Ponedjeljak, 11 kolovoza, 2025

IN MEMORIAM: Nina Erak: Glumica koja je dizala standarde glume iz drugog plana, nikako iz sjene

NIna Erak bila je glumica koja razumije, ljubi, poštuje svaki segment naracije, svaki zajednički trenutak na sceni, čak i kada nije bila u prvom planu. Bila je oličenje glumačke dostojanstvenosti. Njezina nenametljivost ostatje primjer i podsjetnik da gluma nije o glasnoći, nego o istini

“S velikom tugom javljamo da nas je napustila naša kolegica i prijateljica Nina Erak, dugogodišnja članica ansambla Satiričkog kazališta Kerempuh, istaknuta i višestruko nagrađivana kazališna, televizijska i filmska glumica, pedagoginja i umjetnica koja je cijeli svoj život posvetila kazalištu”, objavili su u nedjelju, 10. kolovoza, na službenim stranicama matične joj kazališne kuće Kerempuh iz Zagreba.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Satiričko kazalište Kerempuh (@kazalistekerempuh)



Gđa Erak je rođena u Zagrebu, a glumu je diplomirala na Akademiji dramske umjetnosti u klasi Rade Šerbedžije i Izeta Hajdarhodžića. Otkad se pridružila Kerempuhu (1980.), odigrala je uloge u preko 55 predstava, a surađivala je i s brojnim drugim kazalištima i družinama – Teatrom &TD, DK Gavella, ZKM-om, Kazalištem Mala scena, Glumačkom družinom Histrioni te s Dubrovačkim ljetnim igrama.

Istinski glumački mir i vjerodostojnost

Njena je prisutnost na sceni uvijek donosila istinski glumački mir i vjerodostojnost. Nina nije tražila reflektore, njezina gluma bila je nenametljiva, suptilna i do srži iskrena, što je u svijetu gdje su ekstroverzija, kretanje i vatreni monolozi često dominantni. Upravo ta nenametljivost, preciznost nijansi, činila ju je drugačijom. Bilo je iznimno svjedočiti njezinu energiju dominiranja iz drugog plana, istovremeno bivajući temeljem svake scene i prizora. Svaka uloga, koliko god kratka bila, imala je neku teško objašnjivu i približivu vjerodostojnost. Gđa Erak je bila prva ruka koja neupadljivo, ali čvrsto drži scenu dajući težinu bez da je tražila pozornost i feedback. Njena je glumačka nutarnja snaga činila svaku predstavu, film, TV produkciju naprosto boljom.

Bila je glumica koja razumije, ljubi, poštuje svaki segment naracije, svaki zajednički trenutak na sceni, čak i kada nije bila u prvom planu. Nina je bila oličenje glumačke dostojanstvenosti. Njezina nenametljivost ostatje primjer i podsjetnik da gluma nije o glasnoći, nego o istini.

Kazalište daleko od senzacija

Istaknuta u ulogama u kazališnim predstavama “Kako uspijeti ili propasti u životu” (1982.), “Disident” (1984.), “Gospoda i drugovi” (1985.), “Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja” (1985.), “Svoga tela gospodar” (1988.), “Arsen i stare čipke” (1993.), “Ratni profiteri” (1995.), “Revizor” (1998.) i “Umri ženski” (2020.), te mnogim drugim naslovima koji su obilježili repertoar njenog matičnog Kerempuha ali je ostvarila bogatu karijeru na televiziji, radiju i filmu, a njezin pedagoški rad oblikovao je generacije mladih glumica i glumaca. Nosila je repertoar matičnog kazališta, igrala u dugovječnim predstavama i uvijek dijelila svoje znanje i ljubav prema glumi.

Mimo kazališta nastupila je u TV serijama poput “Na granici”, “Počivali u miru” i igranim filmovima “Kauboji”, “Kotlovina”, “Djed i baka se rastaju” i mnogim drugim epizodama od 80.- ih naovamo.

Bila je u braku s glumcem i kazališnim redateljem Borisom Svrtanom od 1988. do 2018. s kojim ima kćer Petru, također glumicu koja je angažirana u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Odlaskom gđe Erak opraštamo se od generacija koje su tiho tvorile klasni repertoar glume kao prostora kulture, a ne senzacija.

Naslova fotografija: screenshot youtube

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime