Nedavno mi je iskočio tekst MAGA influencerica tvrdi da za nju nema mjesta u ženskim
medijima. Je li u pravu? Priznajem, odmah sam pomislila, evo još jedne taktike za privlačenje pažnje. Ipak, nastavila sam čitati. Uloga žrtve, kada se stavi na stol, uvijek odradi posao, svjesno ili nesvjesno. Iza tog naslova krije se naime Katie Miller i njezin novi podcast koji, ruku na srce, vrlo vješto osvaja tržište.
Ako vam ime zvuči poznato, nije slučajno: Katie je supruga Stephena Millera, Trumpova savjetnika i zagovornika tvrdih imigracijskih politika. Nakon rada za Elona Muska, odlučila je izgraditi vlastitu platformu i to kroz konzervativni lifestyle podcast namijenjen ženama. Predstavlja ga kao siguran prostor za konzervativke koje, prema njezinim riječima, nemaju gdje govoriti o temama koje ih zanimaju. Nisam publika za takve sadržaje, ali čini mi se da je konzervativna mreža snažna, od Candace Owens pa sve do TikTok tradwife zvijezda koje već godinama uspješno grade biznis na ideji povratka tradicionalnim vrijednostima.
View this post on Instagram
Uloga žrtve je alat brendiranja
I zato mislim kako naglašavanje isključenosti nije nikakva osobna drama, nego hladna poslovna strategija i to ona koja očito funkcionira. Za Katie Miller, uloga žrtve nije pasivna
poza, nego alat brendiranja. Njezin podcast nije samo još jedan lifestyle proizvod. Ona ga
gradi kao ‘projekt otpora’ i ‘popunjavanje praznine’, praznine koju je sama definirala.
Takvim pristupom implicitno proziva feminističke i liberalne medije da ženama poput nje
uskraćuju prostor. A realno, u američkom društvu to jako dobro prolazi. Stvara se narativ o
oduzetom pravu: ‘nama nije dopušteno govoriti o ljepoti, majčinstvu i zdravlju’. U stvarnosti, konzervativna ‘womanosphere‘ itekako postoji i snažna je, ali mit o isključenosti
daje tim sadržajima dodatnu težinu i emocionalni naboj.
Narativ žrtve kao poslovna strategija pritom ima dvostruku funkciju. S jedne strane, mobilizira publiku koja se osjeća dijelom zajednice ‘ugroženih’. S druge, jasno označava neprijatelja, liberalne i feminističke medije. Iako oni zapravo ciljaju potpuno drugu publiku.
Kao poslovna taktika, to je odličan potez. Katie ovim pristupom dobiva dodatnu vidljivost, a
njezina publika dobiva osjećaj da sudjeluje u nečemu ‘posebnom’ i ‘potisnutom’. Katie Miller pritom nije neka slučajna domaćica koja se dosjetila pokrenuti podcast. Bila je glasnogovornica Mikea Pencea, radila u prvoj Trumpovoj administraciji i udana je za Stephena Millera, jednog od glavnih MAGA stratega. Godinama je bila u srcu tvrde politike,
a sada se predstavlja kao ‘obična žena’, mama troje djece, zaposlena, fit i uvijek u pokretu. To nije bijeg iz politike, nego samo promjena kanala.
‘Nećemo o geopolitici, nego o kuhanju’
U prvoj epizodi odmah je pokazala ambiciju: gost joj je bio JD Vance, američki potpredsjednik. I nisu razgovarali o geopolitici ni sigurnosti, nego o djeci, supruzi, godišnjem odmoru i – doručku. Najviše mi je ostala u glavi priča o palačinki Dutch baby. Naizgled banalno, ali upravo takva tema otvara prostor za kreiranje imidža.
Kuhanje je već godinama strategija političke komunikacije. Politika u kuhinji stvara privid bliskosti: tko peče kolače ili reže povrće pred kamerom, odjednom izgleda kao netko koga
biste mogli susresti u kvartu. Je li to stvarno njihova svakodnevica ili catering ispred kulisa, nikome nije važno. Bitni su imidž i dojam i oni odrađuju posao približavanja publici. Podcasti su idealni za takvu vrstu ‘banalnosti’ koja spušta ozbiljan gard. Kad političar priča o palačinkama, lakše zaboravimo njegove oštre izjave i počnemo ga doživljavati kao susjeda. I kod nas su političari pozirali s palačinkama, štruklima, fritulama. Ispada kako je kuhinja postala skoro pa jednako važna politička pozornica kao i govornica na skupu. Donekle barem.
Katie Miller danas je influencerica ideologije
Katie je to dobro shvatila. Njezin podcast, bilo da se radi o banalnim temama s političarima,
‘ženskim temama’ ili narativu o ‘ženskoj isključenosti’ funkcionira kao stroj za privlačenje publike istomišljenika.
Katie Miller odrasla je inače na Floridi i već na fakultetu ušla u republikanske krugove, pisala je, polemizirala, sudjelovala u inicijativama. Ambicija i energija brzo su je odveli u
Washington. Zajedno sa suprugom Stephanom Millerom, jednim od najutjecajnijih MAGA stratega, čini samo središte političke elite.
View this post on Instagram
A onda, zaokret. Katie Miller danas postaje primjer nove konzervativne figure: influencerice
ideologije. Ne djeluje više kroz zakone i kampanje, nego kroz recepte, razgovore o ljepoti i
majčinstvu. Upravo tu leži paradoks: pripadnica političke elite gradi brend na uvjerenju kako nema ulaz u ‘ženske medije’, iako u stvarnosti dolazi iz samog središta moći. Barem sam ja tako iščitala iz teksta s početka. I baš ta kontradikcija čini njezinu priču učinkovitom. Paradoksi su, uostalom, valuta našeg doba. Oni stvaraju pažnju, izazivaju reakciju i pretvaraju se u profit. Katie Miller to zna. I koristi ga do kraja.
Naslovna fotografija: Screenshot YouTube