Petak, 22 ožujka, 2024

Kritika pjesme i videospota: Natali Dizdar: Krug

Natali Dizdar kroz noćnu taxi vožnju u paralelnoj radnji ne dotiče presjek tri sloja generacija u trenucima bijegova, radosti i sreće

U svijetu zadarske pjevačice Natali Dizdar malo se toga mijenja još od trena kada je predstavljena tuzemnoj glazbenoj sceni. Ona ostaje rijetkom iznimkom od pravila stereotipnih i izlizanih frazeraja domaće urbane ekipe koja pjesmama s daškom tuđeg autorstva ostavlja i svoj osobni pečat. Kroz niske singlova estetika njena zvuka i izgleda svakim novim komadom ostaje netaknuta. U kontekstu senzualne i atmosferske pop glazbe, nježnog zavođenja glasom i dispozicijom pjevačice na rubu pop jazza, Natali Dizdar je uspjela postati amblemom za sebe.

Novi singl i spot “Krug” (nema veze s istoimenim klasikom EKV-a) nastavlja niz kvalitativno neupitnih pop stvari u kojima suptilni instrumentalni aranžman ostavlja dovoljno prostora da prodiše njena prvenstveno zavodljivo mazna interpretacija. Još kad joj se poput singlova “Ne daj”, “Stop“, “Zamijenit ću te gorim” i sličnih podudari doista sjajan i lucidan tekst, kao što je u slučaju odnosnog djela Dejana Aleksića u kojem lirski jednostavno unakrsnim i pravilnim rimama opjeva jednu životnu rutinu, sve pretpostavke za kandidaturu za pop stvar godine se slažu.

U video ekranizaciji Benjamina Strikea koja motivski ponavlja spot Andreja Korovljeva za “Zamijenit ću te gorim” samo sa zamijenjenom pozicijom tokom vožnje, Natali Dizdar kroz noćnu taxi vožnju u paralelnoj radnji ne dotiče presjek tri sloja generacija u trenucima bijegova, radosti i sreće. I krug je zatvoren do novog ponavljanja na obostrano zadovoljstvo. I slušateljsko i gledateljsko.

8/10

Naslovna fotografija: YouTube screenshot