Višemilijunska prodaja nosača zvuka većini bi bio sasvim dovoljan pokazatelj uspješnosti i dobar primjer kako nastavljati razvijati karijeru. Recept koji očito jako dobro funkcionira je kontinuirano graditi odnos s fanovima, nastaviti s koncertima i raditi na novoj glazbi, pa dodatna usputna ulaganja i rizici nisu nužni.
Ali, svestrani Bruce Dickinson i Iron Maiden su drugačiji, a iz njihove heavy kuhinje prije 8 godina nastao je još jedan recept. I to recept u pravom smislu te riječi, čiji se produkt može i okusiti, a sudeći prema prodaji – pun pogodak. Radi se o pivu “Trooper” koje je ime dobilo po legendarnoj istoimenoj pjesmi koja se smatra jednom od najboljih primjera heavy metal žanra. Ostvarivši veliki uspjeh, pivo je opravdalo svoje ime te se Trooper danas, osim s karakterističnim riffom, povezuje i s odličnim okusom.
Višestruki dobitnici brojnih nagrada
Ovo posebno pivo – osmišljeno od strane Iron Maidena, izrađeno u Robinsons pivovari – višestruki je dobitnik zlatne medalje prestižne nagrade British Bottlers Instituta. Također je nagrađeno od strane World Beer Awardsa, Global Beer Mastersa i International Beer Challengea. Trooper je je još jedan dokaz velikog uspjeha i popularnosti grupe Iron Maiden.
Prema opisu na službenoj web stranici Troopera, ideja za Maiden pivo nije došla od strane benda već direktno iz Robinsons pivovare. Nije mala stvar kada se s ponudom obrati cijenjena britanska pivovara s dvjestogodišnjim iskustvom što potvrđuje i pjevač Bruce Dickinson: ”Ja sam doživotni fan tradicionalnog engleskog ale piva. Kad su nas pitali da napravimo svoje vlastito pivo, pomislio sam da sam u umro i da se nalazim u raju.” U šali priznaje: “Moram priznati da sam bio prilično nervozan: Robinsoni su jedini ljudi kojih sam u zadnjih 30 godina morao proći na audiciji.”
Pivo nazvano prema klasiku Iron Maidena
Pivo nazvano prema klasiku Iron Maidena, najavljeno je u ožujku 2013. godine s opisom bogatog okusa nastalog kombinacijom nekoliko vrsta hmelja i suptilne arome citrusa. U prodaji se našlo dva mjeseca kasnije, a u dosadašnjih skoro 8 godina postojanja Trooper lineup pojačan je s još nekoliko okusa.
Unatoč nekoliko usputnih problema (uključujući promjenu etikete za švedsko tržište buduću da se prikaz maskote Eddieja kao britanskog vojnika kršio s tamošnjom zabranom isticanja “elemenata rata, oružja ili agresije”) Trooper je s potražnjom koja se odmah vinula u milijune prodanih litara premašio sva očekivanja. Očekivalo se puno, reputacija benda bila je na testu, a rezultati su ispali i bolji od očekivanih.
Štoviše, samo godinu dana nakon lansiranja, već u ožujku 2014. godine Trooper je prešao broj od 3.5 milijuna prodanih litara što je pokazalo da početni uspjeh nije rezultat zadovoljavanja znatiželje fanova nego da je zaista riječ o vrhunskom proizvodu.
Postoji mnogo razloga za porast potražnje piva u limenkama
Suradnja Iron Maidena i Robinsonsa i impresivan uspjeh inspirirali su još nekoliko bendova da se ukrcaju na isti vlak. Najavljujući prekretnicu u prodaji, Robinsons pivovara također je suptilno obavijestila kako su u sličnim pregovorima bili i s Motörheadom, ali su ih odbili. Danas ljubitelji žešćeg zvuka i dobrog okusa, ovisno i o glazbenim preferencijama i o preferencijama nepca, uz slušanje omiljenih izvođača mogu uživati i u izboru piva s glazbenom etiketama. Najnovije najavljeno ”glazbeno pivo” je Def Leppard Pale.
Osim što je Iron Maidenovo pivo prvi takav proizvod, po pitanju onoga što ga čini posebnim, direktor marketinga Robinson pivovare ističe: “Bruce puno zna o pivu i istinski je obožavatelj piva i to je ono što nas odnos čini autentičnim”.
Bruce kao i ljubitelji “zlatnog pića” i zaljubljenici u craft piva znaju kako je unazad nekoliko godina porasla prodaja piva u limenkama te se paralelno smanjila potražnja za pivom u bocama. Trooper je i tu bio u ritmu s trendovima pa je od siječnju 2015. dostupan i u limenci. ‘‘Postoji mnogo razloga za porast potražnje piva u limenkama”, istaknuo je Robinsonov predstavnik “ali naposljetku se sve svodi na činjenicu da su limenke cool.”
Proširena ponuda svakako nije naštetila: već u srpnju 2015., samo šest mjeseci od stavljanja limenki na tržište, zabilježen je rast prodaje od 3.5 milijuna litara. Iz Robinsonsa su tada potvrdili i kako je ukupna količina prodanog Troopera prešla crtu od 10 milijuna. Da bi to proslavili, svečano su otkrili limitirano izdanje piva nazvano “666” koje, za razliku Trooperovih 4.7 % alkohola, sadrži – pogađate – 6.6. %. “Smatram da je izrazito bogatog okusa”, entuzijastično je opisao Dickinson, ”a osobno ga preferiram direktno iz frižidera.”
Stalno širenje ponude – pivo s okusima
Potražnja za Trooper pivom očigledno je postala veća nego što su u startu mogli i zamisliti pa su, nakon pokoravanja tržišta, Robinsons i Iron Maiden odlučili proširiti svoje pivsko carstvo. U ožujku 2016. godine Trooper liniju dodatno su proširili ograničenom količinom slatkastog “Red ‘N’ Black” piva s notama karamele, likoriša i meda. Dickinson je, naravno, i ovaj put sudjelovao u skladanju, a nakon degustacije okus je opisao kao ”novi okus klasičnog piva koji će, nadam se, ugodno i posve neočekivano preplaviti okusne pupoljke istinskih ljubitelja ale piva.”
Idućeg ljeta, u lineup je dodano posebno limitirano izdanje Troopera – “Hallowed” nastao iz inspiracije belgijskim stilom.”Osobno sam veliki fan belgijskih piva, pa sam uhvatio priliku da imam i jedno vlastito.” – kaže Dickinson uz detaljnije objašnjenje: ”Budući da sam jako uzbuđen kad eksperimentiramo s novim receptima i sastojcima, a belgijsko pivo vidim kao stil života, pokušali smo tu filozofij, staviti u bocu “Hallowed” piva. Naravno, uz prstohvat britanskog karaktera.”
Početkom 2018. Robinsons i Iron Maiden ponovo su ponudili nešto novo. Osim što je ”Light Brigade” još jedno ukusno pivo, valja istaknuti kako je na tržište plasirano s dodatnim, višim ciljem. Dio zarade od prodaje ide neprofitnoj organizaciji posvećenoj pomoći veteranima britanskih oružanih snaga koji se suočavaju s težim ranama i ozljedama, fizičkim ili mentalnim.
Zadnjih pet godina bile su luda vožnja za Trooper pa ne iznenađuje kako ni partneri iz pivovare Robinsons ni članovi benda Iron Maiden nemaju planove usporiti. Vezano uz sjajan uspjeh, povodom obilježavanja pete godišnjice piva pivač Iron Maidena suptilno otkriva kako fanove očekuje još novosti iz ove heavy radionice:
”Da ćemo u samo pet godina doseći prodaju od 20 milijuna litara nešto je što uopće u početku nismo mogli niti zamisliti. Jednostavan početni plan bio je napraviti izvanredno pivo. Beskompromisan okus i kvaliteta u konačnici govore sami za sebe. Oduševljen sam što ljubitelji piva i naši fanovi toliko vole Trooper, a tko zna što je sljedeće što ćemo smisliti. Živjeli!”