Subota, 17 veljače, 2024

Pop Cooltura: Martine bravo, divno pjevaš, ali sorry unaprijed

Hrvatski The Voice alias Glas godine je osamnaestogodišnji velikogoričanin Martin Kosovec. Silno simpa dečko old school izgleda, klasičnih manira i pop posture, alias reda veličine mladih Vice Vukova i Drage Diklića

Finilo je i posljednje od redaljke nacionalnih pjevačkih TV showova, u prijevodu karaoke oduševljavanja naletima mladih koji krasno, preko krasno, još bolje od krasnog i onda još krasnije – pjevaju. Hrvatski The Voice alias Glas godine je osamnaestogodišnji velikogoričanin Martin Kosovec. Silno simpa dečko old school izgleda, klasičnih manira i pop posture, alias reda veličine mladih Vice Vukova i Drage Diklića. Onaj koji se osjeća dobro u pjesmama Franka Sinatre, Toma Jonesa, Engelberta Humperdincka ili Dade Topića, predstavnika podgrijanih varijanti vremena koje nestaje, ali ga generacije njegovih staraca još drže i zovu – klasičnim. 



On je u telefonskim vox populi nadmetanjima ukusa gledatelja s greškama u telefonskim linijama i glasovima mentora ostao posljednji na sceni. Uz glasove Ane Širić, Luke Novokmea i Jakova Peruško Rihtara, statistika će reći od cca 138 000 glasova oko 88 000 je išlo u smjeru Martina. Srednjoškolca iz Tehničke zrakoplovne škole koji ima već iskustva po mnogim pjevačkim natjecanjima i koji djeluje na foru stare duše, klinca koji odudara od stereotipa generacije godine proizvodnje 2005. Nadalje.

Što očekuje pobjednika?

Njihovi mentori su bili domaći scenski prvaci: Damir Urban, Davor Gobac, Dino Jelusić i Vanna. U prime timeu su odgajali neke nove klince kako će postati pjevači. I kako će osjećati pjesme. Poloviti facijalne grčeve koji znače jaku emociju. Kad osjećaju i pjevaju tuđe. I to je sve profunkcioniralo. Publika razumije vrijednost odgajanja pjevača i usmjeravanja estradnjaka različitih žanrova u smjeru interpretacije. To što stvaranje novih interpretatorskih imena nije podebljano paralelnim stvaranjem novih autorskih imena nitko ne vidi problematičnim. Ima domaća glazbena riznica i baština dovoljno momenata za eksploatiranje stoljećima.

Martin, osim višemjesečnog jednotjednog prime timea na programu nactevea, linkova na društvenim mrežama i oduševljenih online komentara i naježenih ljubitelja karaoke interpretacija pop klasika, dobiva ugovor s Universal Music Groupom te nagradu za glazbeno usavršavanje u vrijednosti od 25.000 E. Bruto ili neto? Namig. Dakle, ne cash, nego protuvrijednost recimo rada s vokalnim coachevima koji će mu govoriti o udasima, dikciji i slogovima premda je već pobjedom u showu pokazao dovoljno za stolovanje na domaćoj pop sceni koju prate roditelji njegove generacije.

Usavršavat će ga, unaprjeđivat, dotjerivat, popravljat kroj, stručnjaci. 

Tko je pobjeđivao?

A hrvacka je estradna scena osim Martina dobila još potencijalnih par pjevača iz reda finalista, polufinalista ili natjecatelja koji su prolazili javne audicije ne bi li vidjeli mili im se biti dijelom tog i takvog svijeta. Kao prijašnjih pobjednika. Elem, možete li bez Googlea nabrojiti bar jednog?

Uključujući i svih onih 30-ak ranijih sezona drugih bratskih sličnih „supertalent“ showova. Osim Natali Dizdar. Franke Batelić. Saše Lozara. I? Kme. Evo, mali šalabahter. Nina Kraljić je bila prvi Glas domovine. Danas nakon eurovizijske ljutnje više ne proizvodi umjetnost ni nove pjesme nego liječi ljude glazbom, tako nešto, audio terapije. Drugu je sezonu sama na sceni ostala Ruža Janjiš. Nju su zadnji puta zamijetili na Instagramu 2019. Za vrijeme korone, 2020. predzadnji put se pojavio i ostao Vinko Ćemeraš. Slična vrsta emotivca s naočalama i osjećajem za pjesmu po modelu Eddieja Veddera kao velikog uzora. On je već par godina na sceni tražeći si mjesto kantautorskim soft rock pjesmama i gurajući ideju autora izvođača.

Mimo njih se događalo još aktivnih i u kontekstu pop scene pažnje vrijednih Filipa Rudana, Albine Grčić od kojih Filip gura autorski, a Albina se gubi Frankinim putima iznimno lijepe i pjevački kompetentne mlade žene koja nema nikakav glazbeni identitet bez autora i jasne vizije što bi trebala izvoditi. I kako. Njima pridružite imena poput Marina Jurića, Jure Brkljače, Alena Đurasa, Vedrana Ljubenka i Ane Opačak i sličnih dijakritičkih imena koji si traže mjesto i pokušavaju preživjeti neinteres prosječno nezainteresirane publike. Kojima su oni zabavni sadržaj za subotnje večer. Dječica koju će HTV eventualno dodatno eksploatirati u svojim zabavnim pjevačkim showovima tipa A, B, C strana na kojima će pjevati Đorđa Novkovića, Zdenka Runjića, Zrinka Tutića, Arsena Dedića.

Ima li i pjesme?

Sad je pet minuta „slave“ prigrabio Martin Kosovec. Koji ima Glas. No, ima li pjesme? Pjesme? Sjećate se? To je ono što nije napisano u 20. st. isključivo. I potpisuju ih neki novi ljudi i neke nove kreativne kreature. Mary May. Irena Žilić. Mirriiam (nikad naučiti ide li dva R ili dva I). JR August. Filip Rudan. Koliko ih je ikad čulo za njih?

Ako je povijest išta naučila gro sudionika ove vrste „stvaranja zvijezda“, Martine, bravo, divno pjevaš, ali sorry unaprijed. Više sreće next time.

 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime