Srijeda, 4 lipnja, 2025

Kritika pjesme by Anđelo Jurkas: Zdravko Čolić: Proljeće za ljubavnike

Uz boljeg liričara, Zdravko Čolić je mogao imati klasik i jedan od the best hitova svoje diskografije 21. stoljeća

Ono što je Nenad Ninčević ‘rvackom estradnom krdu, to je Dino Merlin bosansko-hercegovačkom. Lik koji je svoj patos i iznimno dvojbene lirske domete ‘patentirao’ na (ne)činjenju i prepisivanju aforizama iz najljigavijih poruka na bocama kad su Coelha citirale i Ave Karabtić. 
 
‘Proljeće za ljubavnike budi stara sjećanja, pred nama su dugi sati čekanja, al’ još ima nade, Hotel Esplanade…’ reklamu svog stiha u maniri Stoke kad pjeva o zoološkom vrtu ili autopraonama ne skriva Merlinček poeta. 
 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Zdravko Čolić (@zdravko.colic)

Na njega naletava pozni, ali još uvijek grleni i dobroizgledajući loverboy ex Juge zauvijek – Zdravko Čolić. Onaj koji je s Bregom i Vladom Kalemberom bio bitku za status najljepšeg i najdugovječnijeg balkanskog Doriana Graya. O njegovim se highlightovima s estradne i poletne strane, kad je valjao pola ženske ABBA-e, više ne priča. Danas je za glazbu ugodnog starenja izabrao melos i patos nepismenog Dina Merlina, ako tražite iskrenu emociju i autorstvo. 



Zbog fakeanja emocija je – izostala 

 
U tom je kontekstu nova stvar, ako izuzmete grozne stihove, instrumentalno više nego solidni šlager 21. stoljeća. Videospotovski ideja šminkeraja, nažalost, ne ide dalje od skrptiranja ponude balkanskih sapunjara u kojima lova opravdava uvršetnje divne riječke redateljice/glumice Arije Rizvić i nikad objašnjenog moja Filipa Juričića. Oni nešto brljaju u hotelu, ona pleše, on konobari, pa se fol zanosno poljube u hodniku, a između toga kadrovi Čole nikad ne omanu jer im pjeva obraćajući se u kameru. S obzirom na ciljanu publiku mogao se i Dražen Žanko facijalno grčiti na obali mora, ili gorespomenuti Dino Merlin pretvarati da je Kylie Minogue u potoku od ruža, čekajući da ga balkansko estradni Nick Cave a la Žak Hudex zažvali. Taj nivo emocija. 
 
Sve je toliko fake i iskonstruirano lišavanja ikakve uvjerljive emocije da nažalost i odličan aranžman i produkcija Mahira Slihodžića biva opiturana teško probavljivim poetiziranjima. Šteta ritma, stvar je instrumentalno zbilja potentna. Uz boljeg liričara, Čola je mogao imati klasik i jedan od the best hitova svoje diskografije 21. stoljeća. 
 

Ocjena: 6/10

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

 
 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime