Za ono troje hrvatskih građanki i građevina koji su prespavali proteklih par dana i nisu svjesni kakav se kulturološki šok ili kulturocid dogodio pobjedom Leta 3 na izboru za levackog predstavnika za Eurosong, ovisno koji dio stražnjice Ksenije Urličić, Floverke Mozak Spržić ili drugih osupnutih i preneraženih pitate, stvar je od pulpizacijskih i teoretsko zavjeraških u nekoliko klikova poprimila i akademske dimenzije.
Naime, profesor Hrvoje Cijanović sa zagrebačkog fakulteta Političkih znanosti potrudio se znanstveno objasniti i rastumačiti metaforijadu pobjedničke pjesme “Mama ŠČ”. Njegovo izlaganje na društvenoj mreži svetogrđe bi bilo taknuti, stoga u originalnom obliku sat tumačenja pop dadaizma i glazbenih kolaža izgleda ovako: “ŠČ (ruski Щ) pjesma Let3 o putinovskoj (“Majci”) Rusiji, najprimjereniji je estetsko-glazbeni hrvatski odgovor za pjesmu Eurovizije na tekuću rusku agresiju. Pa da malo dešifriramo tekst. “Mama” se stalno ponavlja u pjesmi: “Mama kupila traktora, Mama ljubila morona” … “Mama” kao Majka Rusija, a Белару́с (Bjelorus) je inače model traktora… Majka Rusija (pod)kupila Traktor (Bjelorusiju) iz koje je također pokrenuta agresija, i iz koje se zlo također širi (slično godinama “kupuju” koga god mogu … Inače, Putin je nedavno dobio od Lukašenka traktor za rođendan).
Potencijalne povijesne osnove
Ukratko, Majka Rusija voli morona – Putina – malog krokodilskog psihopata, koji prijeti armagedonom, zbog kojeg mali čovjek odlazi u rat. Tako to otprilike lirski vide Let3, jedini na hrvatskoj sceni koji su na simboličko-sarkastičan način opjevali rusku agresiju koja oblikuje sudbinu Europe. Nedavno, u jednom od intervjua, kad su se pojavili u TV studiju s raketama na kojima je pisalo “Lenjin”, izjavili su da je Putin “primjer bahatluka koji misli da je planeta njegova igračka”. Tako govori band s lijevog spektra dok mnogi drugi šute! A što se tiče ostalih pjesama, uglavnom prilično isprazne i izlizane jadikovke o ljubavnim patnjama…a za to je bolje otvoriti “Patnje mladog Werthera”.
Jedno od relativno konstruktivnih tumačenja ne protivi se nekim od osnovnih postulata logike, a ima i potencijalno povijesno mogućih osnova. Za suprotni tabor pobrinuli su se hrvatsko srpski neumnici i drečavi mali vamiprusi iz tabloida i desnih spektrova političkih opcija koji su u nastupu riječke vizualne kakofonije pročitali sprdanje s progonom Srba iz Hrvatske jer su ovi putovali traktorom sa svojih ognjišta. Nije zajebancija, pokušali su podvalit taj narativ pod istinu. Ljubitelji Eurosonga su zgroženi, osupnuti i druknuti. Kakva je to parodija. Pokušat će sklopiti peticije kojima bi zabranili odlazak Leta 3 na Eurosong u Liverpool. Kladionice primaju o donjem dijelu ljestvice razmještaj za predstavnike Srbije i Hrvatske. Glazbeni i rock (pazite, ne glazbeni nego rock kritičari) kritičari su svi redom puni prosipanja hvale pobjedi.
Jer su njihovi pobijedili. Kao i ovim matorim kakti kontrakulturnjacima i ex alternativcima koji sad s pivskim stomačinama u pobjedi Leta 3 na Dori slave neki trijumf kakti “normalne” Hrvatske, propuštajući primijetiti da nisu pobijedili Let 3 nego Let 3. Nije sintaktička ni pravopisna greška. I da nije pobjeda mozga nego pobjeda “skandala”, “političkog komentara na Putina” i guzice. Pobjeda glasanja protiv svih ostalih više nego za Let 3. Sociolozi se trude pobjedi dati lanjski Konstraktin kontekst, a motivski je sličnost više nego očita. Alen Vitasović isto ima mišljenje. I Severina kojoj su Letovci glumili u “Štikli” u spotu pred cca 15-ak, 17-ak godina pa se štikla pretvorila skoro u Ščipkuč. Nema tko se nije izjasnio, čeka se još pressica Milanovića i Plenkovića da čujemo s profesionalno znalačke strane što misle o kvaliteti naših predstavnika na tako bitnom travestijsko glazbenom natjecanju na gađanju pjesmama 100 metara u dalj s preponama.
Sve što Mrletu (i Prlji) padne napamet i ne pitaju za dozvolu
Između odnosnih krajnosti našlo se stotina tisuća onih online koji su se osjetili pozvanima komentirati koliko im se (ne)sviđa predstavljeni glazbeni teatar apsurda u kojem se vizualno skidalo od Turbonegra i Butthole Surfersa dok se glazbeno dekonstruiralo refrenski himnično skraćene verzije “Bohemian Rhaspodya” za ljubitelje trash kič anegdota.
Ono, što možete s pet razreda osnovne škole zaključiti jest da Let 3 boli k…c za Doru i Eurosong. I da su se išli zajebavat kako se zajebavaju od “Bombardiranja Srbije i Čačka”. I reklamirat Antivalentinovo, tradicionalni godišnji koncert kojim su si riješili jednom godišnje nastupanje u Zagrebu i pristojan honorar. S tom razlikom da otad nisu imali intrigantnu autorsku pjesmu do ove. Jer rade sve što Mrletu (i Prlji) padne napamet i ne pitaju za dozvolu. Ruže u dupetu, zijev, kompromis zbog izostanka full fontal i full monty golotinje, brnjice na kitama, kipovi, presvlačenje u kaluđerice, prazni CD-ovi glazbe, ispucavanja golubova, Angela Merekl u čučavac pozi, Lenjinove rakete, namještaljke skandala kod Stankovića. To je sve sloboda. Punk stav. Autorski potpis. I predivna iznimka koja potvrđuje pravilo da ih se gleda kao incidentne kreativce. To što rade nije umjetnost. Kreativnost apsolutno. I to zabavna, povremeno iznimno duhovita i dugoročno očito efikasna kreativnost. Jer na prostoru na kojem je dovoljno napiknut ružu u dupe da bi zbunio ili raskravio i zgrozio ikog, samo im prostor, vrijeme i država dežurnih nejeba ide na ruku.
View this post on Instagram
Prava umjetnost provocira i angažira
Do nekih novih raščlambi i dekonstrukcija, u Liverpoolu sve osim full montyja i diskvalifikacije Hrvatske bit će potpuni kolaps i poraz sistema. Kad već neće bit sreće da se u backstageu Eurosonga Mrle i Prlja susretnu s Johnnyjem Rottenom/Lydonom iz PIL-a i ex Seks Pištoljem i tamo implementiraju ideju ilustracije kako su završile legende punka u 21. stoljeću, pa se nađe pop kulturologa koji će od toga složiti bogivragznakakvu diverziju. Neka bar full montyja.
Štetočinama Čistka.
Šabanima Čaše.
Šupcima Četka.
Šogorici Čep.
I tako dalje.
Prava umjetnost provocira i angažira. Angažirajte se i budite umjetnici za onih 35 000 stradalih u potresima Turske i Sirije. I onih pola milijuna ili milja i pol iseljenih Ukrajinaca. ŠČ.