Ponedjeljak, 27 ožujka, 2023

Elvis (Baz Luhrmann): Kričavi mitološki biopic o striptizu titule kralja rock and rolla

Ovaj 'Elvis' je više stilska vježba udovoljavanja novostoljetnim idejama potencijalnog mjuzikla, prepucana sjajnom glazbom i stvorena za gledanje na velikom platnu

Mitologija nakremanih i hiperproduciranih biopicova najvećih zvijezda pop kulture i rock and rolla prošlog milenija nakon blockbustera “Bohemian Rhapsody” ima novi kolačić za pretjerivanje.



Elvisov život kao rollercoaster uspona i padova

Baz Luhrmannov Elvis je vizualno sve što je “kralj rock and rolla” oduvijek bio. Medijski pretjeran, talentom i osjećajem za ritam dotaknut “divine interventionom”, legitimno ustoličen za kralja ćopavanja rock and rolla po akrodima svojih crnih generacijskih priležnika, Chucka Berryja, Little Richarda i inih smeđekožnih suvremenika.

Elvisov život kao rollercoaster uspona i padova oduvijek je bio pun kontroverzi i savršenih predložaka za pulp mitologiju. Na dlanu podastrt sa svim pripadajućim posrnućima stvoren je za romansiranu priču na hollywoodski način, što je novi “Elvis” u svakom taktu, pardon, kadru. Šminkerska i šljokičasta biografija snimljena da izgleda dobro prije nego da bude uvjerljiva i točna.

Svatko je imao svoj djelić Elvisa i uzimao od njegove javne persone kako je htio, dok se on sam nije znao ni psihički ni mentalno nositi s teretom slave. To će ga koštati i karijere i života.

Kao i većina dosadašnjih glazbom zaraženih Luhrmannovih hitova (“Romeo i Julia”, “Moulin Rouge”, “Great Gatsby”) ovaj je preslika vizualno kričavog campa i pretjeranog stiliziranja doslovno svakog kadra. Radilo se o retro flashevima njegova djetinjstva ili praćenja dana zrelog Elvisa, njegovih stage pojavnosti, odnosa prema djevojkama, vlastitoj seksualnosti i nesnalaženju u svijetu najvećih zvijezda, Luhrmannovo pretjerivanja razvijeno do stila u ovom dva sata i četrdeset minuta laboratorijskom biopicu funkcionira.

I to upravo zbog činjenice da karikiranje njegova života vizualno, kričavim bojama, dotjerivanjem svake sekvence, možete takav postupak prihvatiti kao autorskom odlukom i dramski opravdanim stilom. Sadržajno, film je fokusiran na odnos Elvisa (Austin Butler uvjerljiv glumom, izgledom i akcentom manje) i njegova menadžera Colonela Toma Parkera u još jednoj oscarovskoj interpretaciji Toma Hanksa te na svjedočenje nekih od bitnih toponima njegova života. Osobito se to tiče strelovita uspona na račun bjelačke interpretacije i prijevoda korijenski crnačkog zvuka, što ovaj film unekoliko scena pokušava ispraviti dajući tribute i hommage utjecaju korijenske crnačke duhovne glazbe na Elvisov starstruck razvoj.

Film prepun nabubanog, sjajnog soundtracka

Unatoč poduljem trajanju, ekranizacija Elvisa ispunjava sva očekivanja, kako ljubitelja njegovih drmanja bokova, tako i redova skeptika slinjenja nad mitom najpopularnijeg mama’s boya ranog rock and rolla. Film prepun nabubanog, sjajnog soundtracka, poput Bjelinog Tome sklizava u momentima prisličavanja glavne role, ali zbog dinamičnog vizualnog vrtloga te diskrepancije padnu u drugi plan.

Uz glomaznu i pretjeranu vizualnu hiperprodukciju kao odraz Bazova stila i potpisa, scenaristički i dramski nedostaci postanu lako uočljiviji (gotovo nevidljivo portretiranje sporednih rola mimo Hanks – Butler okosnice, poprilično stereotipni i pulpizirani, predvidljivi razvoj radnje za svakog tko je jednom po Wikipediji pročešljao Elvisove glavne bio punktove, pretjerano skidanje “autentike” naglaska i izgovora originalnog Elvisa kao glumačke okosnice, ušminkavanje svakog kadra od scenografije do kostimografije do zalaska u područje iracionalnog), ali jednako tako i lako zaboravljivi.

Stilska vježba udovoljavanja novostoljetnim idejama

Elvis je htio biti prikazan kao lomljivi karatker i dečko iz susjedstva bogomdanim talentom, ali je zbog vizuala i pristupa ispao više kao neživo biće ostajući mitom o glazbi jedne rase i jednog vremena, nego stvarnim karakterom. Čovjek o kojem se više verzija priča ispričalo nego ih se realno dogodilo. Sve drugo je manje važno.

Ovaj “Elvis” je više stilska vježba udovoljavanja novostoljetnim idejama potencijalnog mjuzikla, prepucana sjajnom glazbom i stvorena za gledanje na velikom platnu. S koje mu god strane prilazili pogledati ovog Elvisa je pitanje i opće i pop kulture, ne samo isisavanja vaše love kao površne pop publike koja je zavoljela i onu bedastoću od fol biopica o Freddieju Mercuryju.

Ocjena: 6/10

Pročitajte još...

‘Slatkiši’ za oči i uši: 20 najboljih filmova za dobro raspoloženje ovoga vikenda

Govorimo o filmovima koji stvaraju ugodan osjećaj i iako neće popraviti sve u vašem životu, pomoći će vam da barem privremeno odvratite misli od lošeg raspoloženja i kišnog vremena. A ponekad, budimo iskreni, i to je dovoljno

‘Žena na prozoru’ film koji je izazvao prašinu – vrijedi li ga pogledati?

Posebno bi mučno bilo pokvariti zaplet, jer zaplet je sve što postoji u ovom filmu. Do tog trenutka Amy Adams čini sve što može kako bi film imao vjerodostojnu priču, koje ustvari nema

10 najboljih uloga Frances McDormand, od Farga do Nomadlanda 

Brojne su uloge u kojima je ostavila neizbrisiv trag, ali ako baš moramo birati top 10 najboljih, onda smo se odlučili za sljedeće izvedbe!

10 serija na Netflixu koje će vas nadahnuti na nove hobije i izazove

Osjetiti nadahnuće za isprobavanje novih stvari u stvarnom životu dok se istodobno zabavljate zvuči i više nego nevjerojatno, zar ne? Zato započnite svoju avanturu u potrazi za novim omiljenim naslovima koji će unijeti kreativnu iskru u vaš život

Povezano

Stiže nam peta sezona Netflixove hit serije – You!

Nedavni 2. dio četvrte sezone koja se odvija u Londonu završio je trenutkom punog kruga za Joea koji se, uz bogatu udovicu Kate, vratio u New York gdje je serija započela u prvoj sezoni

5 top filmova o razvodu braka: Kako ljubav umire na filmskom platnu?

Predstavljamo 5 izvrsnih filmova o razvodu braka koji će vas naučiti važne stvari o ljubavi, obitelji, strpljenju i ustrajnosti, uništenju i ljepoti

Hoće li Queen Charlotte biti zaraznija serije od Bridgertona?

Iako zastrašujuću, ekstravagantno odjevenu vladaricu, za koju mnogi vjeruju da je prva britanska crna kraljica, glumi Golda Rosheuvel u Bridgertonu, otkriveno je još u ožujku 2022. da će je India Amarteifio utjeloviti kao tinejdžerica u prequelu

Sky High: The Series – je li hit serija na Netflixu vrijedna gledanja?

Španjolska serija prati Sole, koju glumi Asia Ortega, koja je nedavno postala udovica i samohrana majka, a odlučuje ući u život zločina svog pokojnog supruga kako bi osvetila njegovu smrt i brinula se za njihovog sina

Ostavite komentar

Molimo upišite komentar
Molimo upišite vaše ime