Utorak, 15 listopada, 2024

Fotografi otkrivaju kako snimiti savršenu fotografiju, čak i tijekom noći

U ovom članku četiri ZEISS stručna fotografa - Timm Allrich, Jakub Polomski, Michael Portillo i Gabriel Santos - otkrivaju svoje tajne postavke i trikove koje koriste pri snimanju savršene fotografije u uvjetima slabog osvjetljenja uređajem vivo X90 Pro

Posljednjih su godina mogućnosti fotografiranja pomoću pametnog telefona doživjele evoluciju, posebno u području snimanja pri slabom osvjetljenju. Zahvaljujući napretku kojeg donose veći senzori, visokokvalitetna optika i napredni algoritmi za obradu slike vođeni umjetnom inteligencijom, snimanje zadivljujućih fotografija u izazovnim uvjetima osvjetljenja dostupnije je nego ikad prije. Uz to, naravno, pravi profesionalci imaju nekoliko trikova za savršenu fotografiju pri slabom osvjetljenju. U ovom članku četiri ZEISS stručna fotografa – Timm Allrich, Jakub Polomski, Michael Portillo i Gabriel Santos – otkrivaju svoje tajne postavke i trikove koje koriste pri snimanju savršene fotografije u uvjetima slabog osvjetljenja uređajem vivo X90 Pro.



Zašto je noćno fotografiranje pametnim telefonima bilo izazovno?

Noćna fotografija, bez obzira na opremu koja se koristi, vrlo je izazovna za fotografe, s obzirom na to da je iznimno važno uhvatiti što više svjetla prilikom fotografiranja. Upravo to je, prije svega zbog njihova optičkog dizajna, predstavljalo izazov i za pametne telefone. Prema Michaelu Portillu “noćna fotografija tradicionalno je predstavljala izazov za kamere pametnih telefona, posebno u suočavanju s problemima dinamičkog raspona. Visok kontrast između sjena i svijetlih točaka često je rezultirao nedovoljno eksponiranim slikama bez detalja, strukture i kontrasta. Osim toga, upravljanje visokim ISO postavkama za optimalnu kvalitetu fotografije u uvjetima slabog osvjetljenja također se pokazalo se vrlo izazovnim“.

Gabriel Santos naglasio je važnost veličine senzora i svjetline leće u hvatanju maksimalne svjetlosti za uspješnu noćnu fotografiju, a Tim Allrich istaknuo je da “što je veći senzor i što više svjetla objektiv može prikupiti, to su bolji rezultati“, hvaleći vivo X90 Pro za njegov integrirani stabilizator slike i veliki, visoko fotoosjetljivi senzor koji se ističe u smanjenju šuma i nadmašuje mnoge manje sustave kamera. Jakub Polomski opisao je s kojim se sve izazovima susreće pri fotografiranju pametnim telefonom u uvjetima slabog osvjetljenja, uključujući male senzore ograničenje snimanja svjetla, fiksne otvore blende, agresivne algoritme za smanjenje šuma koji utječu na detalje, potencijalno zamućenje zbog sporijih zatvarača, degradacija digitalnog zuma i ograničena ručna kontrola nad postavkama kao što su ISO, brzina zatvarača i otvor blende.

Michael Portillo: „plavi sat“ u Portu – „Dobra noćna fotografija treba pokazati detalje i kontraste u drugačijim uvjetima osvjetljenja“.

Najvidljiviji aspekt uspješne noćne fotografije i fotografije pri slabom osvjetljenju, gledajući očima stručnih fotografa

Prema Jakubu, najvidljiviji aspekt koji razlikuje dobru i lošu noćnu fotografiju je razina šuma ili zrnatosti na slici. Uspješna noćna fotografija trebala bi imati minimalan šum te čist i oštar izgled. Nadalje, bitna je i dobra ekspozicija te kontrast, s uravnoteženom igrom svjetla i sjene, ugodnim bojama i dobro komponiranom slikom.

Timm je naglasio važnost postizanja uravnotežene slike upravljanjem razlikama u kontrastu i svjetlini, posebno tijekom različitih faza noći. “Sposobnost preciznog komponiranja u uvjetima slabog osvjetljenja može biti izazovna, što čini korisnim i dodatne alate poput svjetiljki”. I Gabriel je istaknuo važnost igranja sa svjetlom kako bi se naglasili željeni subjekti, korištenjem duljeg vremena ekspozicije uz držanje ISO-a što je moguće nižim kako bi se smanjio šum.

Michael je istaknuo da bi „fotografija za laku noć trebala prikazivati detalje i kontraste u različitim izvorima svjetla, održavajući realizam uz minimiziranje sjena. Prema njegovim riječima “učinkovito upravljanje HDR-om, bojama, oštrinom i digitalnim šumom ključni su aspekti koje treba uzeti u obzir”. I svi majstori fotografije slažu se s tim te pozivaju ljude da uzmu bezbrižan komad opreme kao što fotografski razvijen pametni telefon, vježbaju i upoznaju se s različitim fazama osvjetljenja – od sumraka, izlaska ili zalaska sunca, do gotovo potpunog mraka u području s malim svjetlosnim onečišćenjem.

Timm Allrich: dvorac Schwerin – „Važno je postići uravnoteženu fotografiju upravljajući kontrastom i razlikama u svijetlosti.

Savjeti stručnjaka za poboljšanje rezultata fotografiranja pri slabom osvjetljenju, čak i kada je u pitanju pametni telefon

Kada je riječ o optimalnoj noćnoj fotografiji i fotografiji pri slabom osvjetljenju, Gabriel je naglasio važnost vježbe i razumijevanja kako se svjetlo ponaša u uvjetima slabog osvjetljenja. On savjetuje korištenje stativa kako bi se osigurala najveća moguća kvaliteta slike. Timm pak dijeli svoja razmišljanja te ističe da “fotografiranje nije isto tijekom cijele noći”, predlažući da korisnici provedu neko vrijeme promatrajući kako svjetlost ili njezin nedostatak, utječe na stvaranje slike. “Uzastopnim snimanjem iste scene tijekom zalaska sunca možete naučiti prilagođavati postavke poput vremena ekspozicije, otvora blende i ISO osjetljivosti kako se osvjetljenje mijenja. Ovo praktično iskustvo pomaže fotografima da maksimalno iskoriste situaciju slabog osvjetljenja”, istaknuo je Timm Allrich. Zašto onda ne iskoristiti zalazak sunca i poznali različite faze svjetline, sumraka i noći? Ovo je savršena prilika za stjecanje iskustva o tome kako iskoristiti situacije slabog osvjetljenja u korist korisnika. 

Jakub Polomski: senzor od jednog inča – „Količina šuma ili zrnatosti na fotografiji određuje razliku između dobre i loše fotografije“.

Poput Gabriela i Timma, Jakub također koristi i preporučuje stativ, odnosno stabilnu površinu za smanjenje podrhtavanja fotoaparata i eksperimentiranje s ručnim kontrolama za postizanje uravnoteženije fotografije s manje šuma. Predlaže, osim toga, i kreativno korištenje dostupnih izvora svjetlosti, poput ulične rasvjete ili odraza, čak i mjeseca, kako bi se dodala neka nova dimenzija. Ovdje kreativnosti nema granica. Michael dodaje da bi, kombinirajući stativ, fotografi trebali koristiti noćni ili profesionalni način rada za kontrolu postavki kao što su brzina zatvarača i kretanje te fotografiranje kad je nebo intenzivnije boje, po mogućnosti dobiti i dodatno poboljšanje pomoću vivo filtera. 

Kako je vivo usavršio svoju fotografiju pri slabom osvjetljenju i noću

Fotografije pri slabom osvjetljenju i noćne fotografije oduvijek su bile tema velikog interesa i istraživanja za vivo stručnjake, a partnerstvo sa ZEISS-om dodatno je stavilo fokus na tu značajku. Cilj je bio i jest pružiti korisnicima što jednostavnije i bolje iskustvo nastanka fotografije. Uređaj X51, koji je bio prvi europski vivo flagship, predstavio je Super Night Mode i ugrađeni gimbal, koji nudi dugo vrijeme ekspozicije i algoritme za uklanjanje zamućenja pokreta. Kasnije je X60 Pro, prvi vivo pametni telefon izrađen u suradnji sa stručnjacima tvrtke ZEISS, poboljšao mogućnosti gimbala i predstavio Extreme Night Vision 2.0. Prošlogodišnji vodeći model, X80 Pro, premijerno je predstavio V1+ čip i ZEISS T* premaz, dodatno unapređujući fotografiranje pri slabom osvjetljenju i noću. A sada se vivo X90 Pro nadovezuje na postignuća svojih prethodnika i donosi najprofinjenije iskustvo fotografiranja pri slabom osvjetljenju.

vivo X90 Pro može dati impresivne rezultate u gotovo svim uvjetima. Dnevno fotografiranje već godinama nije bio veliki izazov, ali s nedavnim razvojem hardvera i softvera, fotografiranje pri slabom osvjetljenju i noćno fotografiranje također je postalo lako. Ono što je nekada bilo rezervirano za profesionalne fotografe, a nije bilo lako postići ni njima s kvalitetnom opremom, sada je dostupno ljubiteljima mobilne fotografije – u njihovom džepu. vivo X90 Pro omogućuje korisnicima da se angažiraju na potpuno novi način s najrazličitijim fazama svjetla i zabilježe one doista posebne trenutke. S tako širokim rasponom mogućnosti fotografiranja flagshipa X90 Pro, svaki poseban trenutak sada može postati dragocjena uspomena u obliku spektakularne fotografije.

Naslovna fotografija: Gabriel Santos: svjetionik otoka Tapia

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime