Našeg gorja lišće vedri i oblači ovogodišnjim kino blagajnama najgledanijih filmova u svijetu. Kompjuterski generirani animirani film, debitantsko djelo tandema Horvat/Jelenic, nastalo po modelu super popularne Nintendove video igrice o avanturama dvojice složne talijanske braće vodoinstalatera Marija i Luigija, pretvoreno u dugometražni igrani film najveći je hit dosadašnjeg kino dijela godine, a po svemu sudeći i jedan od kandidata za top 5 najgledanijih filmova na kraju iste.
Tridesetak godina nakon komercijalnog kraha prvog takvog pokušaja pretvorbe iz 1993., ovaj puta su sve produkcijske smjernice i detalji proradili baš kako treba.
Koja je radnja filma?
Riječ je o vjernoj i zornoj, simplificiranoj adaptaciji spomenute video igrice, koja se ni u jednom trenu ne pretvara biti nešto drugo. Jednostavnosti komuniciranja i produciranja filma čiji je uspjeh čini se iznenadio i producente i autore same jer se već dosad višestruko prebacilo očekivanja.
Od uvodnih scena u smislu kompliciranja dramaturgije postoji samo narativna linija preskakanja prepreka od pozicije A do pozicije B, prilikom kojih će složna braća odaslati ponešto vrlo jasnih poruka o obiteljskim vrijednostima, pomaganju, zajedničkim naporima i neodustajanju u opasnim situacijama.
Redateljski dvojac po prezimenima blizak iseljenicima iz ovih krajeva se striktno držao uputa izbjegavanja kompliciranja fabule i naglaska na isporučivanju filma koji će komunicirati bazno i razumljivo s klincima nižih razreda osnovne škole. Ali njih za ruke moraju voditi roditelji i starija braća i sestre. Računica je upalila, stotine milijuna zarade s kino blagajna se množe odmah nakon starta i premijernog prikazivanja početkom travnja. Na budžet od 100 milijuna $ uloga u prvih desetak dana ogrnuli su sedam puta toliko.
What you see is what you get
Avanture vodoinstalatera Marija i Luigija od Brooklyna do video igrice u kojoj se uz pomoć Konga i ekipe majmuna bore za princezu Breskvicu i spašavanje svijeta hrabrih, marljivih i dobrih stanovnika svijeta Gljiva od zlog kralja Koopa, pa natrag u njihov obiteljski život funkcioniraju u svakom segmentu osim možda licemjerno kritičarkom koji neće zadovoljiti simplificiranost predloška. Scenografski komuniciraju u duginim bojama s dinamičnim izmjenama scena koje ne čitate subliminalno između redaka. Dobro pobjeđuje zlo u svakom pogledu, kombinacije smiješnih, blesavih, vratolomnih i nemogućih akcija dobroćudnih likova su upalile.
View this post on Instagram
Logikom what you see is what you get tvorci isporučuju eksplozivan rollercoaster ride za klince i njihove pratnje, koji ni u jednom trenu ne postaje napornim. I zbog zahvalnih 90 minuta trajanja i zbog činjenice da su kalupi, šablone i “već viđeno” trenutci po kojima je rađen, dozirani i raspoređeni upravo onako kako nalažu pravila UP produkcijskih zanata. Predvidljivost u mjeri.
7/10