Utorak, 26 ožujka, 2024

Li Changzhu otkriva kako će izgledati budućnost fotografije

Sve o HUAWEI XMAGE tehnologiji, vizijama i inovacijama fotografija, ali i odgovornosti koju oni kao brend imaju prema krajnjem korisniku u digitalnom komuniciranju otkrio nam je Li Changzhu, Vice President of Handsets Product Line unutar Huawei Consumer Business Groupe

Ako ćemo biti iskreni, ne možemo više zamisliti život bez pametnih telefona. Ponekad nam se čini kao da je na njima sve ono što nam je važno, a iako možemo zamisliti da nemamo više pristup društvenim mrežama, ne možemo zamisliti da nema više pristup – fotografijama. Na njima su naše životne priče, dani i godine uspomena i brojnih trenutaka koje čuvamo u srcu i zato ih želimo uvijek i svugdje imati sa sobom. U posljednjih nekoliko godina razvoj kvalitete kamere, a samim time i fotografija, je veoma napredovao, i baš kada mislimo da ne može više, na tržištu se pojavi neka novosti. 



Posljednja inovativnost u svijetu fotografija dolazi uz pametni telefon Huawei P60 Pro. Huawei pametni telefoni su poznati po stvaranju vrhunskih fotografija, a i ovoga puta su se fokusirali na nove značajke i napretke kamere. Ono što je posebno je telefoto kamera koja ima ultra osvjetljenje i na taj način omogućuje snimanje fotografija koje izgledaju jasno s bilo koje udaljenosti. Zahvaljujući F1.4–F4.0 fizičkim automatski podesivim otvorom blende P60 stvara prekrasne fotografije tijekom dana, ali i noći zbog svojih mogućnosti hvatanja svjetla. 

No, ovo nije jedina nova značajka Huawei P60 Pro, a kako bismo saznali detalje, razgovarali smo s Lijem Changzhuom koji je Vice President of Handsets Product Line unutar Huawei Consumer Business Group. Sve o HUAWEI XMAGE tehnologiji, vizijama i inovacijama fotografija, ali i odgovornosti koju oni kao brend imaju prema krajnjem korisniku u digitalnom komuniciranju.

TOP 3 najzastupljenije teme snimanja

Trendovi u svijetu fotografije, odnosno način fotografiranja, neprestano se mijenjaju. Imali smo fotografije prirode, zatim selfie fotografije, a popularne su i #ootd fotografije. Koji je najveći foto trend u 2023.?

Tijekom MWC-a objavili smo godišnje izvješće o trendovima XMAGE 2023. Na temelju uvida u Huawei imaging, prirodni krajolik, umjetno okruženje i zatvoreni prostor su 3 najzastupljenije teme snimanja, među kojima su:

1. Prirodni krajolik čini 80% ukupnih fotografija. Većina fotografija je zabilježila lijepe i inspirativne trenutke. Iako u osnovi nema ljudi, one ipak nagovještavaju postojanje ljudskih bića. Među njima, udio fotografija o zalasku iznosio je 17%. Kad dan dođe kraju, ljudi se očito veoma raduju ovom lijepom i dirljivom trenutku.

2. Linije između prirodnog i izgrađenog okoliša su zamagljene. U sredinama koje je stvorio čovjek posebno su popularni mostovi i neboderi. Svjetlost i energija izbijali su iz betonske džungle, vrlo divlje, preplavljene električnim svjetlom i kremenom.

3. Fotografije interijera također su usko povezane s portretima. Među njima je udio žena u dobi od 20 do 29 godina dvostruko veći od udjela muškaraca u istoj dobnoj skupini. Također, velika je zastupljenost i djece na fotografijama. Ljudi se nadaju izgraditi veze sa svijetom putem mobilnih telefona.

To je razlog zašto smo nastavili kultivirati snimanje u mraku, noćno gledanje, selfie i druge scene na mobilnim telefonima koji su objavljeni ove godine. Nadamo se da ćemo postići najbolje u scenama koje ljudi najiskrenije koriste u svakodnevnom životu.

Mjesta za inovacije još uvijek ima

Za mnoge kreatore sadržaja kamere na mobitelima zamijenile su profesionalne kamere i koriste se za kreiranje sadržaja. Koliko kamere još mogu napredovati i kako planirate zadovoljiti želje i potrebe tržišta?

Huawei je jedan od prvih proizvođača telefona u industriji koji je posvetio pozornost fotografiji i neprestano poboljšava kvalitetu slika. U Huaweiju vjerujemo da, u smislu fotografskih mogućnosti, korisnici traže pouzdan i precizan pametni telefon sa sposobnošću snimanja nevjerojatnih fotografija sa stvarnim bojama, oštrim detaljima koji nadilaze ono što se može primijetiti golim okom. Pametni telefoni s tehnologijom koja može bolje rekreirati boje, teksturu, svjetlo i sjenu, ističući jasnoću i detalje (čak i u pozadinama) u složenim svjetlosnim uvjetima. Poboljšanja obrade slike u razlučivosti ambijentalnog spektra, čime se omogućuje točnija razlučivost i živopisnije boje – čak i iz daljine noću.

Bolje mogućnosti unosa svjetla, poboljšanja obrade slike u razlučivosti ambijentalnog spektra, čime se omogućuje točnija razlučivost i življe boje – čak i iz daljine noću – polja su na kojima ćemo u budućnosti možda vidjeti najviše poboljšanja i inovacija u fotografiji. Neprestano težimo vrhunskoj tehnologiji, stvaramo tehnološke inovacije, neprestano rješavamo probleme i postižemo ultimativno korisničko iskustvo.

Koja je strategija XMAGE?

Kao prvo i osnovno, naši korisnici sve više i više žele koristiti samo pametni telefon za
fotografiranje tako da na svakom koraku žele imati uređaj koji obavlja posao poput pro digitalne kamere. Danas su svi “fotografi” i koriste fotografije kako bi izrazili svoje emocije u svim scenarijima i to je za naš jedan veliki izazov. Usporedba s tradicionalnim fotoaparatima ima svoje prednosti, ali i mane. S pametnim telefonima smo uvijek povezani s internetom pa možemo u trenutku podijeliti fotografiju sa svima. To je definitivno jedna od prednosti, a ujedno nas potiče i na maštu, inovacije i kreativnost.

Fotografije su postale globalni jezik putem kojeg ljudi komuniciraju. Primijetili smo kako mlađe generacije koriste fotografiju da bi ispričali svoju priču i izrazili svoje emocije pa smo se mi time vodili kada smo slagali strategiju za XMAGE. Osim vrhunskog dizajna, 3 glavna pilara razvoja strategije su: tehnologija, inovacije te korisničko iskustvo i istraživanje kulture fotografiranja.

Tehnologija i umjetnost će postati jedno

S kojim industrijama možemo očekivati da će se svijet fotografije sve više povezivati? Hoćemo li tu moć fotografije osjetiti i kroz druge profesije?

Budućnost mobilne fotografije mogla bi biti spoj dviju riječi: tehnologija i umjetnost. Živimo u svijetu u kojem je vid najcjenjenije od ljudskih osjetila i glavno sredstvo da shvatimo taj svijet. Fotografije snimljene mobilnim telefonima postale su toliko središnje u društvenoj interakciji da akademici tvrde da su sada nadmašile druge oblike komunikacije poput izgovorene riječi. Vizualno ne samo da diktira kako razumijemo svijet oko nas, ono također utječe na naš osjećaj sebe unutar svijeta.

Stvaramo, dijelimo i pohranjujemo više fotografija nego ikad prije, a lakoća kojom možemo snimati fotografije i videozapise promijenila je naš odnos s fotoaparatom. Fotografiramo instinktivno i spontano. Ponekad da dokumentiramo posebnu priliku, ponekad da uhvatimo prolazni trenutak ljepote ili da potvrdimo svoju prisutnost u svijetu selfijem. Više nego ikad, fotografija danas i fotografija u budućnosti bit će nešto što ćemo dijeliti, a naša će iskustva sve više oblikovati pametni telefon.

Fotografije možda nisu toliko usredotočene na aspiracijsko ja — što često vidimo i očekujemo na društvenim medijima — već na istinsku stvarnost. Telefoni s kamerom moćni su i pretvaraju svakoga ne samo u potrošača slika, već i u stvaratelja. Čak i neobučena osoba može postati fotograf, bilježeći trenutke koje smatra značajnima i stvarajući nešto na što je ponosna.

Kako ste uspjeli napraviti Super Night Mode na P60 Pro?

Noćni način je sada u trendu. Prije 4 godine smo lansirali RYYB senzor ali uvijek se povlačio problem nedovoljno svijetla pa bi neki dijelovi slike ostali skriveni. Primijetili smo da boje nisu uvijek bile oštre pa smo se pozabavili tim problemom. Morali smo integrirati senzor kojim bismo postigli što veću zastupljenost svijetla u mračnim scenarijima. Multi frame algoritmi i algoritmi za post procesiranje slika su korišteni u kombinaciji za kontrolu HDR svjetla koje ponekad zna zamutiti sliku. Noćni način fotografiranja nam još uvijek nije na 100% no vrlo smo blizu. Još postoji prostora za razvoj optike i mehanike naših kamera pa pažljivo pristupamo tome. Bavimo se istraživanjem sistema stabilizacije i kontroli light intakea. Primijetili smo da korisnici vole fotografirati noću, koristeći naše uređaje i drago nam je da smo mi zaslužni za poticanje i razvoj tog trenda.

Nova tehnologija koja uvodi velike promjene

Iako nove kamere imaju brojne prednosti, sve češće možemo vidjeti njihove “mane” prilikom fotografiranja. Kako se brendovi poput Huaweia, tj. “boriti” protiv potrebe za savršenstvom i uređivanjem fotografija do neprepoznatljivosti?

U eri kamera pametnih telefona, Huawei je donio nadogradnje i otkrića u kamerama pametnih telefona s godinama ulaganja u istraživanje i razvoj i tehnološke inovacije. Huawei je predan inovacijama tehnologija mobilnih slika, i napravio je značajan napredak u ovom području. Niz piksela RYYB najbolji je primjer. Ova je tehnologija prvi put predstavljena na seriji HUAWEI P30, a od tada se koristi na mnogim vodećim modelima.

Tijekom godina pametni telefoni serije P promijenili su mobilnu fotografiju kakvu poznajemo, donoseći revolucionarne inovacije i poboljšanja slike. Danas su fotografije postale uobičajeni jezik za komunikaciju ljudi diljem svijeta. Stalno se pojavljuju novi društveni mediji, a ljudi kroz slike prikazuju sebe i život oko sebe. Nema potrebe razumjeti kojim jezikom govori osoba s druge strane objektiva, slika može prenijeti sve. Za našu sljedeću generaciju mobilni telefoni su njihove kamere, a fotografiranje njihov jezik. Neprestano težimo vrhunskoj tehnologiji, stvaramo tehnološke inovacije, neprestano rješavamo probleme i postižemo ultimativno korisničko iskustvo.

Vid je glavno sredstvo kojim shvaćamo svijet

Koje su komunikacijske prednosti fotografija u odnosu na druge komunikacijske kanale?

Živimo u svijetu u kojem je vid najcjenjenije od ljudskih osjetila i glavno sredstvo da shvatimo svijet. Fotografije snimljene mobilnim telefonima postale su toliko središnje u društvenoj interakciji da akademici tvrde da su sada nadmašile druge oblike komunikacije poput izgovorene riječi. Vizualno ne samo da diktira kako razumijemo svijet oko nas, ono također utječe na naš osjećaj sebe unutar svijeta. Stvaramo, dijelimo i pohranjujemo više fotografija nego ikad prije, a lakoća kojom možemo snimati fotografije i videozapise promijenila je naš odnos s fotoaparatom. Fotografiramo instinktivno i spontano.

Ponekad da dokumentiramo posebnu priliku, ponekad da uhvatimo prolazni trenutak ljepote ili da potvrdimo svoju prisutnost u svijetu selfijem. Više nego ikad, fotografija danas i fotografija u budućnosti bit će nešto što ćemo dijeliti, a naša će iskustva sve više oblikovati pametni telefon. Fotografije možda nisu toliko usredotočene na aspiracijsko ja — što često vidimo i očekujemo na društvenim medijima — već na istinsku stvarnost. Telefoni s kamerom moćni su i pretvaraju svakoga ne samo u potrošača slika, već i u stvaratelja.

Koje je budućnost Huawei kamera, što još možemo očekivati od brenda i razvoja?

System design. Svi algoritmi, sustavi procesuiranja fotografija i koordinacija svih faktora bitnih za dobivanje finalne fotografije, sve su to stavke koje moraju biti balansirane, naravno uključujući i senzore. Kod svakog novog dizajna kamere Mate i P serije, moramo donijeti odluku o broju MP, senzora koje ćemo primijeniti itd. Svaki parametar mora biti uzet u obzir.

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime