Odlazak na posao neke dane nije jednostavan. Umorni smo i bezvoljni, a barem osam sati moramo biti produktivni i dati sve od sebe na poslu. Znamo da nije lagano i neke dane želimo odustati od svega, ali srećom, postoji nekoliko tirkova koji nam mogu pomoći da čak i one “najlijenije” dane damo svoj maksimum.
Odlučili ste učiniti ovu godinu najboljom u svojoj karijeri dosad? Vaša motivacija je jaka, ali kada je potrebno da sve željeno i ostvarite, malo ste zapeli. Shvaćamo vas – promijeniti svoje navike je teško, kao i biti motiviran u lijenim danima. Ali evo dobrih vijesti: možete početi s malim stvarima. Bilo da si želite uštedjeti vrijeme i frustraciju ili se bolje usredotočiti na ono što je stvarno važno, donosimo savjete koje ćete lako primijeniti u svakodnevnim radu, a dovesti će vas korak bliže tome da ovu godinu svoj radni život podignete na “viši stupanj”.
1/ Uzmite redovite pauze uz Pomodoro tehniku
Jeste li tip osobe koja satima sjedi za svojim stolom ne shvaćajući koliko vremena prolazi? Ili ste možda tip koji gubi koncentraciju svakih nekoliko minuta? U svakom slučaju, Pomodoro tehnika može biti od pomoći. Ovaj pristup upravljanja vremenom zahtijeva da svoj radni dan podijelite na manje, lakše upravljive dijelove (koji se nazivaju pomodoros) i koristite mjerač vremena za njihovo praćenje. Radit ćete 25 minuta, a zatim napraviti pauzu od pet minuta. Nakon što završite četiri pomodora, nagrađujete se dužom pauzom od oko 20 minuta.
Kako vam ovo pomaže? Pojačava vaš fokus usađivanjem osjećaja hitnosti, jer ćete prirodno htjeti obaviti što više posla u tom 25-minutnom dijelu. Osim toga, osigurava da s vremena na vrijeme ustanete od stola, što je važno za vaš mozak i vaše tijelo!
2/ Uštedite vrijeme s grupiranjem e-pošte
Za većinu nas e-pošta je prokletstvo našeg postojanja. Mi smo jedni od onih ljudi koji stalno drže otvoren mail i ne možemo odoljeti porivu da odmah provjerimo novu poruku kada je uočimo. Ali evo u čemu je stvar, znamo da to u velikoj mjeri sabotira naš fokus i produktivnost. Neprestano odvraćamo pozornost od zadatka koji imamo pred sobom kako bismo pročitao e-poruku koja ionako vjerojatno nije toliko hitna ili važna.
To je razlog zašto se toliko ljudi zaklinje u grupiranje e-pošte, gdje si dopuštate samo čitanje i odgovaranje na e-poštu dva ili tri puta dnevno u određenim intervalima. To će smanjiti vašu želju da neprestano nadzirete svoju pristiglu poštu i spriječiti da vam e-pošta neprestano “narušava” vaš radni dan.
3. Upravljajte svojom energijom pomoću popisa obaveza
Vaša energija vjerojatno neće ostati dosljedna tijekom dana. Možda ste spremni i željni pregledati svoj popis obaveza čim popijete jutarnju kavu ili tek kada sjednete za radni stol. Biti produktivan znači kvalitetnije upravljati svojim vremenom, ali i upravljati svojom energijom. Pametnije je rezervirati složenije zadatke za vrijeme kada se osjećate najviše usredotočeno, a one manje ozbiljne za vrijeme kada se osjećate iscrpljeno.
Nakon što napravite popis zadataka, upotrijebite jednostavan sustav kodiranja kako biste označili gdje zadaci spadaju u vaš energetski spektar. Možete odabrati simbole koji vam odgovaraju. Na primjer, upotrijebite strelicu prema gore da označite stvarno mentalno zahtjevne zadatke (kao što je izrada prezentacije) i strelice prema dolje za stvari koje su više rutinske (kao što je ispunjavanje izvješća o troškovima). Ili se odlučite za nasmiješeno i namršteno lice. Ili jednostavno označite zadatke koji zahtijevaju više energije. Ovdje imate određenu fleksibilnost, ali bilježenje popisa obaveza na ovaj način pomoći će vam da doista maksimalno iskoristite vrijeme koje imate tijekom radnog dana.
4/ Pokušajte s utišavanjem obavijesti
Bilo bi lijepo za sve svoje distrakcije kriviti stvari oko nas, ali znamo da to nije slučaj. Mnogi naši kradljivci fokusa sami su se nametnuli, osobito kada su u pitanju digitalne obavijesti. Savjet da utišate svoje obavijesti kada stvarno želite obaviti posao nije baš nov, ali vjerojatno ga još uvijek niste primijenili. Skupite hrabrosti i konačno pokušajte ovo. Isključite sve push obavijesti na svom telefonu. Zatvorite karticu e-pošte. Postavite telefonski uređaj na “ne uznemiravaj”. To će vam dati prijeko potrebno vrijeme bez prekida da se usredotočite na svoj stvarni posao.
5/ Dajte prioritet onome što je važno tako što ćete rano napraviti popis obaveza
Jeste li jedan od onih ljudi koji svako jutro prave svoj popis obaveza? Iako shvaćamo zašto to radite, ipak ima nekoliko loših strana. Na taj način ostavljate prostora svima drugima da diktiraju najhitnije prioritete vašeg radnog dana. Vjerojatno ne izrađujete svoj popis dok ne provjerite e-poštu i druge zahtjeve koji su stigli otkako ste zadnji put bili online, što znači da te stvari odmah dobivaju mjesto na vašem popisu zadataka (čak i ako nisu vremenski osjetljive).
Umjesto toga, pokušajte napraviti popis obaveza za sljedeći dan prije nego što se odjavite s posla. Vjerojatnije je da ćete tada zabilježiti veće, važnije prioritete, umjesto da dopustite da vaša pristigla pošta potpuno upravlja vašim rasporedom.