Petak, 6 rujna, 2024

Koncert report: Khruangbin na Šalati: Pustinjski lounge usred hrvatske ljetne Sahare

Mogli ste lagano plešući, mogli ste žmirečki, mogli ste na bilo koji način pronaći svoju varijantu upijanja njihova zvuka, ali niste mogli ne uživati u glazbi za usporavanje 21. stoljeća

Jedan od sleeper hitova koncertnog ljeta i sezone preživljavanja afričkih vrućina, zasigurno će biti sold out koncert američkog ‘pustinjskog’ trija Khruangbin na jednom od ljetnih favorit mjesta u Zagrebu. 
 
Koloplet događaja oko koncerta vodit će činjenici da će fuzija gitarske psihodelije i surfa, ritmičkih varijacija dub rocka i jam session navika razvoja atmosferskih instrumentala ili vokalnih komada enigmatične trojke, voditi do hit svirke koja će uz bok Airovom ‘Moon Safari’ eventu i ater obljubljenom freak foleru Devendra Banhartu na šibenskoj tvrđi biti vrlo vjerojatno označena kao koncertni topovi sezone tekućeg ljeta. Tropske vrućine, otkazi QOTSA te činjenica kako obljubljenost benda vuče korijene iz sustava ‘kužera’ i pratitelja onog medijski i mainstreamaški ne toliko zastupljenog segmenta scene da je sold out status koncerta dosta prije datuma održavanja činio nemali hype oko svirke Laure, Marka i DJ Johnsona. 
 
Koliko god ti indie darling statusi i provenijencije znaju u sebi držati dašak elitizma koji će biti više odbojnim toliko to u ovom slučaju nije utjecalo na atmosferu ugodnog ljuljuškanja 6 tisuća ljudi uz njihov glazbeni model soundtracka vječnih ljeta. 
 

Instrumentalna čarolija u stilu Bonoba i Massive Attacka

Instrumentalno i nastupno u počecima vezani uz jednako omiljenog Simona Greena alias Bonobo, svoju su publiku garnirali postupno i postepeno kombinirajući nastupe uz Massive Attack preko Leona Bridgesa do Fathera Johna Mistyja, sve redom izvođače čiji je glazbeni i koncertni appearance stilski šarolik ali velikim dijelom vezan uz bildanje atmosfere. U što se Khruangbin savršeno uklapaju svim svojim diskografskim i live pojavnostima, a osobito aktualnim albumom ‘A La Sala‘. 
 

 



Ono što je lijepo vezano za koncert benda tog tipa jest da nisu bitni hitovi jer njih u klasičnom smislu medijskih tretmana pjesama nema. Sam koncept nastupa i glazbenih sat i pol soundtračenja ljeta dovoljna je protuponuda klasičnim bulid upovima koncerata kada masa reagira na najpoznatije stvari. U kontekstu Khruangbina recentni ‘Love International’, ‘May Ninth’, ‘Pon Pon’, ‘Hold Me Up (Thank You)’ kao neki od aktualnih naslova budu stopljeni s ‘Time (You And I)’ ili ‘Infamous Bill’ kao opuštenom kombinatorikom nekoliko stilova sljubljenih u vrlo pitku i laganim pokretima pituranu ritmičku cjelinu. 
 

 

Na pozornici vizualno sređenoj poput prilagođene varijante meksičke haciende, članovi benda su uživali u povjetarac varijanti glazbe uvlačeći publiku u njihov srednji tempo suzvučja alter Santane i dub Radioheadovskih rođaka. 
 
Mogli ste lagano plešući, mogli ste žmirečki, mogli ste na bilo koji način pronaći svoju varijantu upijanja njihova zvuka, ali niste mogli ne uživati u glazbi za usporavanje 21. stoljeća. Sjajna promjena od dominantnih narativa brže, više jače. Khruangbin su isporučili sporije, laganije, nježnije. I funkcioniralo je sasvim ok. Može se i tako. 
 
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime