Nedjelja, 24 ožujka, 2024

Pop Cooltura: Dodjela Oscara 2024. – Oppenheimer na tragu Titanica

Za ljubitelje institucionaliziranja filma završila je još jedna godišnja svečanost američke Akademije filmskih umijeća i znanja (AMPAS), tj. dodjela akademijinih nagrada (Academy Award of Merit) u 23 kategorija. Nagrada koja se dodjeljuje od 1929. određuje feedback je danas nešto manje od 10.000 članova Akademije. Toliko o brojkama i statistikama, osobito za one koji “uspjeh” filma […]

Za ljubitelje institucionaliziranja filma završila je još jedna godišnja svečanost američke Akademije filmskih umijeća i znanja (AMPAS), tj. dodjela akademijinih nagrada (Academy Award of Merit) u 23 kategorija. Nagrada koja se dodjeljuje od 1929. određuje feedback je danas nešto manje od 10.000 članova Akademije. Toliko o brojkama i statistikama, osobito za one koji “uspjeh” filma mjere brojem nominacija i omjerom s brojem osvojenih Oscara.



Ove se godine po tim varijablama izdvajalo vodeći “Oppenheimer” sa 13 nominacija kao predstavnika povijesne biografske drame i intimnih dvojbi važnog čovjeka iz sjene nastanka atomske bombe, iza kojeg se smjestio maštoviti frankensteinovski artistički feministički ep “Poor Things”, potom Scorseseov povijesni ep “Killers Of The Flower Moon”, a nije im predaleko dvoznamenkastoj cifri s 8 nominacija bio i zabavni pulp blockbuster “Barbie”.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by GLOW (@glowmagazine)

Izostao dominacijski okus remek-djela

Na stranu projekcije “stručnjaka za Oscare” koji još uvijek kontempliraju korištenjem konstrukcija “trebao je pobijediti” za razliku od “favorita na kladionicama” i “iznenađenja” ili pak “sigurnih dobitnika”, ovogodišnji Oscari su nagrađivali najpolitičkijom taktikom svima pomalo, te je izostao onaj lanjski apsolutni dominacijski okus genijalnog remek-djela “Everything Everywhere All At Once” dvojice Daniela.

Tako će ovogodišnji tip na inkluzivnu pobjedu Indijanke tj native Amerikanke Lily Gladstone za glavnu žensku ulogu otići bez wow uzdaha u publici briljantnoj Emmi Stone za “Poor Things”, dok će Zona Interesa pobrati nagradu za najbolji strani film, kao što će Billie Eilish i brate Fnnesa potvrditi pjesmu godine za “What Was i Made For” kao temu iz “Barbie”, dok se o Scorseseovim Killersima ili pogotovo Brad Cooperovom “Maestru” govori o najvećim “gubitnicima” godine. Pobjednike po toj logici imate u brojčanih 7 od 13 Oppenheimera. I tako duže.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Oppenheimer (@oppenheimermovie)

Predvidljivo nagrađivanje

Općenito, mimo činjenice kako se povijest ponavlja u smislu konzervativizma statističkog zbroja glasova glasača Akademije po kojem će kao i u slučaju “Titanica” preferirati tehnički sjajno realiziranu povijesnu intimnu drametinu spomenutog Oppenheimera pred artistički izazovnom feminističkom vrisku “Poor Things”, dodjela Oscara je predvidljivo nagrađivanje filmova po raznim zaslugama i metafilmskim “razlozima” odlučivanja u onim “važnijim” i prestižnijim netehničkim kategorijama.

Tako svake godine moraju postojati crnački (American Fiction), azijski (Past Lives), europski (Anatomija pada, Zona interesa) filmovi koji Akademiji daju interesne sfere diljem svijeta. Ove je godine u tom smislu žrtvovan klasično preferirani gay i latinoamerički film, no slijedećih će se godina potruditi uvrštanje ostalih rodnih i woke ideologija i zaštitničkih disneyevskih politički korektnih poruka kroz shvaćanje sebe kao odgojne institucije.

Ove se godine preferiralo povijesnih drama (“Oppenheimer”, “Killers Of The Flower Moon”, “Zona Interesa”) ili biopicova bar kroz usputne nominacije (Nyad, Rustin), dočim većina je glavnih filmova imala predugu minutažu i razumnih mjesta za skraćivanje trajanja. Epskost i odgojna funkcija povijesnih filmova za publiku nečitatelja 21. stoljeća ispunjena je porukom kako nikad ne valja smetnuti neke stvari s uma osobito ne sjene užasa Drugog svjetskog rata kad im Treći svjetski tinja pred vratima ako ne prihvatite teoriju kako već neko vrijeme traje samo s manje vidljivim i klasično portretiranim neprijateljima.

I dok je Jimmy Kimmel klasičnim politički korektnim bockanjima odvodio večer bez skandala, ako “skandalom” ne smatrate izlazak mišićavog golog Johna Cene da dodjeli nagradu za najbolju kostimografiju ili ako highlightom večeri dižete palac na nastup Ryana Goslinga zajedno uz Slasha na stageu pjevajući jednu od nominiranih Barbie tema, Oscari su završili, možete pažnju koncentrirati na Eurosong. 🙂

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Vanity Fair Italia (@vanityfairitalia)

 

U nastavku donosimo podebljani popis svih dobitnika u 23 kategorije:

1) Najbolji film
American Fiction
Anatomy of a Fall
Barbie
The Holdovers
Killers of the Flower Moon
Maestro
Oppenheimer
Past Lives
Poor Things
The Zone of Interest

2) Najbolji glumac
Bradley Cooper (Maestro)
Colman Domingo (Rustin)
Paul Giamatti (The Holdovers)
Cillian Murphy (Oppenheimer)
Jeffrey Wright, (American Fiction)

3) Najbolja glumica
Annette Bening (Nyad)
Lily Gladstone (Killers of the Flower Moon)
Sandra Hüller (Anatomy of a Fall)
Carey Mulligan (Maestro)
Emma Stone (Poor Things)

4) Najbolji sporedni glumac
Sterling K. Brown (American Fiction)
Robert De Niro (Killers of the Flower Moon)
Robert Downey Jr. (Oppenheimer)
Ryan Gosling (Barbie)
Mark Ruffalo (Poor Things)

5) Najbolja sporedna glumica
Emily Blunt (Oppenheimer)
Danielle Brooks (The Color Purple)
America Ferrera (Barbie)
Jodie Foster (Nyad)
Da’Vine Joy Randolph (The Holdovers)

6) Najbolji redatelj
Justine Triet (Anatomy of a Fall)
Martin Scorsese (Killers of the Flower Moon)
Christopher Nolan (Oppenheimer)
Yorgos Lanthimos (Poor Things)
Jonathan Glazer (The Zone of Interest)

7) Najbolji strani film
The Teachers’ Lounge, Njemačka
Io Capitano, Italija
Perfect Days, Japan
Society of the Snow, Španjolska
The Zone of Interest, Velika Britanija

8) Najbolja originalna pjesma
The Fire Inside – Flamin’ Hot, Diane Warren
I’m Just Ken – Barbie, Mark Ronson i Andrew Wyatt
It Never Went Away – American Symphony, Jon Batiste i Dan Wilson
Wahzhazhe (A Song For My People) – Killers of the Flower Moon, Scott George
What Was I Made For? – Barbie, Billie Eilish i Finneas O’Connell

9) Najbolja filmska glazba
Oppenheimer – Ludwig Göransson
American Fiction – Laura Karpman
Indiana Jones and the Dial of Destiny – John Williams
Killers of the Flower Moon – Robbie Robertson
Poor Things – Jerskin Fendrix

10) Najbolji zvuk

The Zone of Interest – Tarn Willers i Johnnie Burn
The Creator – Ian Voigt, Erik Aadahl, Ethan Van der Ryn, Tom Ozanich i Dean Zupancic
Maestro – Steven A. Morrow, Richard King, Jason Ruder, Tom Ozanich i Dean Zupancic
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One – Chris Munro, James H. Mather, Chris Burdon i Mark Taylor
Oppenheimer – Willie Burton, Richard King, Gary A. Rizzo i Kevin O’Connell

11) Najbolja montaža
Oppenheimer – Jennifer Lame
Anatomy of a Fall – Laurent Sénéchal
The Holdovers – Kevin Tent
Killers of the Flower Moon – Thelma Schoonmaker
Poor Things – Yorgos Mavropsaridis

12) Kratki film
The Wonderful Story of Henry Sugar – Wes Anderson i Steven Rales
The After – Misan Harriman i Nicky Bentham
Invincible – Vincent René-Lortie i Samuel Caron
Knight of Fortune – Lasse Lyskjær Noer i Christian Norlyk
Red, White and Blue – Nazrin Choudhury i Sara McFarlane

13) Najbolja filmska fotografija
Oppenheimer – Hoyte van Hoytema
El Conde – Edward Lachman
Killers of the Flower Moon – Rodrigo Prieto
Maestro – Matthew Libatique
Poor Things – Robbie Ryan

14) Najbolji kratkometražni dokumentarni film
The Last Repair Shop – Ben Proudfoot i Kris Bowers
The ABCs of Book Banning – Sheila Nevins i Trish Adlesic
The Barber of Little Rock – John Hoffman i Christine Turner
Island in Between – S. Leo Chiang i Jean Tsien
Nǎi Nai & Wài Pó – Sean Wang i Sam Davis

15) Najbolji dokumentarni film
20 Days in Mariupol – Mstyslav Chernov, Michelle Mizner i Raney Aronson-Rath
Bobi Wine: The People’s President – Moses Bwayo, Christopher Sharp i John Battsek
The Eternal Memory – Maite Alberdi
Four Daughters – Kaouther Ben Hania i Nadim Cheikhrouha
To Kill a Tiger – Nisha Pahuja, Cornelia Principe i David Oppenheim

16) Najbolji vizualni efekti
The Creator – Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts i Neil Corbould
Godzilla Minus One – Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi i Tatsuji Nojima
Guardians of the Galaxy Vol. 3 – Stéphane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams i Theo Bialek
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One – Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland i Neil Corbould
Napoleon – Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco i Neil Corbould

17) Najbolja kostimografija
Poor Things – Holly Waddington
Barbie – Jacqueline Durran
Killers of the Flower Moon – Jacqueline West
Napoleon – Janty Yates and Dave Crossman
Oppenheimer – Ellen Mirojnick

18) Najbolja scenografija
Poor Things – James Price, Shona Heath i Zsuzsa Mihalek
Barbie – Sarah Greenwood i Katie Spencer
Killers of the Flower Moon – Jack Fisk i Adam Willis
Napoleon – Arthur Max i Elli Griff
Oppenheimer – Ruth De Jong i Claire Kaufman

19) Najbolja šminka i frizura
Poor Things – Nadia Stacey, Mark Coulier i Josh Weston
Golda – Karen Hartley Thomas, Suzi Battersby i Ashra Kelly-Blue
Maestro – Kazu Hiro, Kay Georgiou i Lori McCoy-Bell
Oppenheimer – Luisa Abel
Society of the Snow – Ana López-Puigcerver, David Martí i Montse Ribé

20) Najbolji izvorni scenarij
Anatomy of a Fall – Justine Triet i Arthur Harari
The Holdovers – David Hemingson
Maestro – Bradley Cooper and Josh Singer
May December – Scenarij: Samy Burch; Priča: Samy Burch i Alex Mechanik
Past Lives – Celine Song

21) Najbolji scenarij prema predlošku
American Fiction – Cord Jefferson; prema romanu Erasure Percivala Everetta
Barbie – Greta Gerwig i Noah Baumbach; prema likovima koje je stvorila Ruth Handler
Oppenheimer – Christopher Nolan; prema biografiji American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer koji su napisali Kai Bird i Martin J. Sherwin
Poor Things – Tony McNamara; prema istoimenom romanu Alasdaira Graya
The Zone of Interest – Jonathan Glazer; prema istoimenom romanu Martina Amisa

22) Najbolji kratkometražni animirani film
War Is Over! Inspired by the Music of John and Yoko – Dave Mullins i Brad Booker
Letter to a Pig – Tal Kantor i Amit R. Gicelter
Ninety-Five Senses – Jared i Jerusha Hess
Our Uniform – Yegane Moghaddam
Pachyderme – Stéphanie Clément i Marc Rius

23) Najbolji animirani dugometražni film
The Boy and the Heron – Hayao Miyazaki i Toshio Suzuki
Elemental – Peter Sohn i Denise Ream
Nimona – Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan i Julie Zackary
Robot Dreams – Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé i Sandra Tapia Díaz
Spider-Man: Across the Spider-Verse – Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller i Amy Pascal

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime