U osnovnim je školama u tijeku utvrđivanje psihofizičkog stanja djece koja se upisuju u prvi razred, pa mnogi roditelji s predškolcima vježbaju vještine korisne prvašićima.
Iz Dječjeg vrtića Čigra poručuju da se zbog toga ne smije zanemariti boravak djece na otvorenom te preporučuju da djeca u prirodi potraže elemente za igru i učenje kod kuće.
Djeca najbolje uče kroz igru
“Dijete najbolje uči kroz igru. Dani nam postaju sve dulji što znači da s djecom vrijeme nakon vrtića i vikende možemo iskoristiti za boravak na otvorenom, te imati još dovoljno vremena za igru u kući. U prirodi možemo uživati u bojama, oblicima i zvukovima proljeća, a tijekom šetnje možemo potražiti grančice, cvjetiće i druge elemente za igru. Kod kuće pak nekim starim igračkama možemo dati novu namjenu te mališane podučiti kako čuvati prirodu“, objašnjava Martina Petrović, odgajateljica i voditeljica kreativnih programa u Dječjem vrtiću Čigra.
Dodala je kako dijete do novih znanja najlakše dolazi kada se riječ ‘učenje’ ne spominje, nego kad je ono vezano uz dječju kreativnost i zabavu.
Roditeljima predškolaca predlaže da sami osmisle poučne igre ili se posluže ovima:
- Mjerenje veličine
Dječje ‘kockice’ mogu poslužiti kao mjerne jedinice, a mjeriti se mogu travke, listovi, cvijeće… Djeca u prirodi trebaju prikupiti ono što će mjeriti, a kod kuće svojim ‘kockicama’ izmjeriti veličinu svega prikupljenog.
- Zbrajanje rotkvica
Zdravi vjesnici proljeća savršeni su za vježbanje zbrajanja. Dok roditelji pripremaju zdrave salate ili sendviče, djeca rotkvicama mogu vježbati zbrajanje.
- Tračnice riječi
Kutije s igračkama pune su stvari koje mogu poslužiti za novu igru. Neka djeca osjete čaroliju oživljavanja neke stare igračke! Na dijelove tračnica, primjerice, mogu se zalijepiti slova, a djeca trebaju pokušati od njih sastaviti neku jednostavnu riječ. Uz nizanje slova djeca mogu izgovarati i riječ koja počinje tim slovom.