Službeno je predstavljen Sonda Kreativni centar, koji ima za cilj potaknuti turistički i gospodarski razvoj zajednice u kojoj djeluje kroz društveno korisne i edukativne sadržaje. Kreativni centar osmislio je i izgradio Studio Sonda, nezavisan hrvatski kreativni studio za dizajn i komunikacije, smješten u malom istarskom gradiću Vižinadi.
Studio Sonda djeluje već 16 godina i do sada je osvojio više od 130 domaćih i međunarodnih nagrada za kreativnost i učinkovitost u oglašavanju, uključujući i nagradu Cannes Lions, kao i dvije Best of Europe Effie nagrade za učinkovitost u oglašavanju. U Kreativnom centru najnagrađivaniji kreativci u Hrvatskoj omogućit će uključivanje lokalne zajednice, ali i šire javnosti, u proces kreiranja i stvaranja te na taj način razvijati konstruktivno i kreativno društvo – društvo ideja.
Korisnici smišljaju kreativne strategije brendova
Jedan od prvih projekata pokrenut unutar Kreativnog centra Sonda je „Designed by People“ program radionica u koje su se mogli uključiti svi zainteresirani pojedinci bez obzira na prethodno znanje ili iskustvo. Tijekom dva mjeseca, šest sudionika sasvim različitih zanimanja (zaposlenica u korporativnim komunikacijama, zaposlenica u gradskoj upravi , dentalna tehničarka, novinarka, zaposlenik u turizmu i studentica na Akademiji primijenjenih umjetnosti) sudjelovalo je u dizajnu Elan skija koje su zatim i proizvedene te predstavljene. Uz vodstvo mentora iz Sonde, sudionici su imali prilike proći sve procese dizajna i nastanka proizvoda, uz praktične zadatke, posjet tvornici te u konačnici i samu promociju novog proizvoda.
„Designed by People“ postat će ustaljena praksa Kreativnog centra te će Sonda djelovati kao spona između klijenata i njihovih proizvoda te osoba koje žele poticati svoju kreativnost, a do sada nisu imale priliku okušati se u stvaranju konkretnih, tržišno relevantnih proizvoda. Iz Studija Sonda stoga pozivaju brendove da im se jave s potrebama za dizajn njihovih proizvoda i kampanja, a koje bi osmislili sami njihovi korisnici. Na taj način dobit će novi uvid u to kako ih percipiraju upravo oni koji njihove proizvode i koriste, a pritom imati i priliku za društveno odgovorno djelovanje.
Jačanje i povezivanje s lokalnom zajednicom
Unutar Kreativnog centra djeluje Udruga Sonda, čiji je cilj pokretanje projekata i programa koji obuhvaćaju edukaciju o fotografiji, dizajnu, STEAM-u, kreativnom razmišljanju i design thinkingu usmjerenih ka jačanju suradnje i povezivanju s lokalnom zajednicom.
Udruga Sonda uspostavlja i partnerstva s lokalnim udrugama, među kojima su do sada već ostvarene suradnje s nekoliko udruga: Udrugom roditelja djece s teškoćama u razvoju „Hoću-Mogu“ iz Pazina, Centrom za tehnološki razvoj i STEM obrazovanje – Pozitron, Hrvatskom udrugom za ranu edukaciju – HUREKA, Hrvatskim dizajnerskim društvom – HDD-om i Zajednicom Talijana te međunarodnim partnerima Elanom kao i Centrom DADI (Padova, Italija), s kojim je udruga Sonda usko surađivala na posljednjem projektu Radionice fotografije za osobe s Downovim sindromom.
Jelena Fiškuš, glavna kreativna direktorica i osnivačica Studija Sonda na otvorenju Kreativnog centra je izjavila: „Ideja Kreativnog centra rodila se prije dosta godina, a krenuli smo u njezinu realizaciji 2017. godine zajedno s općinom Vižinada. Vizija našeg Kreativnog centra je uključiti lokalnu zajednicu, od najmlađe do najstarije dobi, ali i širu javnost, u proces kreiranja te na taj način dati na važnosti pojedincu i svaku ideju prepoznati kao alat za bolju budućnost.
Vjerujemo da u svakom pojedincu postoji kreativac i zato stvaramo mehanizme koji to potiču kako bi se kreativnost širila u zajednicu i kako bismo zajedno stvarali bolje društvo. Cilj nam je u idućih nekoliko godina konkretno pokazati koliko kreativnost može utjecati na razvoj jedne zajednice, baš kao i bilo koja druga djelatnost. Kreativnost je specifična po tome što se upravo proteže i kroz sve druge djelatnosti i treba ju brižljivo njegovati.“