Zalando objavio finaliste za Zalando Visionary Award 2026: Institution (Italija), KYLE HO (Ujedinjeno Kraljevstvo) i Milk of Lime (Belgija/Njemačka). Ovogodišnje finaliste pažljivo je odabrao žiri na temelju njihovog vizionarskog pristupa ključnim stupovima nagrade – društvenom utjecaju, inovaciji i dizajnu. Svaki brend pomiče granice kreativnosti istovremeno ističući ulogu koju moda može imati u pokretanju kulturnog i industrijskog napretka.
Žiri će dobitnika Zalando Visionary Award za 2026. godinu objaviti 28. siječnja. Posjetitelji će imati priliku vidjeti pažljivo odabrane modele finalističkih brendova te saznati više tijekom panel rasprave koju vodi Giuliano Calza, osnivač i kreativni direktor brenda GCDS. Pobjednički brend će svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2027. premijerno predstaviti revijom tijekom Copenhagen Fashion Weeka u kolovozu.

Tri vizije budućnosti mode
Institution, KYLE HO i Milk of Lime dobili su pohvale žirija za svoje prepoznatljive i različite pristupe:
- Institution, kreativni projekt kojeg je osnovao Galib Gassanoff, djeluje kao društveno- umjetnička organizacija s etičkim temeljima. Ukorijenjen u azerbajdžanskom naslijeđu dizajnera, projekt nadilazi modu koristeći zanatstvo, prirodne materijale i angažman zajednice kako bi očuvao zanatske vještine koje nestaju.
- KYLE HO, modni brend sa sjedištem u Londonu koju je osnovao Kyle Ho, specijalizirana je za suvremene krojeve. Osnovana s ciljem da izazove tradicionalne norme muške mode, marka redefinira muškost kroz progresivne siluete i inovativno zanatstvo. S globalnim pogledom i predanošću profinjenom dizajnu, brend nastavlja pomicati granice za novu generaciju.
- Milk of Lime belgijsko je njemački ready-to-wear brend koju su osnovali Julia Ballardt i Nico Verhaegen, oboje bivši studenti Kraljevske akademije u Antwerpenu. Izgrađena na odnosu čovječanstva prema prirodi i kolektivnom zanatstvu, brend istražuje poetske kutke života kroz svoju ‘rural punk’ priču. Kolekcija spaja prirodna vlakna, couture tehnike i sirove elemente stvarajući prepoznatljiv osjećaj odjevne poezije.
Nagrada Zalando Visionary Award odaje priznanje izvrsnosti u dizajnu, inovaciji i društvenom utjecaju te je usklađena s kriterijima održivosti Copenhagen Fashion Weeka. S prethodnim pobjednicima kao što su Paolina Russo, Sinéad O’Dwyer i IAMISIGO, nagrada nastavlja uzdizati i podržavati dizajnere koji hrabrim, vizionarskim i svježim pristupima preoblikuju modni pejzaž.
View this post on Instagram
Tko bira pobjednika Zalando Visionary Awarda 2026?
Uz Edwarda Buchanana u žiriju su i novi stručnjaci iz industrije koji su odabrali ovogodišnje finaliste te će u siječnju odlučiti o pobjedničkom brendu:
- Edward Buchanan, kreativni direktor i kulturni zagovornik
- Christiane Arp, bivša glavna urednica njemačkog Voguea
- Jeanie Annan-Lewin, suradnička modna urednica britanskog Voguea
- Sara Sozzani Maino, kreativna direktorica Fondazione Sozzani
- Sara Spännar, potpredsjednica marketinga u Zalandu
Članica žirija Sara Sozzani Maino, poznata po radu u brojnim odborima koji promiču svijest o odgovornijem odnosu prema okolišu, izjavila je: ‘Kao žiri imamo tri finalista s tri vrlo jedinstvene priče. Svaki od njih duboko je ukorijenjen u baštini vlastitog brenda, a ta se baština izražava kroz kolekcije koje su pažljivo promišljene i besprijekorno izrađene. Svi su pokazali jasnu viziju i nepokolebljivu predanost identitetu svog brenda. Jedva čekam vidjeti kako će u siječnju pomaknuti granice inovacije, pojačati svoj društveni utjecaj i osloboditi kreativnost kroz dizajn – nastavljajući pritom pričati snažne priče.’
Dobidnik Zalando Visionary Award nagrade dobit će novčanu nagradu od 50.000 € te dodatnih 35.000 € financijske potpore za produkciju revije u kolovozu. Mentorstvo i podršku prilagodit će član žirija Edward Buchanan, uz masterclass koji će voditi stručnjak iz industrije Giuliano Calza.
View this post on Instagram
Sara Spännar, potpredsjednica marketinga u Zalandu: ‘Presretna sam što smo se odlučili upravo za ova tri finalista. Nagradom Zalando Visionary Award želimo podržati brendove koji se usuđuju biti drugačiji, izazivati norme i pomicati granice. Ovogodišnji izbor ističe tri potpuno različita glasa, od kojih svaki donosi svježu perspektivu i ambiciju u tome kako unaprijediti industriju kroz dizajn, inovaciju i društveni utjecaj. Jedva čekam siječanj kada će brendovi moći pokazati još više.’
Fotografije: Press

