Ponedjeljak, 16 rujna, 2024

Kritika vidospota: IMAGINE DRAGONS: Crushed

Uz apsolutno neupitnu namjeru uvijek ostaje dojam i pitanje – rade li ovakvi trenutci više u smjeru pranja savjesti autora pa ispadne nehotično i kontraefekt ili se radi o momentu koji doista može činiti nešto konkretno u smjeru zaustavljanja rata i dokidanja ovakvih horora

Rat je ružan teren za umjetnost i kreativu. Istovremeno nužan teren. Za skretanje pažnje na ljudske priče i sudbine koje bi kroz formu pop pjesme jednog od vodećih komercijalnih pop rock bendova današnjice dobili vidljivost te pokušali apelirati na bilo koji segment zaključavanja tog perioda. Na stranu Ukrajine u rusko ukrajinskom ratu već se opredijelilo mnoštvo globalno referentnih izvođača kroz razne vrste video spotovskog naklona, počevši od Pink Floyda pa naniže do nacionalnih predstavnika.

Ukrajina kao država usred trajanja istog rata čini se osuđenom na nestanak, a dokle taj tužni period 21. Stoljeća traje u susjedstvu, sreuši gradovi, sela, ljudi podsjećaju na rane 90.-e ovih krajeva. Imagine Dragons u novoj emo cviljugavoj temi u kojoj zvuče kao B Coldplay pokušavaju kroz priču 14-godišnjaka Sashe skrenuti pažnju na tisuće takvih slučajeva. Uz video sniman na prvoj liniji fronte u razrušenom selu i kroz slow motion tretman razrušeni život jednog sela doima se stravičnije i kroz pažljivo birane kadrove autentičnog dječaka dok hodi motivima svojeg nestalog danas.

Uz apsolutno neupitnu namjeru uvijek ostaje dojam i pitanje – rade li ovakvi trenutci više u smjeru pranja savjesti autora pa ispadne nehotično i kontraefekt ili se radi o momentu koji doista može činiti nešto konkretno u smjeru zaustavljanja rata i dokidanja ovakvih horora. Jer ako je samo do audio dijela i lirskih dometa, pjesmica bi s B strane singla skliznula bez puno marenja za njen nestanak.

7/10