Što je zajedničko Wall Streetu i modnom brendu Balenciaga? Pa, na prvu vjerojatno ništa ili gotovo malo toga. Međutim, Balenciaga nas iz sezone u sezonu iznova šokira i iznenadi, a situacija nije ništa drugačija ni ovaj put. Kao jedan od najpopularnijih modnih brendova na svijetu Balenciaga, pod vodstvom kreativog direktora Demne Gvaslie, uzdiže se do novih visina (osobito na burzi) zahvaljujući novoj Resort 2023. kolekciji.
Bilo je tiho nedjeljno jutro u centru New Yorka. Financijaši s Wall Streeta su se oporavljali od velikog radnog tjedna, međutim, na njihovo mjesto je došla nova skupina ljudi. Sada su njihovim uredima “vladala” najveća imena iz modnog svijeta i IT ljudi čije kreacije kopiraju sami dizajneri. Dom rizičnog kapitala i kriptokraljeva vjerojatno je posljednje mjesto gdje bismo zamislili da će se održati modna revija, posebice prva Balenciagina revija ikada, koja se održala izvan Pariza. Zamijenivši ljude u odijelima za modele odjevene u BDSM na njujorškoj burzi, Balenciaga je dokazala ono što smo znali cijelo vrijeme: novac pokreće svijet.
View this post on Instagram
Adidas x Balenciaga podiže sportsku odjeću na razinu visoke mode
Manekenke su bile odjevene u fetiš odjeću i odijela od lateksa dok su predstavljale najnovije demi-couture dizajne. Siluete inspirirane 80-ima namijenjene su zaposlenim ženama koje se penju korporativnoj ljestvici. S obzirom na ambijent, prirodno bi se moglo pomisliti da će korporativni klišeji sakoa s dvostrukim kopčanjem, baloneri i odijela na pruge biti heroj ove kolekcije. Za nas su, međutim, siluete inspirirane BDSM-om bile u središtu pozornosti. Dok je jedan dio kolekcije romantičniji i prepun bluza s mašnom, ultra podstavljenih ramena i uskih silueta, druga polovica kolekcije navela je sve na razgovor.
Balenciaga je brend poznat po suradnjama, a upravo je debi njihovog partnerstva s Adidasom predstavljen na reviji. Umjesto da stvori potpuno novu kolekciju, Balenciaga je svoj logo stavila na majice i dukserice, dokazujući da logo maniji nije došao kraj. Adidas više nije odjeća za sportaš ili za street style, sada je dio visoke mode i kao takva ne ide nikuda. Budući da su komadi iz suradnje Adidas x Balenciaga dostupni samo do 29. svibnja, sigurni smo da su influenceri i stilisti već rezervirali dio ove ograničene kolekcije. Ipak, rado bismo nosili traperice s tri pruge, jer nam izgledaju jako cool.
Što ova kolekcija govori o potrošačkom društvu?
Wall Street je idealna lokacija za predstavljanje revije, naročito kada je u pitanju Balenciaga, ali i kolaboracija s brendom poput Adidasa. Ovo je još jedan dokaz kako smo sve više robovi mode i trendova, bez obzira na njihov izgled i/ili cijenu.
Obična Adidas majica će se moći pronaći za otprilike 200 kuna, dok će ona s dodanim logom Balenciage dosezati i više od 2000 dolara. Ipak, u ovim vremenima ništa ne govori da je nešto u trendu, kao naglašavanja da su potrošači, s vremena na vrijeme, podložni dominaciji kapitalizma i žudnje. Ne smijemo zaboraviti na BDSM element koji u ovom slučaju također naglašava dominaciju brenda. Može li biti doslovnije usporedbe od ove kolekcije?
“Predajemo” svoja tijela svijetu mode koja s njima radi što god želi. Odijevamo predmete koji ne laskaju našoj figuri, pokoravamo joj se i hvatamo se za svaki novi trend bez obzira na naše mišljenje o istom. Balenciaga to shvaća bolje od svih i upravlja s potrošačima kao s lutkicama u kazalištu. Za sada joj ide odlično, a moguće da se situacija neće tako skoro promijeniti.