Dolazak proljeća i “kraj” pandemije u grad Zagreb su donijeli mnoga događanja. Polako se vraćamo na ono staro, iako ni sami nismo sigurni kako je isto izgledalo. Još uvijek po džepu tražimo masku i čudno nam je što vidimo lica svih oko nas. Ipak, nedostajalo nam je to “staro normalno” i šušur koji se događa u gradu.
Konačno smo dočekali i pune dvorane kazališta, gromoglasni smijeh gledatelja i poneku suzu na licu. Odlazak u kazalište je odličan uvod u provođenje vikend večeri i opuštanje od svakodnevnih briga i problema. Stišajte mobitele i uživajte u predstavama u kojima se možda, i sami pronađete.
Ako nemate plan za petak večer, možete uživati u čak dvije predstave. “Zakopana čuda” je hibridna forma kazališta, glume, poezije i glazbe, a možete je prattiti putem YouTube kanala teatra Mašine igre. Teatar Exit ima čak dvije predstave ovaj vikend, 29.4 u 19 sati igra monodrama “Na rubu pameti”, a u subotu, 30.4., životna komedija “CABAres CABArei”. Donosimo sve detalje o predstavama i nadamo se da ćete uživati.
Mašine igre
Novi projekt teatra Mašine igre, “Zakopana čuda”, nastalog prema tekstu Monike Herceg i u režiji Daria Harjačeka, hibridna je forma kazališta, filma, poezije i glazbe, a funkcionira kao jedinstven video rad imaginarne predstave bez sudjelovanja publike uživo. Mjesto radnje jedan je stan, vrijeme radnje jedna je noć. U toj noći događa se cijeli život. Dvoje ljudi proživjet će sve one ključne trenutke koji ljubav stavljaju na kušnju i uče nas voljeti.
“Zakopana čuda” drugi je u nizu dramskih tekstova suvremene hrvatske pjesnikinja Monike Herceg, koji se strukturalno i tematski naslanja na prvijenac “Gdje se kupuju nježnosti”, praizveden u zagrebačkom HNK 2020. godine. Priča je koncipirana kao kronologija jedne (ili bolje reći bilo koje) ljubavne priče. Kroz likove Zauvijek djevojčica i Zauvijek dječak ulazimo u arhetipski svijet spoznavanja ljubavi, u svijet kompleksnih unutarnjih strahova od samoće i hladnoće svijeta. Kao treći glas u drami se pojavljuje Ljubav koja kroz pokušaj definiranja vlastitog identiteta vodi duge razgovore s Vremenom koje šuti, dajući nam okvir za promišljanje pojma vječnosti iz dviju perspektiva – ljubavi kao jednog oblika vječnosti naspram vječnosti vremena.
Zavijek djevojčica + Zauvijek dječak = Ljubav
Središnju točku u kompoziciji drame zauzima niz dijaloških fragmenata u kojima likovi mapiraju opća mjesta na vremenskoj crti svake intimne veze. U tom smislu oni su identiteti ljudskog bića u potrazi za ljubavlju. S obzirom na karakter predloška, na njegov delikatni spoj dramskog, esejističkog i poetskog, Zakopana čuda realizirana su kao digitalno kazalište. Ta mogućnost meandriraranja između filma i kazališta za teatar Mašina igre se pokazala prikladnom formom u poigravanju s metastrukturom, istodobno omogućujući aktualizaciju dramskog pisma i popularizaciju poezije kroz nove medije. Projekt je nastao u sklopu programa razvoja novih kulturnih i edukativnih sadržaja i digitalne prilagodbe Ministarstva kulture i medija RH.
Adaptacija i režija: Dario Harjaček; Igraju: Judita Franković Brdar (Zauvijek djevojčica), Pavle Vrkljan (Zauvijek dječak), Jelena Miholjević (Ljubav); Snimatelj i montažer: Pavle Kocanjer; Autor glazbe: Damir Šimunović; Snimatelj zvuka: Saša Poštić; Vizualni identitet: Luka Borčić/ Studio Mašina; Šminka i frizura: Iva Dežmar; Snimljeno: u prostoru Mjesnog odbora Voćarska, Zagreb; Produkcija: Teatar Mašina Igre, travanj 2022. godine
Zakopana čuda imat će premijeru 29. travnja u 19:00 sati na YoutTube kanalu teatra Mašine igre.
EXIT
Ovaj kazališni vikend provedite uz dvije Exitove monodrame. U petak 29.4. u 19h u Studiju EXIT (Gundulićeva 37/1) možete pogledati predstavu “Na rubu pameti” u izvedbi Kristijana Petelina, a u subotu 30.4. u 20h u Teatru EXIT kultnu životnu komediju Zijaha A. Sokolovića “CABAres CABArei”.
Monodrama “Na rubu pameti”, nastala prema klasiku Miroslava Krleže objavljenom 1938., premijerno je izvedena u travnju 2021. kao diplomski ispit iz Scenskog govora pod mentorstvom red. prof. art. Tomislava Rališa. Radnja ove monodrame vrti se oko junaka romana kojemu Miroslav Krleža nije dao ime, već ga je odlučio oslovljavati „doktorom”. Njemu se život počinje urušavati nakon što prvi put odluči izgovoriti ono što zaista misli te, prilikom večere, svog poslodavca nazove kriminalcem i moralno bolesnim čovjekom.
Komedija koja već 29 godina kod publike izaziva smijeh!
U subotu, 30. travnja Zijah A. Sokolović ponovno stupa na scenu Teatra EXIT sa svojom životnom komedijom “CABAres CABArei” koja već 29 godina kod publike izaziva grohotan smijeh, knedlu u grlu i suzu u oku. Sokolovićeva tragikomična, filozofska i ironična promišljanja i zapažanja o sitnicama koje nas svakodnevno okružuju zasigurno će vas nasmijati do suza, ali i natjerati da razmislite o životu i o neumoljivoj krizi srednjih godina.
Predstava je to o upoznavanju, o iskustvu, o običnom danu, o uspjehu i neuspjehu, o dogovaranju, o borbi mišljenja, o hrani, o zdravom razumu, o vožnji autom, o budućnosti, o kazalištu kao frižideru zabluda o mediokritetima, o rodbini, o zaostalosti, o pomirenju sa životom, o budalama, o seksu i starosti.