki broj pratitelja. No, ima fantastičnih mladih ljudi s izvrsnim sadržajem s manjim brojem pratitelja koji su utjecajni u određenim skupinama – npr. foodbloggeri, mame…

Što te ljude čini marketinški atraktivnim i što bi njihov utjecaj trebao točno marketinški i reklamno značiti u psihologiji potencijalne publike? Da su proizvodi koje reklamiraju kvalitetni i atraktivni ili da su ti proizvodi trendi, ili možda da su one jamac nečega što u psihologiji potrošača čini onaj ‘must have‘ trenutak?

U Hrvatskoj se i dalje k više koriste influenceri koji su ustvari celebrityjicelebrity endorsement postoji vjerojatno otkada postoji i samo oglašavanje. Poznatima ljudi vjeruju i žele njihov lifestyle, to je očito nešto što se nikada ne mijenja.

Jedna od zgodnih kratkotrajnih epizodica i pokušaja prilagodbe influencerskom svijetu bile su Instagram eskapade Deana Kotige. Kako gledate na takve, nazovimo ih, subverzivne pokušaja komentiranja?

Kao što sam već rekla: entertainment, entertainment, entertainment!

Prije nekog vremena u tuzemnim medijima je odjeknuo skandal u kojem je jedan domaći redatelj buknuo na wannabe influencericu podcjenjujući taj novi model marketinga i reklamiranja svog rada – koji je zaživio tek razvojem selfie kulture. Čini li Vam se da staromodni ili uskogrudni ljudi na ovim terenima zaziru i dalje od takvih načina zarade ma koliko ih brojke, marketinški aspekt i reach demantirali? Kome su influenceri prijetnja?

 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Objavu dijeli LANA • B. ROSANDIĆ (@alertadvertising)

Mislim da se Dado i ispričao za isti, no definitivno nije imao pravo – tvrtke i brendovi ostvaruju poslovne suradnje na svakakve načine, influenceri definitivno mogu kreirati fantastičan video i foto sadržaj te stvoriti awareness i potražnju, koliko god se to očito nekima ne sviđa ili ne odobravaju no ne vidim zašto bi netko na to gledao kao na prijetnju. Činjenica je da se razvojem društvenih mreža stvorio novi poslovni model u kojem neki vješti pojedinci mogu dobro zaraditi. Činjenica je i da to neki žele platiti – to može biti samo dobro za društvo u cjelini jer su se kreirala nova radna mjesta za mlade ljude.

Web marketing će rasti i ima nezamislive mogućnosti

Koji su modaliteti i mogućnosti rada na ‘proizvodnji novih influencera’ i kolika je potreba za njima i projekcija razvoja web marketinga kojim se Vi bavite u budućnosti?

U našem poslu uvijek se traži nešto novo tako da potreba uvijek postoji. Iako to možda nekima izgleda lako, postati influencer nije baš samo tako. A što se tiče web marketinga, on će nastaviti eksponencijalno rasti uz neograničene i još nezamislive mogućnosti, kako se tehnologija razvija. Kažu da će tvrtke sve više razvijati i svoje vlastite virtualne influencere – neki su već i globalno popularni.

Postoje li istraživanja koja bi precizno mjerila učinkovitost i realnu snagu influencerskog marketinga, s obzirom na stav dijela šire zajednice i medija kako je taj oblik reklamiranja u svojoj osnovi površan te da se svodi na varijante duckfaceova? 

Naši klijenti uglavnom precizno mjere vlastite kampanje – svakako savjetujem tvrtkama da testiraju i mjere.

Kod nas je influencerski marketing tek eksplodirao dok se vani svašta događa – baš svašta čitam ovih dana, od virtualnih influencera do odbacivanja celebrity influencera koji promoviraju sve i svašta

U medijima ste dobili etiketu marketinške Anne Wintour ovih prostora. Nosi li ta etiketa određeno strahopoštovanje potencijalnih klijenata ili je samo pečat na kvalitet rada?

Ta etiketa je proizašla primarno iz visokih zahtjeva za estetikom i razine produkcije projekata koje radimo, drago mi je da se očito i održala. Mislim da ta etiketa privlači klijente sličnih stavova i odnosa prema poslu, što mi je izuzetno drago.

U kojem smjeru predviđate razvoj influencerskog marketinga sljedećih 5 godina na ovim prostorima i u svijetu?

Kod nas je tek eksplodirao dok se vani svašta događa – baš svašta čitam ovih dana, od virtualnih influencera do odbacivanja celebrity influencera koji promoviraju sve i svašta. Nezahvalno je biti prorok, no definitivno mislim da su influenceri ‘here to stay‘.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime