Srijeda, 16 listopada, 2024

Dora 2023.: Svijet će prvi put u povijesti imati prilike naučiti hrvatsku abecedu

Nakon puno godina prodavanja muda pod bubrege, cigli i magle, eurovizijska ŠČ matematika je ove godine konačno štimala. Sad možemo i na Eurosongu uzdignute glave izgubiti konačno nečim autentičnim – traktorom, na primjer



Najstrašnija noćna mora svih konzervativaca i puritanaca domaće glazbene estrade dogodila se na pozornici opatijske gerijatrijske pozornice nekog od hotela koji su još od Tita služili za mahanje germansko češkim turistima kad prođu 75.-u. Na izboru za domaćeg predstavnika za Eurosong, najnebitnijoj glazbenoj sporednoj stvari na svijetu (uz dodjelu Porina i RockOffa, Statusa i sličnih nagrada) pobijedila je skupina glazbenih dadaista, legendarnih fiumanskih alternativaca, propitivača forme i izazivača pojma “primjereno” u glazbi. S pjesmom koja je kakti antiratna himna i metafora u smjeru Putina i sličnih diktatora, dočim je u stvari dadaistički cut n paste kolaž koječega, na tragu svježine i spajanja nespojivog kako su uspješno konceptualno zakucavali stvari na albumu “Bombardiranje Srbije i Čačka”.

“Balkanska Bohemian Rhapsody” na Butthole Surfers način

Nešto poput Konstrakte lani Srbiji, to je ovogodišnja nadmoćna i natpolovična (strućljo žirijska i po glasovima publike) pobjeda na Dori prepoznata kao glazbeni teatar apsurda u vrijeme apsurda na apsurdnoj pozornici za apsurdnu publiku. Ili glazbeno kritičarskim rječnikom “Balkanska Bohemian Rhapsody” na Butthole Surfers način.
 
I to kao posljedica maksimalnih simpatija dijela puka više nego zbog respekta prema ne znamo kakvom glazbeno scenskom remek djelu. “ŠČ” je umjesto “ČKA” postao pokličem onih prezasićenih dosadašnjim forsiranjima “eurosongovski” pjesama i više pjesma kod koje se glasovalo protiv drugih brljavština koliko za genijalnost ponude Leta 3. Sve drugo, ili bar velika većina ponuđenog kao creme de la creme hrvatske pop estrade iz pristojnosti je ne komentirati, novi tupe Tonija Cjepinskog bio je interesantniji. Onda je jasno o kakvom se defileu strave i užasa i hororaca radilo.

Boje se ako dođe pjesma i poruka do Putina 

To što će ova glazbena travestija proći na euro pozornicama Liverpoola cca jednako kao i Rambo Amadeus i njegova glazbena diverzija pod imenom “Euro Neuro”, manje je bitno. No, preživjeli Beatlesi su na aparatima, Ksenija Urličić je zgrožena, konzervativci po mrežama vode online ratove pisanjem peticija zambijskom pravosuđu da ih se diskvalificira jer vrijeđaju ćudoređe ruža, a “znalci” i “kužeri” kvalitetne pjesme su na koljenima. Komešanje strašno. Boje se ako dođe pjesma i poruka do Putina da će sutra pizdek zvoniti cijelom Lijepom Našom i da zemlja zrak zemlja rakete namijenjene Kijevu može preusmjeriti Zagrebu. I slične realne prijetnje “don`t look up”, krokodilsko psihopatske svjetine.
 
Uglavnom, nakon puno godina prodavanja muda pod bubrege, cigli i magle, eurovizijska ŠČ matematika je ove godine konačno štimala. Sad možemo i na Eurosongu uzdignute glave izgubiti konačno nečim autentičnim – traktorom, na primjer. 
 
Ako ništa drugo eurovizijski svijet imat će po prvi puta u povijesti imati prilike naučiti hrvatsku abecedu i saznati konačno breaking news i ekskluzivu koju im dajemo ovom prilikom – otkrivanje pravnog značenja kodiranog pokliča.
 
 
Šupčinama Četka.

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime