Subota, 21 prosinca, 2024

Kritika filma: Mufasa: Kralj lavova – Recikliranje animiranog mjuzikla i CGI klasika

'Mufasa: Kralj lavova' ne nudi novu perspektivu na poznatu priču već se vrlo produkcijski fokusirano oslanja na oprobani i komercijalno dokazani uspjeh prednika

Aktualni božićni obiteljski blockbuster ‘Mufasa: Kralj lavova’ nastavak je onog CGI demonstriranog prednika iz 2019. kojem je bilo za prevesti klasik s 2D u CGI animaciju za Z generaciju, a koji pak predstavlja prequel klasičnog Disneyevog animiranog klasika ‘Kralj lavova’ iz 1994. 
 
Originalni ‘Kralj lavova’ iz 1994. godine smatra se jednim od najvažnijih animiranih filmova svih vremena, poznatim po emotivnoj priči, nezaboravnoj glazbi i snažnim likovima. Ručno crtana animacija omogućila je izražajnost likova i bogatstvo boja, što je značajno pridonijelo emotivnoj snazi i sveprihvaćenosti filma, a vrijeme prije interneta nije se oslanjalo toliko na tehnički senzacionalizam koliko se još uvijek posvećivalo pažnje character development departmentu
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Mufasa The Lion King 🦁 (@mufasa.tlk)

Vizualni spektakl koji ostaje zarobljen u ograničenjima hiperrealistične animacije

Priča u novom filmu istražuje podrijetlo lika Mufase i njegov odnos s bratom Takom, koji postaje poznat kao Scar. Režirao ga je Barry Jenkins, poznat po ‘Moonlight’ i ‘If Beale Streets Could Talk’, što u kontekstu reciklaže novopostavljene priče ne znači puno u autorskom smislu, dok je glazbu skladala Lin-Manuel Miranda držeći se uputa i visoko postavljenih mjuzikl standarda, što je uvjetno rečen i najbolji autorski dio filma koji u identitetnom smislu potpuno povlađuje tehnologiji i CGI-u. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Mufasa The Lion King 🦁 (@mufasa.tlk)



‘Mufasa: Kralj lavova’ koristi fotorealističnu CGI animaciju koja omogućuje impresivne vizualne efekte, ali kao i prednik bitno ograničava izražajnost likova. On također koristi fotorealističku animaciju, ali primarnijom tehnologijom u odnosu na ‘Mufasu’ te naglaskom na priču o podrijetlu lika Mufase čime je relativno lako nosio određenu svježinu u odnosu na prethodne remakeove, ali i dalje robujući zamci ‘hiperrealističke animacije’ koja to u stvari uopće nije. 

Pokušaj recikliranja uspjeha prednika 

‘Mufasa: Kralj lavova’ stoga ne nudi novu perspektivu na poznatu priču već se vrlo produkcijski fokusirano oslanja na oprobani i komercijalno dokazani uspjeh prednika po kojem je Kralj lavova iz 2019. na 300 uloženih milijuna vratio utrženih 4x puta više na globalnom marketu. Istražujući podrijetlo lika Mufase i njegov odnos s bratom Takom, dvojka ‘Mufasa’ priprema teren da po cash and carry računici nastave istim putem tretirajući predložak do iscrpljivanja franšize. Iako film impresionira generaciju Z pseudorealističnim vizualnim efektima i glazbom Lin-Manuela Mirande, na razini priče film se dokida u samom startu, ne nudeći apsolutno ništa ‘ljudsko’ i životinjski dražesno. 

Ljubiteljima prednika zasigurno neće smetati taj standardizirani stupanj konfekcije. Onima koji bi mogla, zasigurno nisu ciljana publika. 

Ocjena: 7/10 

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime