Subota, 19 travnja, 2025

Mixer jednog imidža: Rachel Zegler i Snjeguljica pred čudnim zrcalom

Disneyjeva Snjeguljica svakako više nije samo bajka za djecu. Ona je postala bojno polje identitetske politike, popularne kulture, rasprava o rodnim ulogama, slobodi govora i međunarodnim konfliktima. A Rachel Zegler je postala simbol tog raskola

Danima me zabavljaju konstrukcije o ponašanju Snjeguljice i Zle kraljice. Snjeguljica bi trebala biti pozitivka, a Zla kraljica negativka, barem prema verziji iz 1937. godine, kada
je ‘Snjeguljica i sedam patuljaka’ postala prvi dugometražni animirani film u produkciji Walta Disneya.



No vremena se mijenjaju, a s njima i percepcije. Nova Snjeguljica priuštila je zaokret, i to iz više perspektiva. Više nije riječ samo o bajci/filmu o dobru i zlu, već o nečemu što otvara razna pitanja. Poput, tko je zapravo dobar, onaj koji šuti ili onaj koji remeti tišinu? I što znači biti ‘dobra’ žena danas? Nova Snjeguljica očito ne šuti i zato već danima ne prestaje biti tema komentara i analiza. Za početak, nema niti ‘kožu bijelu kao snijeg’. Nomen je prestao biti omen. Stoga je film prvo trebao obraniti taj zaokret kroz radnju. Potom, Snjeguljica je danas svjesnija sebe, samostalnija i ne čeka princa koji će je probuditi.

Nježan lik je u novoj verziji postao simbolom kontroverzi 

U vremenu u kojem je najprodavaniji trend postati ‘najbolja verzija sebe’, takav je put dodijeljen i njoj. Umjesto pasivne ljepotice iz staklenog lijesa, nova Snjeguljica djeluje sama. Za neke je zbog toga i ‘woke’. Doduše, ne samo zbog toga, ali nećemo sad o  detaljima. Ali to nije sve. Kao u svakoj prodaji, pa tako i prodaji imidža i stila života, stvari nisu onakvima kakvima se na prvi pogled čine. Nova Snjeguljica dobila je i nove društvene uloge: izvan kino-dvorana postala je okvir kroz koji se vode kulturološki ratovi, plasiraju političke poruke i uprizoruje svojevrstan internetski linč. Jer takvo je naše doba – svaka tema i dilema ima svoje lice i naličje, a time i tim navijača.

Za kontroverze je uglavnom ‘nadležna’ glumica Rachel Zegler, nova Snjeguljica. Prvo je njezina boja kože, budući da je latinskoameričkog, točnije kolumbijskog porijekla, izazvala
lavinu komentara. A potom su i njezine izjave svako malo dizale prašinu, izazivale shit talk
ili barem analize po medijima i društvenim mrežama u stilu: ‘Je li joj to stvarno trebalo? Je li naštetila potencijalnom profitu filma? Koji zasad ionako ne stiže u blagajne kako se očekivalo’.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Disney’s Snow White (@snowwhite_movie)

Zegler je, na primjer, izjavila kako Snjeguljicu u ovoj verziji neće definirati pasivnost. Neće
čekati ‘princa koji ju treba spasiti’. Sada je ipak riječ o snažnoj i neovisnoj ženskoj figuri. Ubrzo nakon američkih izbora poručila je kako Trump i njegovi sljedbenici neće pronaći mir,
a javno je iskazala i podršku Palestini. Sve je to dodatno pojačalo tenzije zbog toga što je Gal Gadot, koja u filmu glumi Zlu kraljicu, Izraelka. Što se samog filma tiče, komentare je izazvala i činjenica da je Disney odlučio izmijeniti prikaz sedam patuljaka. Umjesto da angažira glumce patuljastog rasta, studio je posegnuo za CGI animacijom. Time je realno propuštena prilika za inkluzivnost, upravo ono što se, barem deklarativno, želi promovirati. No, ne čudi. Tako je to u svijetu utjecaja i moći, nova prilika stvara nove stavove i odluke.

Snjeguljica više nije samo bajka za djecu

Sve u svemu, od svega toga najviše buke je ipak proizvela Rachel. Čini mi se da je primarno ‘kriva’ jer je ‘starog princa’ nazvala stalkerom i izjavila kako je taj tradicionalan odnos između Snjeguljice i princa – cringe. Dok je jednima to nužno preispitivanje zastarjelih obrazaca, drugima je to skoro pa svetogrđe. I zbog toga je za mnoge film ‘wokeiziran’. A kad uz sve to glavnu ulogu tumači mlada žena iz manjinske skupine, koja uz to ima i jasne političke stavove, svaki njezin ton, pokret ili izjava lako postane ideološka bomba. Rachel je tako, gotovo preko noći, postala sve ono što tradicionalni narativ teško podnosi: mlada, žena, politična, manjina i k tomu još i glasna. I to nas vraća na ključno pitanje: koliko zapravo brzo javnost kazni onu koja se usudi reći ‘ne’ bajci u kojoj žena šuti i čeka?

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by rachel zegler (@rachelzegler)

Ne znam što vi mislite o tome – treba li prekrajati bajke na kojima smo mi odrasli i prilagođavati ih novim vremenima? Meni je drago kada se što više priča o tome koliko razni
fiktivni sadržaji oblikuju naša uvjerenja i pravila za život. Disneyjeva Snjeguljica svakako
više nije samo bajka za djecu. Ona je postala bojno polje identitetske politike, popularne
kulture, rasprava o rodnim ulogama, slobodi govora i međunarodnim konfliktima. A Rachel
Zegler je postala simbol tog raskola. Zapravo, kad malo bolje razmislim; možda Rachel i njezina eksponiranost neke iritira upravo zato što ne traži potvrdu u ogledalu. Ne čeka da je netko drugi ‘poljubi’ kako bi se probudila. Ona je već budna. A to, izgleda, ne odgovara
svima.

Naslovna fotografija: Screenshot YouTube 

Pročitajte još...

Povezano

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime